Ministar Varga: Pilot-projekt hitnih helikoptera financira Svjetska banka

Ministar zdravlja Siniša Varga danas je u Bjelovaru odbacio optužbe oporbe zbog navodne štetnosti ugovora s Talijanima za pilot-projekt hitne helikopterske medicinske službe (HHMS), vrijedan 10-ak milijuna kuna, te poručio da je parametre i vrijednost ugovora odredila struka, a projekt će u cijelosti financirati Svjetska banka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobili smo 5 do 6 posto jeftiniju ponudu od procjene struke. Smatramo da je sve napravljeno sukladno zakonu o javnoj nabavi, a u konačnici natječajni postupak još uvijek je u tijeku, rekao je ministar odgovarajući na pitanja novinara o četveromjesečnom pilot projektu HHMS-a za koji je na međunarodnom natječaju odabrana zajednička ponuda talijanskih tvrtki EliFriulia i AirGreen.

Istaknuo je i da neće biti novog udara za porezne obveznike, jer će cijeli četveromjesečni projekt financirati Svjetska banka.

S obzirom da još uvijek teče rok mirovanja od 15 dana i žalbeni rok od 10 dana, ministar je rekao kako “ne može pretjerano komentirati nešto što još nije finalizirano”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Krajem srpnja objavljeno je da je na javnom natječaju Ministarstva zdravlja odabrana zajednička ponuda talijanskih tvrtki EliFriulia i Air Green, koja će za desetak milijuna kuna tijekom četiri mjeseca osigurati helikoptere i letačko osoblje, hangare i servisnu službu za uspostavu helikopterske hitne medicinske pomoći za cijelo područje hrvatske obale.

Ministar je poručio da će javnost biti obaviještena o svim detaljima ugovora kada istekne rok žalbe i ugovor bude finaliziran.

“Tijekom ta četiri mjeseca utvrdit će se točni parametri, koliko je Hrvatskoj potrebno takvih letova kroz cijelu godinu. Tada ćemo moći odrediti koliko vrijedi hitna helikopterska medicinska služba za godinu dana za cijelu zemlju. Na temelju tih parametara bit će raspisan veliki natječaj za četverogodišnje razdoblje, a onda će se definirati i sufinanciranje iz turističkih zajednica. Sukladno zakonu, hitna medicinska služba se plaća iz državnog proračuna, prema tome i državni proračun će morati podnijeti određeni teret samog projekta”, rekao je ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pilot-projekt HHMS-a imat će dvije baze na Krku i Braču, i pokrivat će obalni dio Hrvatske, a u planu je da se takva služba osigura u budućnosti za cijeli teritorij Hrvatske.

Pacijentima, osiguranicima HZZO-a i državljanima EU s europskom karticom zdravstvenog osiguranja, usluga će biti potpuno besplatna, a troškove će tijekom trajanja pilot-projekta pokrivati Svjetska banka. Kako će se HHMS financirati nakon završetka pilot-projekta, tek treba utvrditi.

“U konačnici ćemo vidjeti kako će se financirati s obzirom da je u izradi novi zakon o zdravstvenoj zaštiti, koji će definirati razine participacije. Vidjet će se hoće li se i hitna helikopterska medicinska služba financirati kao i ostala hitna služba koja je besplatna za hrvatske građane i građane EU. Vjerujem da će i u budućnosti to biti usluga koju neće trebati nadoplaćivati”, istaknuo je Varga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovarajući na pitanja novinara, istaknuo je i da je HGSS (Hrvatska gorska služba spašavanja) od samoga početka bila uključena u projekt.

“Za vrijeme HDZ-ove vlasti HGSS je bio jako distanciran od hitne medicinske službe. Mi smo ih sada vratili, dogovaramo nove objekte za njihove potrebe u okviru hitnog prijema u KBC-u Split i na drugim lokalitetima u Hrvatskoj. U sklopu hitne medicinske službe helikopterima HGSS će imati jednu od najvažnijih uloga”, poručio je.

Na optužbe iz HDZ-a da su iz natječaja za HHMS namjerno bile isključene domaće tvrtke jer se tražilo 1500 sati leta za pilota, pomoćnik ministra Miljenko Bura rekao je Hini da je riječ o EU standardu.

U EU direktivi propisano je da pilot mora imati najmanje 1000 sati leta, od toga najmanje 500 sati leta u HHMS-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nijedna hrvatska tvrtka nema takve helikoptere, a izvan MUP-a i MORH-a nema ni takvih pilota. Piloti koji bi bili angažirani u HHMS-u moraju imati cvilnu licencu za točno određene helikoptere.

Na hrvatskom tržištu nema ni takvih pilota ni takvih helikoptera, kaže Bura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.