Iz mora se izvlače dijelovi Masleničkog mosta, kojeg je agresor srušio u Domovinskom ratu

Iz podmorja tjesnaca Novskog ždrila kod Maslenice stobrečka tvrtka “Garbinada” izvlači dijelove starog Masleničkog mosta, koji je srušen u studenom 1991. godine tijekom jugosrpske agresije u Domovinskom ratu, a u četvrtak su iz dubine od 25 metara izvađeni prvi veći komad mosta, doznaje u petak Hina od ronioca Ivana Cokarića iz “Garbinade”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pripreme oko izvlačenja dijelova mosta, po nalogu zadarske Lučke kapetanije, počele su u listopadu prošle godine. Cokarić ističe da bi cijeli posao trebao biti zgotovljen do travnja kada će taj dio mora Novskog ždrila u cijelosti biti očišćen od ostataka staroga Masleničkog mosta.

Na izvlačenju dijelova mosta radi četvero ljudi, među kojima su i ronioci. Srušeni dijelovi most se nalazi na dubini od 10 do 25 metara.

“Posao je poprilično naporan. S radom započinjemo ujutro u 8, pa ovisno o potrebama toga dana nekada znamo raditi do večeri”, kaže ronioc Cokarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtka “Garbinada” posao izvlačenja starog Masleničkog mosta izvodi u suradnji sa zadarskom tvrtkom “Sub Mission”. Dijelove starog Masleničkog mosta tijekom proteklih 20-tak godina pokušavalo se u nekoliko navrata izvlačiti iz mora, no do sada ga niti jedna tvrtka nije uspjela izvuči, kažu iz “Garbinade”.

Most srušen u studenom 1991.

Stari Maslenički most je čelične konstrukcije i lučno premošćuje morski tjesnac Novsko ždrilo na Jadranskoj magistrali, nedaleko naselja Maslenica. Projektirao ga je Vojislav Draganić, a pušten je u promet u siječnju 1961. Bio je dug 315 metara i nalazio se na visini od 55 metara nad morem. Srušen je u studenom 1991. u jeku napada velikosrpskih agresora na zadarsko područje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon završetka Domovinskog rata i izgradnje obližnjeg novog Masleničkog mosta preko kojeg prelazi autocesta A 1, stari Maslenički most je ponovno obnovljen u nešto većim dimenzijama. U promet je pušten 2005. godine i često je prometna alternativa novijem betonskom četverotračnom mostu za vrijeme kada je zbog bure novi most zatvoren.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.