Ivošević ljut na Slobodnu zbog kritike njegovog oca? Puljak ga brani

Ivošević
Split, 16.05.2021 - Stožer stranke Centar nakon objave prvih izlaznih anketa. Na fotografiji Bojan Ivosevic, Nikola Ivosevic. foto HINA/ Miroslav LELAS/ lm

Splitski dogradonačelnik Bojan Ivošević izazvao je šok javnosti nakon što je otkriveno da je brutalnim rječnikom preko telefona izvrijeđao novinarku Slobodne Dalmacije. Kao razlog navodi se njezin članak u kojem ona demantira njegove izjave o sadnji stabala na Marjanu, no neslužbeno se pojavljuju tvrdnje da su pravi razlozi dogradonačelnikovog nasilnog ispada – članci Slobodne Dalmacije o njegovom ocu.

Dva članka dostupna na portalu Slobodne Dalmacije su sljedeći: Vrije u HNK-u: Nikola Ivošević, otac splitskog dogradonačelnika, želi ‘titulu‘ prvaka drame s kojom ide povišica. ‘Red je da se to uputi Ministarstvu. Ali ovo što mi se podmeće nema veze sa zdravim razumom!‘ kao i Ivoševićevom ocu povišica i status nacionalnog umjetnika sa šest uloga u osam godina? Kuloari bruje o dogovoru kojim će profitirati i glumac i intendant, evo što kažu kolege iz splitskog HNK.

> Ivošević prijetio novinarki, pa se ispričao: Prisjetimo se kako je i ranije vrijeđao i obezvrjeđivao

> Dvostruki kriteriji: Možemo i Centar se ispričavaju, dok obični ljudi za puno manje idu u zatvor

Nikola Ivošević demantira povezanost sa sinovljevim političkim angažmanom

“Vijest još nije bila ni objavljena, a duhovi su se već uzburkali. Redakciju su nazivali anonimni pojedinci tvrdeći kako su se glumac Nikola Ivošević i intendant splitskog HNK-a Srećko Šestan, našli u svojevrsnom sukobu interesa jer je Šestan Ivoševića predložio za nacionalnog dramskog prvaka, sve da bi se dodvorio njegovom sinu – Bojanu Ivoševiću, zamjeniku gradonačelnika Splita?

Jer, biti nacionalni dramski prvak ne može svatko. I to nosi nekoliko tisuća kuna neto veću plaću, što je dovoljan razlog za ćakule u glumačkim kuloarima ili aferu u pokušaju? Da ne bi sve ostalo na rekla – kazala, nazvali smo glumca Nikolu Ivoševića i provjerili o čemu se radi.” – piše Slobodna Dalmacija u članku od 10. siječnja.

– Nisam ni prvi ni zadnji koji je zatražio taj status! I to je bilo prije dvije godine dok moj sin Bojan uopće nije bio u politici, niti se u njoj kanio angažirati! Čim je gospodin Šestan postao intendant, razgovarali smo o mom angažmanu u predstavi “Povratak”. Tada sam intedantu rekao da naše kazalište među glumcima nema dramskog prvaka i da bi bio red da se taj prijedlog konačno i uputi Ministarstvu kulture.

On se složio s tim, ali i naglasio da to nikako ne želi učiniti na početku već negdje na pola svog mandata, kad se stvari u HNK pod njegovom upravom uhodaju i sve sjedne na svoje mjesto. Koliko ovo što se insinuira nema veze sa zdravim razumom, svjedoči i činjenica da nisam samo ja predložen za dramskog pravaka Ministarstvu kulture, već i poštovani kolega Trpimir Jurkić – kaže glumac Nikola Ivošević, šokiran, veli, k”akvim se budalaštinama ljudi bave i od čega sve misle napraviti aferu”.

Na istom tragu je govorio i intendant splitskog HNK-a Srećko Šestan.

Splitski HNK poslao prijedlog Ministarstvu da se Nikola Ivošević promovira u status nacionalnog umjetnika

Drugi članak Slobodna Dalmacija napisala je nakon što je intendant splitskog HNK i uputio taj prijedlog Ministarstvu, 12. siječnja. U članku pišu:

“Prijedlog splitskog intendanta HNK da se promoviraju dva dramska prvaka u status nacionalnog umjetnika dobio je politički kontekst što se i moglo očekivati s obzirom na to da je jedan od njih, Nikola Ivošević, otac splitskog dogradonačelnika Bojana Ivoševića, te s koliko interesa se prati svaki potez agilnog zamjenika u mandatu Ivice Puljka i koliko ima zainteresiranih da mu nađu političku grešku u koracima.

