O rezultatima izbora, trendovima na političkoj sceni i komunikacijskim vještinama naših političara u emisiji Studio 4 na HRT-u govorila je prof. dr. sc. Smiljana Leinert-Novosel s Fakulteta političkih znanosti.
– Rezultati i utisci vrlo su svježi, brojevi pokazuju da je HDZ uspio u onom što je želio, osvojio je 75 % županija, 45 % među gradovima i općinama te s jedne strane mogu biti zadovoljni, ali imaju neka bolna mjesta poput Splita, Zagreba i Šibensko-kninske županije.
S druge strane SDP je testirao vlastitu vrijednost, kako kotira na političkom tržištu i potvrdio svoju poziciju u Primorsko-goranskoj županiji, gradu Rijeci i Krapinsko-zagorskoj županiji. Iznenađenje izbora je situacija u Istri gdje je IDS pokazao sve svoje slabosti. Vrhunac promjene je Zagreb gdje se cijela situacija apsolutno promijenila, od odnosa u skupštini do odnosa na poziciji gradonačelnika. Jedna opcija je dobila povijesnu priliku i treba vidjeti u kojoj mjeri će biti iskorištena. Sve su oči uprte u Zagreb, vidjet ćemo što će na Dan grada Zagreba prvo učiniti zagrebački gradonačelnik, rekla je Smiljana Leinert-Novosel.
Pušu neki novi vjetrovi i na sjeveru, u Varaždinskoj županiji više nema Radimira Čačića niti Ivana Čehoka, očito je došlo doba kada bi dugogodišnje političare i njihove politike bilo dobro zamijeniti nečim novim. Je li novo uvijek dobro, vidjet ćemo, ali uvijek ostaje nada, kaže.
Kako komuniciraju političari?
U javnom govoru Tomislav Tomašević je uspješniji od svog prethodnika, ocjenjuje Leinert-Novosel.
Komentirajući njegov sinoćnji govor, ocjenjuje kako je htio potvrditi ideje platforme kojoj pripada. U takvu govoru, kaže, uvijek nedostaje nekoliko konkretnih podataka vezanih uz korake koji slijede.
– Nismo vidjeli dovoljno jasnu viziju Zagreba kao nekog centra koji bi bio obrazovno, poslovno središte. Nedostajali su ti akcenti da se može vidjeti kojom dinamikom će se svladavati problemi u gradu, objašnjava svoje stajalište.
Budući da je platforma Možemo veliko iznenađenje, postoji određeni revolt s druge strane. Leinert-Novosel smatra da će se to s vremenom smiriti.
Kandidat s druge strane Miroslav Škoro je zapravo opet izgubio izbore, ali je nešto i dobio, smatra Leinert-Novosel te dodaje:
– Dobio je na vidljivosti, prepoznatljivosti i pozicioniranju Domovinskog pokreta na desnom dijelu spektra, ocjenjuje.
Da bi uopće izvukao poene iz izborne utakmice, trebao je napraviti nešto što će skrenuti pozornost, a on je izabrao taktiku napada na konkurenciju, prvenstveno radi uništavanja njihova kredibiliteta, kaže.
– Izabirao je elemente koji su ključni kod zaključivanja ljudi o nekoj osobi ili grupaciji te mogu li im vjerovati. Bilo je tu mnogo nepotrebnih, prljavih elemenata. Kad zaoštravate komunikaciju, možete očekivati da će se taj konflikt još dulje vrijeme širiti javnim prostorom i to je ono što je negativno, kaže.
Govor Ivice Puljka
– Ono što prvo upada u oči jest da u svom pobjedničkom govoru Ivica Puljak uopće nije sretan, nije oduševljen time što je osvojio toliki broj glasova, možda je i sam bio zatečen. Njegov problem će biti kako stručnog, pametnog, obrazovanog pojedinca vidjeti kao praktičara, kao onoga koji zna posao, koji će ući u zgradu Banovine i početi djelovati, kaže.
Za Ivana Radića iz Osijeka smatra kako ga ljudi prepoznaju od prve te da je to primjer u kojem je stranka odabrala kandidata koji je primjeren funkciji za koju se kandidira i da je to model po kojem bi se trebali ravnati oni koji predlažu nekog člana svoje stranke za ključnu poziciju ili nezavisnih koji se kandidiraju.
Njegov konkurent u drugom krugu pripada specifičnom tipu ljudi koji na valu poduzetničke karijere ulaze u politiku. Donosi sa sobom određeno iskustvo, ali postavlja se pitanje motivacije, želi li raditi za opće dobro ili želi usput rješavati neke svoje osobne probleme. To uvijek ostaje dilema, kaže.
Takvi ljudi slabiji su u komunikaciji što je vrlo bitno kada se natječete za gradonačelničku poziciju. Ista situacija bila je u Rijeci, smatra – dr. Davor Štimac posjeduje brojna znanja, komunikacijski je zaostajao za Markom Filipovićem i to je jedan od razloga zašto su Berislav Mlinarević i dr. Davor Štimac ispali u završnom krugu, ističe.
Sama komunikacija, gledana izolirano, nije jedina pretpostavka uspjeha, ona ne može jedina odgovarati za uspjeh na kraju nečijeg mandata, kaže.
– Morate biti u stanju pokazati da znate raditi, doći do rezultata i znati ih prezentirati, tek tada postajete uspješan političar. Dobra je komunikacija ona koja korespondira s publikom kojoj se obraća, zaključila je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa