Jedinstveno sajamsko poslovanje: učenici Druge ekonomske škole pokazali svoje poduzetničke vještine

Druga ekonomska škola Zagreb uspjela je povezati poslovni svijet sa strukovnim sektorom na području ekonomije organiziravši prvi Sajam vježbeničkih tvrtki 2016.  Jedinstveno sajamsko poslovanje donijelo je novo iskustvo učenicima ali i profesorima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O detaljima cijelog projekta ispričala nam je profesorica i jedna od inicijatorica Jelena Beroš koja je istaknula kako je sretna što je Druga ekonomska škola Zagreb uspjela barem malim dijelom povezati privatni i obrazovni sektor, tim više što se takva praksa potiče i novom kurikularnom reformom.

Narod.hr: Kako ste došli na ideju projekta? Kako ste razvili ideju?

Vježbenička tvrtka kao predmet u svim ekonomskim školama u RH postao je obvezan prije nepune tri godine. Sam predmet je kompleksan jer obuhvaća niz različitih predmeta a za cilj ima probuditi kod učenika želju za bavljenjem poduzetničkom aktivnošću. Predmet je koncipiran tako da učenici u ulozi zaposlenika simuliraju poslovanje tvrtke kao da je prava, obavljaju sve poslovne procese po sektorima; od prodaje, marketinga, nabave, računovodstva, administracije i ljudskih potencijala. Poučeni iskustvom drugih europskih zemalja, kao što su Italija, Mađarska, Finska i druge, odlučili smo se našim učenicima omogućiti jedno novo obrazovno iskustvo vezano uz predmet Vježbenička tvrtka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razvoj poduzetničkih kompetencija jedna je od ključnih kompetencija Europske unije a Sajam je učenicima pružio mogućnost da se „igrajući“ uče poslovanju na poslovnom tržištu i razvijaju mnoge vještine ( vještine pregovaranja i prodavanja, prezentacijske vještine, obavljanje kupoprodajnih procesa pomoću poslovne dokumentacije i dr.)

Uvidjeli smo kako mi kao škola imamo veliki resurs, a to su ljudi – učenici, te unatoč činjenici što nemamo dovoljno financijskih sredstava, uspjeli smo realizirati cjelokupni događaj.

Sponzori i organizacijski odbor
Sponzori i organizacijski odbor

Narod.hr: Koliko je dugo trajala realizacija? Tko je sve sudjelovao? Kako su učenici reagirali na ideju?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na inicijativu nekoliko nastavnica ekonomske grupe predmeta: gđe. Ane Karlović, gđe. Ljiljane Šandrk  te uz podršku ravnateljice gđe. Ane Naletilić, odlučili smo pokrenuti sve snage i uz pomoć samih učenika organizirati Sajam vježbeničkih tvrtki 2016. Za događaj smo se intenzivno pripremali dva mjeseca, izvannastavno, učenici su imali priliku biti dio samog procesa planiranja i realizacije projekta. Predlagali su sponzore, pisali dopise za sponzorske tvrtke, izradili logo Sajma, i dr.

Učenici prvih razreda bili dio organizacijskog tima, hostese, ispekli kolače za sponzore, uredili sve prostore plakatima i informacijsko komunikacijskim uređajima, na informacijskom pultu dijelili posjetiteljima sve potrebne informacije, dijelili promotivne materijale naših sponzora svim sudionicima Sajma. Učenice trećih razreda: Patricija Gubić, Lorena Andrijanić i Marija Čuljak, bile su voditeljice cjelokupnog programa a učenica četvrtog razreda Manuela Matoš bila je naš službeni fotograf. Mogu slobodno reći kako su učenici odradili 90% realizacije cjelokupnog događaja. Oduševljenje za mene je činjenica da se oni već sada vesele sljedećem Sajmu i svojoj ulozi u planiranju i realizaciji događaja.

Na našem prvom sajmu vježbeničkih tvrtki sudjelovalo je 16 vježbeničkih tvrtki, gosti su bili učenici iz Srednje škole „Ivan Švear“ Ivanić Grad, Srednja škola Velika Gorica i Prva ekonomska škola Zagreb. Sajmu je prisustvovalo više od 500 posjetitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Narod.hr: Možete li nam opisati kako je izgledao sam dan sajma?

Na dan Sajma, 26. veljače 2016. u popodnevnoj smjeni učenici su u školu došli puno ranije, na svoju inicijativu. Uz prethodnu podjelu zadataka bilo je sve jednostavno i isplanirano. Učenici četvrtih razreda zajedno s učenicima iz drugih škola započeli su uređivati svoje štandove u 14 h u sportskoj dvorani koju su prije pripremili sami učenici organizacijskog tima. Poslovanje je započelo u 15 h kada su organizatori podijelili upute i poslovnu dokumentaciju svim vježbeničkim tvrtkama. U 16 h, paralelno sajamskom poslovanju gdje su učenici obavljali kupoprodajne procese, u drugoj prostoriji, voditeljice su započele službeni program dolaskom ocjenjivačke komisije čiji je prvi zadatak bio ocijeniti powerpoint prezentacije svih vježbeničkih tvrtki.