I otac i sin su javne osobe pa je aluzija da se iza prijedloga krije nekakav tajni dogovor iz kojeg bi profitirao kazališni glumac, a intendant dobio još jedan mandat, bila je, čini se, neizbježna.

Intendant Srećko Šestan uputio je zahtjev Ministarstvu kulture i medija da se u prestižni, nacionalni status unaprijede osim Nikole Ivoševića i dramski prvak Trpimir Jurkić i – lavina komentara je krenula.”

Podaci o kandidatima

Pregledavajući web stranice HNK Split Slobodna Dalmacija našla je podatke iz biografije Nikole Ivoševića i Trpimira Jurkića.

Nikola Ivošević posljednju ulogu imao je 2020. godine u predstavi “Povratak”, prije toga imao je u 2017. godini uloge u predstavama “Aziz ili svadba koja je spasila Zapad”, te “Romanca o tri ljubavi”, 2016. godine u “Strašnim roditeljima”, 2014. godine u “Zlatnom zmaju” i “Othellu” u kojem je za ulogu Jaga dobio nagradu Judita na 60. Splitskom ljetu.

Obrazloženje HNK Ministarstvu

U obrazloženju prijedloga za Ministarstvo kulture i medija intendant je uz biografiju napisao:

“Nikola Ivošević od 1988. stalni je član Drame HNK Split, a do danas je na matičnoj sceni odigrao više od 60 uloga, često glavnih, u rasponu od klasičnih tekstova (Moliere, Pinter, Shakespeare, Kafka, Euripid, Sofoklo, Dostojevski, De Filippo, Goldoni, Mrožek, Čehov, de Vega, Kleist, Frisch…) pa do suvremenih autora (Šovagović, Schimmelpfennig, Koljada, McPherson, Belbel…).

Izuzetno širok glumački talent i raspon dokazao je i u “alternativnim“ izvedbama u KPGT-u, u režiji Ljubiše Ristića i Lazara Stojanovića, kao i izvedbama u Fractal Falus Teatru. Njegova snažna scenska prezentnost i glumačko umijeće obilježile su mnoge predstave HNK Split i donijele mu Juditu na 60. Splitskom ljetu za ulogu Jaga u Othellu.

Isticao se čak i u manjim ulogama kao glumac čija je širina glumačkog talenta i snažan umjetnički pristup svemu što je igrao, uvijek ostavljala snažan dojam. Često se upravo u malim ulogama dokazuje veličina pojedinog glumca, uvijek spremnog na zajednički kazališni čin, jer Ivošević, čak ni u glavnim ulogama, nikad nije pokušao ostvariti svoju dominaciju na sceni, prihvaćajući činjenicu da kazalište nije umjetnost jednoga glumca nego snažan zajednički umjetnički čin.

Igrao je i u više televizijskih serija i dugometražnih filmova pa i u onima koji su polučili i međunarodni uspjeh (“Sonja i bik”, “Ta divna splitska noć”…)”.

Očekivano unaprijeđenje?

Razgovarajući sa pojedinim zaposlenicima u splitskom HNK – neslužbeno, bez navođenja imena – Slobodna Dalmacija navodi kako su stekli dojam da nitko nije iznenađen unaprjeđenjem Nikole Ivoševića u nacionalni status, kao da se to očekivalo. Prije svega “zato što je taj dramski prvak u sredini u kojoj radi poznat kao ambiciozan i kao osoba koja se znade zauzeti za sebe, ali i zbog toga što se smatra da on taj status po svojim godinama zaslužuje”.

> Despot o tvrdnji Obuljen Koržinek: ‘Nijedan mladi glumac ne može zauzeti moje mjesto’

> Despot ne želi vjerovati da su razlozi umirovljenja politički: Ministrica tvrdi kako otvara prostor za mlade umjetnike

> Evo birokratskog izgovora ministrice kulture zašto prvaku Drame HNK Despotu nije produljen ugovor

Postoje mišljenja da ima i drugih koji bi mogli biti predloženi, ali nisu još dočekali svoj red, no tako je uvijek kada su u pitanju novci – komentira se u kuloarima, naglašavajući da u lipnju izlazi natječaj za novog intendanta pa se treba čekati novu osobu koja bi se založila za nečiji viši stupanj u napredovanju:

– Uvijek će u ansamblu biti povrijeđenih i onih koji misle da su baš oni trebali biti izabrani jer je u pitanju znatna povišica na plaću, a tu je i ugled. Nema baš puno nacionalnih umjetnika, taj status ipak znači u kazališnom svijetu – komentira jedan zaposlenik HNK Split.

