Nakon što je agencija 2×1 objavila anketu glede izbora u Lici, Kopal ponovno tvrdi da HDZ dobiva najmanje 40%

Foto: fah

Uoči lokalnih izbora u Lici u srijedu 27. veljače gradonačelnik Gospića Karlo Starčević izjavio je kako u Ličko-senjskoj županiji ni Darko Milinović niti HDZ nemaju 40% biračkog tijela, odnosno da HDZ “nema kontrolu nad Gospićem, Novaljom, Otočcem i Korenicom, a da je to područje koje obuhvaća 2/3 Like”. U nedjelju 3. ožujka prema rezultatima istraživanja agencije Promocijaplus, listu HDZ-a bira 28,1 posto ispitanika, dok Milinovićevu listu podržava 24,2 posto anketiranih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencija Prizma za HDZ

Samo dan poslije, savjetnik premijera Andreja Plenkovića i šef HDZ-ovog Odjela za analitiku Robert Kopal objavio je istraživanje koje daje drugačije rezultate, a koja je napravljena za potrebe HDZ-a u trenutku predizborne kampanje. Prema tom istraživanju, a koje je napravila agencija Prizma 10. ožujka bi za HDZ glasovalo čak 45,5 posto glasača, dok bi Nezavisnu listu bivšeg HDZ-ovca, župana Darka Milinovića glasovalo tek 14,8 posto glasača.

2×1 komunikacije potvrdile istraživanje PromocijePlus

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U četvrtak je agencija 2×1 komunikacije objavila istraživanje koje potvrđuje prethodnu prognozu agencije PromocijaPlus, a po novom istraživanju razmak između Milinovića i HDZ-ovog Kustića još je manje.

>Karlo Starčević: ‘Povijest nam neće oprostiti, ako sada na vlast ne dođu nepotkupljivi i hrabri’

>(VIDEO) Milinović i Kustić u debati: ‘Mojem kolegi i HDZ-u je podne, a meni tek sviće’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje pokazuje vrlo tijesnu borbu, a za HDZ se prema njemu odredilo 24,09% ispitanika, dok Darka Milinovića podržava 22,13%. HSP, vođen predsjednikom stranke Karlom Starčevićem, bira 12,89%, a Buru promjena 8,4% ispitanika.

Jesu li sva istraživanja osim HDZ-ovog u krivu?

Robert Kopal se u petak obratio medijima te objasnio kako je HDZ-ova projekcija “otprilike gađala isto vrijeme u koje je provedena anketa Promocije plus”, iz jednostavnog razloga jer ankete utječu na javno mnijenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Događa se jedan fenomen koji se zove samoispunjujuće proročanstvo. Mislim da je to bitno zbog objektivnosti, a s obzirom na razliku koja je znatno nadmašila statističku pogrešku zapravo smo morali dati svoju procjenu u to vrijeme”, ustvrdio je.

>HDZ-ov kandidat za ličko-senjskog župana nije prijavio sat od 48.000 kuna jer mu ga je poklonila obitelj

HDZ, kaže, očekuje od 13 do 15 mandata, a ne želi komentirati koliko bi dobile ostale liste. “I dalje očekujemo blizu 40 posto. Kada tumačite podršku na ukupnom uzorku, statistička pogreška je manja nego kada se tumači na izlaznosti. Ovaj put se to radi na izlaznosti, što znači da je ona veća, to je sada oko 6 posto”, naveo je.

Upitan zašto ulažu toliko u promidžbu u Lici ako su njihove ankete pokazale premoć, Kopal je odgovorio da se dobar rezultat mora i obraniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Bez obzira stojite li dobro ili loše u anketama, vi vodite kampanju. Bi li bilo mudro, ako imate dobar rezultat, da ne ulažete u kampanju, jer ako imate dobar rezultat morate ga braniti, a ako nemate, morate ga osvojiti”, poručio je Kopal.

Izvijestio je da je HDZ proveo tri mjerenja iz kojih se može uočiti trend da je stranka više-manje stabilna, u statističkoj pogrešci. “Trenutna situacija je 40 posto kada govorimo o izlaznosti, plus-minus pogreška koja je na izlaznosti od 50 posto čak 6 posto”, rekao je.

Vlasnik agencije Prizma Kopalov kolega

Agencija Prizma osnovana je 2000. godine, a uvidom u sudski registar među predmetima poslovanja navode se izdavačka i tiskarska djelatnost, trgovina na veliko i posredovanje u trgovini, osim trgovine motornim vozilima i motociklima, istraživanje tržišta i ispit. javnog mnijenja, Savjetovanje u vezi s poslovanjem i upravljanjem, promidžba (reklama i propaganda) te uvoz-izvoz, zastupanje inozemnih tvrtki, savjetovanje u gospodarstvu i poduka u gospodarstvu i organiziranje kongresa i seminara.

>(FOTO) Milinović: ‘Oči Hrvatske uprte su u vas jer birate između onih koji brane i nas koji podržavamo referendume i narod koji odlučuje’

>(VIDEO) Ministri u tajnosti obilaze Liku uoči izbora, izbjegavajući novinare

Kako i sami na vode na svojoj web stranici, ova agencija ima 9 stalnih zaposlenika, a prema sudskom registru vlasnici ove agencije, odnosno ssobe ovlaštene za zastupanje su bračni par Krešimir i Andrea Žnidar.

Pri tome je zanimljivo, kako osnivač agencija Prizma doc. dr. sc. Krešimir Žnidar predaje na Visokom učilištu Algebra gdje je profesor upravo HDZ-ov Robert Kopal koji je i predstavio istraživanje po kojemu Hrvatska demokratska zajednica u Lici osvaja čak duplo veći postotak glasova birača od onog koje je najavila neovisna agencija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.