Ministar obrane Josip Buljević rekao je u četvrtak da su sva saznanja do kojih su o remontu MIG-ova došli Vojno-obavještajna služba i Vojna policija predani Državnom odvjetništvu te je sad sve u rukama DORH-a, a što se budućnosti borbenog zrakoplovstva tiče, kazao je da će do kraja godine biti donesena o odluka o tome i da će dati sve od sebe da se ono održi.
Ministar je rekao da istraga nije “nije nikako” korak ka gašenju borbenog zrakoplovstva. “Držimo se Dugoročnog plana razvoja Oružanih snaga. Do kraja ove godine nastojat ćemo donijeti odluku o načinu kako ćemo čuvati naše nebo. Ja osobno i cijeli moj tim dat ćemo sve od sebe da zadržimo borbeno zrakoplovstvo,” rekao je Buljević novinarima u četvrtak nakon predstavljanja Plana javne nabave Ministarstva obrane za 2016. u Vojnom učilištu “Franjo Tuđman”. Dodao da će se pri donošenju odluke poslušati pilote i da su oni već uključeni.
Odgovarajući na pitanja novinara o istrazi remonta i nabave MIG-ova u Ukrajini zbog utvrđenih nepravilnopsti i sumnje u korupciju, s obzirom na to da ih većina ne leti, Buljević je rekao da čestita ljudima iz Vojno obavještajne agencije i Vojne policije koji su u kratkom roku obavili odličan posao i da je sada sve u rukama Državnog odvjetništva (DORH). “Onaj tko je kriv sigurno neće biti pošteđen ako se utvrdi da je bilo krivaca,” rekao je i dodao kako će sustav urediti tako, da se nešto slično više nikada ne ponovi.
Na pitanje zašto se ranije nije reagiralo, Buljević je rekao da ima indicija da se “nešto znalo”, ali da ne može govoriti o detaljima istrage. Istaknuo je da vjeruje načelniku Glavnog stožera generalu Mirku Šundovu s kojim, kazao je, u ovom kratkom vremenu od njegovog imenovanja odlično surađuje, te mu daje punu potporu.
General Mirko Šundov, na pitnje zašto nije reagirao kad je bio glavni inspektor obrane, rekao je kako je na to mjesto bio imenovan 1. studenoga 2014. godine i kako je radio na temelju godišnjeg plana koji je odobrio ministar obrane. Naglasio je da kao glavni inspektor u 2015. godini nije imao nikakvu zadaću nadzora tih pitanja niti je ministar obrane donio neku odluku o izvanrednom nadzoru. “Ja kao Glavni inspektor nisam imao nikakvu službenu informaciju, nikakvu informaciju VSOA-e, jer da jesam, postupio bih u skladu s svojim zakonskim ovlastima,” rekao je.
Najvažnija je sigurnost letenja, kazao je na pitanje o pet “prizemljenih” MIG-ova. “Ovih pet MIG-ova koje treba istražiti prizemljili smo i to će trajati dok se ne utvrde činjenice. S preostalim raspoloživim kapacitetima Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u stanju smo izvršavati zadaće koje imamo u dogovoru s partnerim. Imamo dovoljan broj zrakoplova da možemo izvršavati zadaće,” rekao je ne preciziravši koliko je to zrakoplova.
Uskok je u utorak potvrdio da u suradnji s vojnom policijom i policijskim uredom za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta provodi izvode, odnosno kriminalističko, istraživanje remonta i nabave borbenih zrakoplova MiG-21. HRZ-u je u srpnju 2015. iz Ukrajine predano dvanaest remontiranih MiG-ova, a nakon osam mjeseci HRZ raspolaže samo s tri borbena zrakoplova, dok ih je pet povučeno iz uporabe, piše Jutarnji. Tvrdi da su kriminalisti Vojne policije dosad utvrdili da su na zrakoplovima koje je Hrvatska zaprimila od Ukrajine “prekucani” serijski brojevi, koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu, kao i da ugrađeni dijelovi zrakoplova ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji.