Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavilo je financijska izvješća o troškovima izbornih kampanja. U Zagrebu je na predizbornu promidžbu najviše potrošio Tomislav Tomašević. Najviše je potrošio na plakate, a veliki dio novca i na radijsko oglašavanje i to sve za radio Yammat.
Aktualni zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević (kandidat Možemo i SDP-a) na izbornu promidžbu od 06. ožujka do 10. svibnja potrošio je ukupno 47.732,65 eura. Od donacija je dobio manje od pola tog novca – 21.405,77 eura. Među donatorima je preko 800 imena, a radi se o malim donacijama od 10, 20, 50 eura. Tek je pokoja veće od 100 eura.
>Možemo za Kekin angažirao dvije tvrtke: Jednoj je osnivač iz Beograda, a drugu vodi član stranke
Na što je Tomašević trošio novac?
Tomašević je 47.732,65 potrošio na plakate, svjetleće reklame, španmaster, grafičke i tiskarske usluge te ostale zakupnine i najamnine. Veliki dio novca otišao je na medijsko oglašavanje.
Na oglašavanje na društvenim mrežama, ta Facebook, potrošeno je 3.000 eura, a za Google 4.000 eura.
>Tomašević Tedeschijevom Yammatu dao 120 tisuća eura, ali to nije sve…
Drugi dio utrošen je za oglašavanje na radiju. I to sve za radio Yammat u vlasništvu Emila Tedeschija – 6.224,40 eura.
Tomašević i Yammat
Kako je Narod.hr i više puta ranije pisao, između Yammata i Zagrebačke vlasti postoji “neka tajna veza”. Yammat je po programskom sadržaju blizak politici stranke Možemo, a Tomašević je čest gost ove radijske postaje.
Yammat, inače u vlasništvu tvrtke E2E4MUSIK tvrtke kćeri YELLO d.o.o. u vlasništvu Emila Tedeschija, u 2024. dobio je 119.969,64 eura za četiri emisije koje se bave gradskim temama: Zagrebačka sedmica, Nula 41. Selo moje malo i Gradske minute. Novac iz gradskog proračuna dobio je na osnovu Javnog poziva za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja.
>Veza Možemo i Tedeschija: HND od drugih radija traži da emitiraju Yammatov jingle
Iznose od oko sto tisuća eura Yammat je od Grada Zagreba dobio i u 2022. i 2023. godini. Tedeschi, iako nije direktan donator stranke Možemo, financira ideološki slične udruge, a bio je i najveći donator inicijative protiv referenduma o braku. Uz to, kao i sada, Možemo se u kampanjama za izbore oglašava na Yammatu.
Agencije koje rade na kampanji
Za posredovanje u medijskom oglašavanju Tomislav Tomašević angažirao je dvije tvrtke koje su radile i na predsjedničkoj kampanji Ivane Kekin. Tvrtka Riddle ride j.d.o.o. radila je na oglašavanju na društvenim mrežama, dok je tvrtka Initiative d.o.o. radila na radijskom oglašavanju, plakatima, svjetlećim reklamama i slično.
Kako je Narod.hr i ranije pisao, Initiative d.o.o. sjedište ima u Heinzelovoj ulici u Zagrebu. Međutim, osnivač dolazi iz Beograda. Odnosno riječ je o tvrtki “I&F Mediabrends – društvo s ograničenom odgovornošću Beograd“. Osnivač tvrtke Srđan Šaper je poznati jugoslavenski glazbenik iz sastava Idoli. Direktorica zagrebačke podružnice je Saša Segulin Borić.
>Koalicija s Možemo se na izborima oglašavala na radijskoj stanici čiji je suvlasnik Emil Tedeschi
Druga tvrtka, Riddle ride j.d.o.o. ima sjedište i Ulici Grada Chicaga 21 u Zagrebu. Njen direktor je Jere Meić, član Možemo i predsjednik Gradske četvrti Črnomerec.
Koliko su potrošili drugi kandidati?
Dakle, Tomašević je za kampanju potrošio 47.732,65 eura. HDZ-ov Mislav Herman 10.00 eura manje, odnosno 37.316,05 eura, a Marija Selak Raspudić 20.224,73. Ivica Lovrić potrošio je 7.648,86 eura, Davor Bernardić 1.541,38 eura, Tomislav Jonjić 854,54 dok Pavle Kalinić u izvješću nema navedenih troškova.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.