Najvažnije osobe obrazovnog sustava, nastavnici, profesori i učitelji, moraju steći nove osobine. “Tradicionalni način rada, autoritativan stil vođenja i superioran stav prema učenicima, što su njihove ključne osobine, moraju napustiti i već sljedeće godine frontalno krenuti u suvremeni sustav podučavanja pa u skladu tim odgovoriti na izazove i promijeniti svoj način rada”, navodi se u uputi objavljenoj u tabličnom prikazu za edukaciju u ‘online’ okruženju nazvanom Loomen u kojem moraju sudjelovati svi profesori kako bi se pripremili za “Školu za život”, javlja Večernji list.
> Hoće li HNS-ova ministrica Divjak posrnuti na kurikulu Povijesti i kurikulu Hrvatskog jezika?
Za postavljanje tabličnog prikaza u sustav za edukaciju najzaslužnija je, doznaje Večernji list, pomoćnica ministrice Lidija Kralj. Autor letka, među ostalim, poručuje profesorima kako su do sada radili tako da su davali općenite i nejasne povratne informacije o napredovanju učenika, a suvremeni učitelj u “Školi za život” – osim što učenika vodi demokratskim stilom uz uzajamno poštovanje – mora davati konkretne i upotrebljive informacije o napredovanju učenika.
Učiteljima i profesorima u uputama je dano do znanja da nisu vodili računa ni o učenikovim predznanjima i mogućnostima, a da od sada moraju fleksibilno prilagođavati sadržaje učenikovim predznanjima i jakim stranama kako bi u konačnici izgradili samostalnog i samopouzdanog učenika koji je spreman na cjeloživotno učenje.
O tome kako postići takav napredak u tom kratkom prikazu nema ni riječi.
Više nego ikada ranije istaknuto je da se smatraju suodgovornima za učenikov neuspjeh i da je odgovornost podijeljena na njih, na učenika i na roditelje.
Činjenica je da se to podrazumijeva, ali i da se takvim isticanjem odgovornosti stavlja dodatni pritisak na profesore bez jasnog razgraničenja što je čija odgovornost.
Na upit Večernjeg lista jesu li tako pojednostavljenim ocjenama poput “osobine učitelja: autoritaran stil vođenja i superioran odnos prema učenicima…” uvrijedili profesore u sustavu u kojem su oni temelj reforme, u Ministarstvu obrazovanja oštro demantiraju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa