Javni prijevoz u Zagrebu je u kaosu: Iz ZET-a tvrde suprotno od HEP-a, a najviše krive – taksiste

ZET-a
Foto: Fah

Javni prijevoz u Zagrebu ove se godine suočava s ozbiljnim problemima, a građani se učestalo žale na kašnjenja, kvarove, gužve i probleme. Nakon što je Jutarnji list izvijestio o kašnjenjima autobusnog prijevoza na području Grada Zagreba koji s kretanjem od odstupaju od rasporeda nerijetko više od 20 minuta, kontaktirao je ZET i HEP kako bi saznao što sprječava tramvaje u redovitom prometovanju. Odgovor iz ZET-a u potpunoj je suprotnosti sa tvrdnjom HEP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> ZET: Protiv sindikalista Brnjasa pokrenut prekršajni postupak, zaštitari postupali prema ovlastima

Kada se zbroje svi zastoji dulji od 15 minuta, korisnici ZET-a su u 106 dana bili suočeni s njih 187. Odnosno skoro dva zastoja po danu. To znači da su građani Zagreba proveli najmanje dva dana potpuno stojeći u prometu. “O prometnim kolapsima ZET-ove tramvajske mreže zbog pada strujnog napona već je bilo riječi, a sada smo dobili i službenu statistiku te odgovore ZET-a i HEP-a”, navode iz Jutarnjeg lista.

Najam električne energije od strane ZET-a

Iz Službe za odnose s javnošću HEP-a nisu podijelili sve podatke koliko svojeg napona dijele sa ZET-om. Pozvali su se na poslovnu tajnu. Međutim, dobivena je potvrda najma električne energije od strane ZET-a.

”Na području Grada Zagreba u pogonu je više od 2.000 transformatorskih stanica naponskog nivoa 10 ili 20 kV. U nekoliko stotina tih transformatorskih stanica, nadležnost je podijeljena između HEP ODS-a i korisnika mreže, a pojedine su u isključivoj nadležnosti korisnika mreže”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Grad Zagreb investira 200 milijuna eura u 80 novih tramvaja

Međutim, ono što je najzanimljivije u ovome odgovoru HEP-a jest njihov zaključak (koji je Jutarnjem listu stigao napisan podebljanim slovima) kako oni nisu odgovorni za nestanke strujnog napona.

– Na mjestima predaje električne energije, što odgovara i mjestima razgraničenja nadležnosti između HEP ODS-a i ZET-a, nemamo zabilježenih ispada zbog preopterećenja.

Suprotno od tvrdnje HEP-a

Ova posljednja rečenica HEP-a u potpunoj je suprotnosti s odgovorom ZET-ovih službi koji popis uzroka nestanka napona započinju upravo navođenjem poteškoća u opskrbi od strane HEP-a te nastavlja dalje s navođenjem oštećenja naponske mreže od strane drugih vozila ili prekida kablova uslijed građevinskih radova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Infografika: Zagreb je po prometnim gužvama u svjetskom vrhu

Predmet analize tramvajskog prometa ograničen je na period od prvog rujna pa do kraja godine. Odnosno, od trenutka pisanja ovog teksta s namjerom da se obuhvati razdoblje prvog polugodišta osnovne i srednje škole kada je javni prijevoz najopterećeniji.

Tako iz Zagrebačkog električnog tramvaja tvrde da su u tome razdoblju zabilježili „desetak slučajeva” zastoja prometa zbog pada strujnog napona tramvajske linije, ali i da su zahvaljujući brzim intervencijama servisnih ekipa svi naponi uspostavljeni unutar 30 minuta od prijavljivanja poteškoće.

No, uzrok prometnih gužvi nisu samo nestanci električne energije već i ispadanja tramvaja iz tračnica za koja iz ZET-a kao uzrok vide kvarove na infrastrukturi, ljudske greške i strana tijela među tračnicama. U ZET-ovom odgovoru nastavljaju te za izazivanje prometnih gužvi optužuju i taksiste. Njihov se broj zadnjih godina znatno povećao. Prema ZET-u se često zaustavljaju na žutim trakama radi ulaska i izlaska putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Izvješće ZET-a za 2023. godinu: Gotovo polovica tramvaja neispravno

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.