Uoči parlamentarnih izbora, Državno izborno povjerenstvo (DIP) u četvrtak je poslalo preporuku poslodavcima da omoguće radnicima glasovanje, a sudionike izbora i medije pozvalo da poštuju izbornu šutnju.
U preporuci poslodavcima DIP ih poziva da na dan izbora, 11. rujna, organizacijom posla omoguće svim radnicima, koji taj dan rade, ostvarenje Ustavom zajamčenog biračkog prava.
Sudionike izbora i medije DIP u priopćenju podsjeća da je na dan održavanja izbora do zatvaranja birališta, kao i 24 sata prije dana održavanja izbora, zakonom zabranjena svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.
Sudionike izbora poziva se da tijekom izborne šutnje ne objavljuju promidžbene poruke u medijima, niti fotografije kandidata, ne postavljaju nove promidžbene plakate ili letke, ne pozivaju telefonski birače, ne šalju im SMS poruke ili elektroničku poštu.
Kršenjem izborne šutnje smatra se i postavljanje novih promidžbenih sadržaja – poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Twitter i ostali, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih korisnika društvenih mreža.
Medijske nakladnike podsjeća se da su dužni u vrijeme izborne šutnje ukloniti iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, primjerice reklame, linkove i slikovne linkove-oglase (banneri) na portalima koji vode na internetske stranice izbornih sudionika.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/h
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.