Mons. Hranić: ‘Vjeronauk u školi želi govoriti o ljepoti čovjeka i njegova dostojanstva’

foto: fah

Predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju đakovačko-osječki nadbiskup mons. Đuro Hranić uputio je u srijedu poruku na početku školske, u kojoj ističe kako funkcionalni pristup obrazovanju ne postavlja pitanje o cilju i smislu života i o tome komu on pripada, niti o svrsi učenikovih nastojanja i rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Funkcionalni pristup obrazovanju i vjera u mjerljivost takva obrazovnoga procesa, božanstvo je neoliberalnoga mita”, naglasio je mons. Hranić.

Kaže kako taj mit, premda stavlja učenika u središte procesa, ne postavlja pitanje o cilju i smislu njegova života, o tome komu on pripada te o svrsi njegovih nastojanja i rada.
Dok suvremena škola želi stvoriti „kompetentnoga učenika”, kaže nadbiskup Hranić, taj učenik kao da postaje nesposobnim „sve svoje povjerenje staviti u Boga te se svojim stvaralaštvom potvrđivati kao biće odnosa”.

Smatra kako u takvu okruženju vjeronauk u školi postaje jedinom oazom mogućega susreta učenika sa svetim, odnosno s Bogom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vjeronauk u školi, zajedno sa župnom katehezom, želi govoriti o ljepoti čovjeka i njegova dostojanstva”, napominje i dodaje kako Crkva želi da učenici i vjernici zavole ono što jesu.
Želja nam je, ističe mons. Hranić, da svatko od nas upre svoj pogled i srce u Onoga koji nam daje istinu, koji dopušta da kao ljudi intenzivno živimo te koji nam ne brani  biti velikima. Jer gdje je Bog velik i čovjek smije biti velik, poručio je predsjednik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju na početku školske.

Crkva, poručuje nadbiskup, poziva sve – svećenike, vjernike, djecu, mlade i roditelje na ponovno otkrivanje istinskoga puta do Boga, do Boga Isusa Krista i živo otkrivanje poruke evanđelja.

“Vjera ima moć preobražavati i mijenjati našu životnu stvarnost i darovati nam puninu života”, napominje i ističe kako Crkva može puno toga učiniti putem vjeronauka u školi, ali ne može sve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglašava kako kršćanstvo nije samo „nešto jači humanizam i skladnije življenje u različitosti“  te poručuje da je kršćanstvo izbor, odluka i opredijeljenost, zapravo život.
“Zbog svega toga potrebno je i nadalje aktivno osluškivati promjene unutar odgojno-obrazovnoga sustava u Hrvatskoj”, napomenuo je mons. Hranić, zaključivši kako je istodobno potrebna i otvorenost promjenama koje donosi katehetski dokument.

Podsjeća kako Crkva preko vjeronaučnih sadržaja i poruke najnovijega katehetskoga dokumenta predstavlja riječ Božjega dara čovjeku.

“Crkva je svjesna da u ovom trenutku škola ne nudi i ne daje cjeloviti odgovor na pitanje tko je zapravo učenik, a time ni odgovor na pitanje tko je doista čovjek”, napominje nadbiskup i dodaje  kako procesi individualizacije i globalizacije ne dopuštaju zadirati u vrijednosni sustav učenika, njegovo tumačenje ili, pak, u njegovu preobrazbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na taj se način, poručuje nadbiskup, mladoga čovjeka čak iskorjenjuje iz ‘zemlje’ iz koje je izrastao.

“Crkva želi izgraditi kuću ‘na stijeni’ u kojoj mjesto mogu naći svi koji vjeruju u Boga ili ga traže”, ističe predsjednik predsjednika Vijeća HBK-a za katehizaciju i novu evangelizaciju te dodaje kako ne postoji cjeloviti identitet bez naše pripadnosti Božjem narodu.

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.