U poslovnom izvješću ZET-a koje će se uskoro naći na sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba izneseni su zanimljivi podaci. Gotovo polovica tramvaja bilo je neispravno prošle godine. Prosječna brzina iznosi 12 kilometara na sat, a prosjek starosti gotovo 30 godina. ZET je godinu završio u plusu, međutim uz izdašnu subvenciju Grada, prenosi Večernji list.
> Evo kako se Grad Zagreb pravda što reže stipendije za djecu iz velikih obitelji
Ispravno tek 57% ZET-ovih tramvaja, pala je i prodaja karata
Tehnički ispravnih tramvaja prošle godine bilo je samo 57% od ukupnog broja. Prosjek starosti iznosi 29,5 godina. Pala je i prodaja karata. Tijekom 2023. prodano ih je 22,4 milijuna, 800 000 manje u odnosu na 2022. godinu. Preračunato u eure, riječ je o 1,6 milijuna eura manjem prihodu. Međutim, porasla je prodaja karata za sljemensku žičaru. Gondole su prešle 2,66 milijuna kilometara, a broj prodanih karata iznosi 235 038. Riječ je o porastu od 7%. Tvrtka je poslovala s dobiti prije oporezivanja od 38 861 eura. Kako objašnjavaju iz ZET-a, to je bilo moguće zahvaljujući subvenciji Grada u iznosu od 129,9 milijuna eura.
> Petek: Tomašević nabavlja skupe Audije za Holding, a prosvjedovao je kad je to činio Bandić
Broj djelatnika ZET-a u padu, više od trećine zaposlenih starije od 55 godina
Znatno je porastao broj ljudi koji su svojevoljno napustili ZET. U 2022. tvrtku je napustilo 169 radnika, 24 je dalo otkaz, a ostali su velikim dijelom otišli u mirovinu. Godinu dana kasnije, ZET je napustilo 250 radnika, triput više radnika je dalo otkaz – njih 72. Vozači autobusa najčešće daju otkaz, 2023. njih 51 je napustio ZET, dok je godinu prije to učinilo 19 vozača. Zabrinjavajuće je i to što je prosjek starosti zaposlenika izrazito visok. Od 3780 zaposlenih, njih dvije trećine starije je od 45 godina, a čak 37% posto ima više od 55 godina. Prosječna starost zaposlenika iznosi 48 godina.
> Zagreb i ovog proljeća u travi: Pogledajte kako izgleda Mirogoj pod Tomaševićevom vlašću
Izvor: narod.hr/Večernji list