Novi izazovi

Slobodna Dalmacija došla je i do podatka koliko konkretno povišica donosi: Ivošević i Jurkić su dramski prvaci sa istim koeficijentom složenosti posla koji u bruto iznosu dobivaju po 12.600 kuna, plus dodatak od 0,5 posto za svaku godinu staža. Ivošević ima 34 godine staža u HNK Split, a Jurkić 29.

Ako bi dobili status nacionalnog umjetnika plaća bi im bila – bruto! – 15.900 kuna, plus iznos za minuli staž. To je povišica od 3.300 kuna bruto, što nije mali iznos, pogotovo kad se kazališni repertoar stalno urušava zbog učinka koronavirusa, a glumci su silom prilika više kod kuće nego na pozornici.

Dogradonačelnik nije komentirao

Kazališta i njihove uprave nalaze se pred novim izazovima zbog sve loše epidemiološke situacije i s novim, oštrijim mjerama ponovno će se predstave igrati praktički pred polupraznim gledalištem, a publici posjet kazalištu sigurno neće biti prioritet za još neko vrijeme. Što su frustrirajuće oklonosti koje su dodale ulja na ovu aferu, što god da je bilo razlogom da se dva dramska prvaka promovira u viši razred baš sada.

Inače, dogradonačelniku Bojanu Ivoševiću Slobodna se Dalmacija obratila kako bi komentirao sva događanja, no on se na ponudu nije odazvao.

Puljak Ivoševića neuvjerljivo brani: ‘Imam grč od toga što se dogodilo. Ali nije vrijeme da ga smijenimo’

Lijevi splitski gradonačelnik Ivica Puljak za RTL je potvrdio da ne misli smijeniti svog dogradonačelnika Bojana Ivoševića koji je urednici Slobodne Dalmacije, između ostalog, poručio da će joj se “krvi napiti”.

Na pitanje, zašto ga ne želi smijeniti, kaže: “Ono što se dogodilo je ono što smo obećali kad smo došli na vlast – da ćemo srediti cijeli grad i podizati standarde. To zaista radimo. Imam grč od onog što se dogodilo.”

Na pitanje, je li ipak vrijeme za smjenu jer je to četvrti ispad dogradonačelnika u godini dana, Puljak ponavlja: “Nije vrijeme da ga smijenimo. Ivošević je priznao grešku i ispričao se novinarki i svima koje je uvrijedio. Vrijeme je da se posveti onome u čemu je najbolji, da se posveti onome što najbolje radi, a to je sređivanje grada i dobrobit Splita. On je beskompromisni borac za dobrobit Grada Splita.”

Smatra da se nije radilo o četvrtom ispadu. “Ovo je stvar priznavanja problema koje on zaista ponekad ima u komunikaciji s ljudima, a problem se rješava tako da će se povući javnosti i posvetiti onome što najbolji radi.”

Puljkovi dvostruki kriteriji

S obzirom na to da je Puljak bio među prvima koji je druge pozivao na ostavke kad bi bilo riječi o sličnim stvarima u drugim strankama, novinar RTL-a pitao je nije li to licemjerno, no Puljak je dometnuo: “A kad ste vidjeli političara da prizna grešku i koji iskreno se ispriča i koji kaže da će raditi na tome da se poboljšaju stvari koje nisu dobre kod njih, a da će nastaviti raditi ono što najbolje rade, a to je uvođenje reda”, neuvjerljivo je nabrajao Puljak.

Leži razlog u tome da ga ne želi smijeniti u tome jer Ivošević na neki način drži većinu u skupštini, a da ga Puljak zato trpi?

“Moj zamjenik nije dio gradskog vijeća. Mi uopće nemamo većinu u gradskom vijeću, mi smo manjinska vlada”, ustvrdio je i nastavio da on ne broji ruke.

Puljak tvrdi da Ivošević neće ponoviti grešku, ali nije odgovorio što će se dogoditi ako Ivošević ponovi nešto slično.