Učenici su bili uzbuđeni i pokazali veliku razinu odgovornosti i samostalnosti. Većini maturanata bio je to prvi javni nastup pred svojim vršnjacima ali i pred stručnom nezavisnom komisijom, predstavnicima sponzorskih tvrtki: gđa. Kristina Jedvaj, menadžerica u Podravci d.d., g.Vinko Filipović, direktor marketinga i razvoja Školske knjige d.d. i g. Markom Matijevećem, osnivačem srednjoškolskog portala Srednja.hr i organizatorom mnogih srednjoškolskih natjecanja kao što su Ideja godine i Slagalica.

Nakon prezentacije, komisija se uputila u ocjenjivanje vizualnog imidža štandova i prezentacijskih vještina učenika u dvorani. Uzbuđenje je bilo veliko, te su se sajmu pridružili i ostali nastavnici Druge ekonomske škole s učenicima koji su bili oduševljeni maturantima vidjevši ih u jednom drugačijem, poslovnom svjetlu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kraj poslovanja i zaključivanje svih kupoprodajnih transakcija bio je u 18 h kada su se svi sudionici i šira publika preselili u prostoriju u kojoj smo dočekali zlatnog sponzora gđu. Martinu Crljen, Aquae Vivae Krapinske toplice, te proglasili pobjednike u više kategorija, te podijelili nagrade.

Narod.hr: Smatrate li da ovakvo novo iskustvo u obrazovnom procesu treba prenijeti i u neke druge škole? Kako ovakvo iskustvo utječe na učenike? A na njihovu suradnju s profesorima?

Sajamsko poslovanje učenicima pruža jedno novo iskustvo u stjecanju kompetencija koje ne bi razvili klasičnom učioničkom nastavom. Sajamsko poslovanje kod učenika razvija ključne transverzalne (multidisciplinarne) kompetencije.

Dobro je poznata činjenica da se kroz igru najbolje uči. Iskustveno učenje pomaže učenicima u pronalaženju rješenja za nastale probleme, te stvara želju za stjecanjem više znanja kada sami osjete potrebu za to.
Učenici su vješto simulirali poslovanje na B2B (business to business) tržištu, uspješno su vodili prodajne pregovore, zaključivali kupoprodajne transakcije, te sve evidentirali poslovnom dokumentacijom.

Simulacija u sklopu obrazovnog procesa pomaže učenicima u razvoju i nadogradnji već postojećih znanja, vještina, stavova i različitih osobina usmjerenih na konkretan problem s posebnim naglaskom na iskazivanju samostalnosti i odgovornosti uz neizostavni timski rad. Na sajmu su učenici pronalazili rješenja kako se što uspješnije predstaviti stručnoj komisiji u vidu izrade vizualnog identiteta tvrtke, osmišljavanju promotivnih materijala i aktivnosti, izradi powerpoint prezentacije, provođenju istraživanja tržišta anketnim upitnikom, te pronalaženju najefikasnijeg načina za ostvarivanje što većeg broja kupoprodajnih procesa.

Na sajmu se naveliko osjetilo uzbuđenje, motiviranost, profesionalnost i poduzetnički duh od strane učenika.
Ono što nas čini ponosnima je uloga ocjenjivačke komisije koja je nepristrana i objektivna baš kao što se u finskom obrazovnom sektoru ocjenjuju poduzetničke kompetencije učenika od strane nezavisnih stručnjaka: menadžera i vlasnika tvrtki.

Sretni smo što je Druga ekonomska škola Zagreb uspjela barem malim dijelom povezati privatni i obrazovni sektor, tim više što se takva praksa potiče i novom kurikularnom reformom.

Prvenstveno se nadamo kako će privatne tvrtke prepoznati svoju ulogu sudjelovanjem u ovakvim aktivnostima jer time cjelokupnoj zajednici daju na znanje koliko su društveno odgovorni prema dionicima okruženja u kojem posluju. Nadamo se da će i druge strukovne škole pružiti mogućnost svojim učenicima ovakav oblik obrazovnog procesa budući da su vještine koje se stječu ovakvim tipom obrazovanja potrebne za tržište rada.

Narod.hr: Kakvi su vam planovi za budućnost?

Potaknuti zadovoljstvom i oduševljenjem svih učenika, nadamo se uz entuzijazam kolega, i sljedeće godine organizirati Sajam, sve na veće zadovoljstvo naših učenika strukovnog sektora koji su dosta zapostavljeni unatoč činjenici da oni čine najveći dio srednjoškolskog sektora obrazovanja u Hrvatskoj.
Zahvaljujemo se i portalu Narod.hr koji svoju odgovornost pokazuje podrškom i potporom objavljivanjem Sajamskog poslovanja 2016. Druge ekonomske škole zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.