I dok u Hrvatskoj glavni problem predstavljaju štandovi jedne građanske inicijative, a inače je sve bajno, plagijatori rade naveliko. Naime, svi ste već pretpostavljamo čuli za novi slogan Hrvatske turističke zajednice ”Hrvatska – puna života”, koji je odabran navodno u jakoj konkurenciji. I zaista, konkurencija je bila jaka, naime, riječ je o plagijatu.
Popularni slogan, ali ne u Hrvatskoj
Slogan ”Full of life” (Pun/a života) izuzetno je popularan, ali ne u Hrvatskoj, budući da su i neki saborski zastupnici, poput Damira Kajina, ismijali ovaj slogan HTZ-a, koji je zapravo slogan iznimno čest među proizvođačima automobila, a koristi se i u turizmu, doduše preko Atlantika, naime, njime se reklamira turistička zajednica kanadske provincije British Columbia. Naravno, kako je to jako daleko, puno dalje nego što su štandovi koji posljednjih sati nekima izuzetno smetaju, a posebno onima koji su zacementirali beskonačnu vladavinu stranačkih čelnika, pretvorenih u careve, tako su u našoj Turističkoj zajednici očito očekivali da se neće saznati da se na svaki način radi o plagijatu koji je dobro plaćen. Slogan ”Full of life” za svoj uzeo je i američki hotel i kasino Mohegan Sun, i to puno prije HTZ-a.
Poljaci, sokovi i povrće
Spomenuli smo proizvođače automobila, navedimo, dakle, neke. Riječ je o kopiji starijeg slogana Chevrolet Sparka, koji na engleskom zvuči identično, uz navođenje Chevroletovog četverokotačnog američkog ljubimca “Spark – Full of life“, dakle, ”Spark – pun života”. Je li, naposljetku, Hrvatska postala, zahvaljujući novom sloganu, hotel, kasino ili možda Chevrolet, a možda čak i osvježavajući napitak s obzirom da Poljaci sloganom “Full of life” Poljaci reklamiraju sokove, te neke proizvode od voća i povrća.
Milijuni na vjetru
Spomenimo da je Povjerenstvo za odabir krovnog komunikacijskog koncepta, Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice, jednoglasno odabralo koncept koji već postoji, dakle, umjesto automobila ili kockarnice dobili smo slogan: “Croatia – Full of life”, što je koštalo nevjerojatnih 2.812.500 kuna s PDV-om. Neki klinac, koji se zna dobro služiti internetom, mogao je takav ”koncept” ponuditi Hrvatskoj za puno manji iznos, primjerice za sladoled i kolače u nekoj slastičarnici.