Mihalinec o novoj školskoj godini: ‘Jedan je model nastave ostavio najviše pitanja i nepoznanica, to je najnepovoljniji koncept’

Zageb, 18.08.2020. - Sastanak i izjave za medije Radne skupine za razradu i predlaganje mjera za poèetak pedagoške, školske i akademske godine 2020./2021. koji se održava u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Na fotografiji Branimir Mihalinec. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

Predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Branimir Mihalinec uvjeren je da će Vlada poštovati ono na što se obavezala prema nastavnicima i otkriva koji je model nastave u epidemiji najgori.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mihalinec je rekao da ne sumnja da će 1. siječnja 2021. rasti osnovica plaća nastavnicima, po sporazumu da se u tri koraka koeficijenti nastavnika izjednače s drugima u javnim službama.

> Počinje nastava u školama: Ovako će izgledati boravak u školskim klupama

“Uvjereni smo da je ova vlada, dakle vlada u kontinuitetu, bila svjesna što potpisuje, i to onda kada se činilo da će gospodarstvo stajati puno lošije, da neće biti nikakve turističke sezone”, objasnio je Mihalinec na N1 svoj optimizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za nastavu u uvjetima epidemije rekao je da su scenariji rada dobro razrađeni u skladu s različitim uvjetima. Najgorim je ocijenio “model B”, odnosno nastavu kombiniranu tako da se dio gradiva obrađuje u školi, a dio na daljinu.

“Model B je ostavio najviše pitanja i nepoznanica. Sami su predavači rekli da je to najnepovoljniji model i da ga treba izbjegavati. Niti epidemiolozi niti predlagači nisu prihvatili ono što smo mi predložili, model B1”, kazao je Mihalinec.

Objasnio je da je riječ o takvom prijedlogu kod kojega bi, kad bi se moralo zbog broja učenika ili ograničenog prostora, nastavu tako organizirati da, primjerice, 3. i 4. razredi jedan tjedan imaju nastavu na daljinu, a 1. i 2. u školi, a da se naredni tjedan mijenjaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nastavni proces ne bi niti malo bio oštećen, a nastavnici bi imali normalan rad”, naveo je Mihalinec zašto bi to bilo bolje od modela u kojem nastavnik u istom danu dio gradiva odrađuje u školi, a drugi dio na daljinu.

“Nastavnicima model B tako nekada iziskuje i dvostruki posao. Nisu nam objasnili što se očekuje od nastavnika u nastavi na daljinu u B modelu”, požalio se Mihalinec.

Rekao je i to da se zakasnilo s određivanjem tko od nastavnika ima pravo na rad od kuće, jer bi mu nastavom u školi bio ugrožen život: “Ne zna se još tko ima zadnju riječ, ima li pravo raditi od kuće.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što ministru Radovanu Fuchsu može predbaciti, rekao je, jest i to što je dopustio zapošljavanje dodatnog pomoćnog osoblja u osnovnim školama, ali ne i u srednjima:

“A u srednjima je u najboljem slučaju stanje podjednako rizično kao i u osnovnima.”

Mihalinec ministru nešto i priznaje, u prvom redu odnos puštanja struke da pripremi školsku godinu.

“Mislim da se ovdje politika nije uplela, da je to radila struka”, smatra on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A, je li Fuchs bolji ministar nego što je bila Blaženka Divjak?

“Tek smo počeli. Ne mogu još procijeniti.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.