Site icon narod.hr

Novi diktat HNS-ove ministrice – nastavnici, profesori i učitelji, moraju steći nove osobine?

Zagreb, 28.12.2018 - Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i pomoænica ministrice Lidija Kralj održale su brifing za novinare o evaluaciji prvog polugodišta eksperimentalne faze kurikularne reforme "Škola za život". foto HINA/ Ivo LUÈIÆ/ ua

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najvažnije osobe obrazovnog sustava, nastavnici, profesori i učitelji, moraju steći nove osobine. “Tradicionalni način rada, autoritativan stil vođenja i superioran stav prema učenicima, što su njihove ključne osobine, moraju napustiti i već sljedeće godine frontalno krenuti u suvremeni sustav podučavanja pa u skladu tim odgovoriti na izazove i promijeniti svoj način rada”, navodi se u uputi objavljenoj u tabličnom prikazu za edukaciju u ‘online’ okruženju nazvanom Loomen u kojem moraju sudjelovati svi profesori kako bi se pripremili za “Školu za život”, javlja Večernji list.

> Hoće li HNS-ova ministrica Divjak posrnuti na kurikulu Povijesti i kurikulu Hrvatskog jezika?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za postavljanje tabličnog prikaza u sustav za edukaciju najzaslužnija je, doznaje Večernji list, pomoćnica ministrice Lidija Kralj. Autor letka, među ostalim, poručuje profesorima kako su do sada radili tako da su davali općenite i nejasne povratne informacije o napredovanju učenika, a suvremeni učitelj u “Školi za život” – osim što učenika vodi demokratskim stilom uz uzajamno poštovanje – mora davati konkretne i upotrebljive informacije o napredovanju učenika.

Učiteljima i profesorima u uputama je dano do znanja da nisu vodili računa ni o učenikovim predznanjima i mogućnostima, a da od sada moraju fleksibilno prilagođavati sadržaje učenikovim predznanjima i jakim stranama kako bi u konačnici izgradili samostalnog i samopouzdanog učenika koji je spreman na cjeloživotno učenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tome kako postići takav napredak u tom kratkom prikazu nema ni riječi.

Više nego ikada ranije istaknuto je da se smatraju suodgovornima za učenikov neuspjeh i da je odgovornost podijeljena na njih, na učenika i na roditelje.

Činjenica je da se to podrazumijeva, ali i da se takvim isticanjem odgovornosti stavlja dodatni pritisak na profesore bez jasnog razgraničenja što je čija odgovornost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na upit Večernjeg lista jesu li tako pojednostavljenim ocjenama poput “osobine učitelja: autoritaran stil vođenja i superioran odnos prema učenicima…” uvrijedili profesore u sustavu u kojem su oni temelj reforme, u Ministarstvu obrazovanja oštro demantiraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version