Odvjetnik Novosel: Kroz novi zakon referendumske će se inicijative pokušati još više ograničiti

karlo novosel
Foto: Fah

“Znakovita su dva događaja koja su javno obznanjena netom prije i netom nakon objave inicijative prikupljanja potpisa za aktualni referendum, a koji ukazuju na mogućnost diktature.” – komentirao je odvjetnik Karlo Novosel za Narod.hr budućnost referendumskih inicijativa u Hrvatskoj.

Dipl. iur. Karlo Novosel, ugledni je zagrebački odvjetnik iz Odvjetničkog ureda Karlo Novosel. U svakodnevnom radu veliku pozornost pridaje mirenju kao načinu rješavanja sporova te sudjeluje u postupcima mirenja pred različitim državnim i nedržavnim institucijama. Od 2019. član je Nadbiskupijskog pastoralnog vijeća Zagrebačke nadbiskupije, a od 2020. član Upravnog odbora U ime obitelji.

Pokušat će ograničiti još više referendumske inicijative kroz novi zakon

“Vidim znakovitim dvije stvari. Dva događaja koja su javno obznanjena netom prije i netom nakon objave inicijative prikupljanja potpisa za aktualni referendum. Prvi događaj se odnosi na odluku Ustavnog suda kojom se odlučuje o samim covid potvrdama, zakonitosti takvog postupanja i uopće postojanja covid potvrda. Mislim da je to jedna implicitna politička poruka i pritisak na građane RH netom prije vjerojatnog referenduma.”

“Drugo je početak javnih objava koje se odnose na izmjene zakona o referendumu. Bojim se da je to početak diktature. Ono što nedvojbeno proizlazi je da će pokušati osujetiti bilo kakvo postupanje  građana, kroz neposrednu demokraciju. To je bio zaštitni faktor u toj klackalici politike, društva, strukture, pravnog poretka i demokracije koji je osiguravao da vlast ne postane dostatna samoj sebi.”

“Pokušat će ograničiti još više referendumske inicijative kroz novi zakon. Propisat će sve moguće procedure, otežati ih protokolarno i time zapravo stvarno spriječiti provođenje referenduma. Dobra su prilika okolnosti oko ove nesretne pandemije. To je jedan vanjski faktor na koji nismo mogli utjecati, unutar društveno političke scene, ali koji nam je darovan da napravimo tu promjenu koju svi žarko želimo već 20 godina. Pod tim mislim na većinu građana RH. Postupanje tijela državne vlasti, osobito politike u ovoj stvari može biti jedan vrlo dobar poticaj za društvene promjene u vidu dokidanja određenih stvari na političkoj sceni.” – naglasio je odvjetnik Novosel.

O potvrđivanju optužnice protiv Kuščevića

Optužno vijeće splitskog Županijskog suda nedavno je potvrdilo optužnicu USKOK-a protiv bivšeg ministra i političkog tajnika HDZ-a Lovre Kuščevića. USKOK ga tereti za niz malverzacija sa zemljištima na Braču iz doba dok je vodio Općinu Nerežišća, a optužen je i za sprječavanje dokazivanja.

“Kazneno djelo za koje se bivšeg ministra sad tereti nije povezano s procesom brojanja potpisa, tako da, sa strane prava, to nije povezano. Postavlja se normalno pitanje zakonitosti njegovog svakodnevnog postupanja, uzimajući u obzir činjenicu da je podignuta optužnica protiv njega. Kao i čitav niz kontradiktornih, nekonzistentnih postupanja Ministarstva uprave u vremenu kada su se brojali glasovi i tijekom cijele predreferendumske procedure. Bilo bi svrsishodno da se preispita postupanje i u tom dijelu. Poglavito stoga što je aktualan sudski postupak pred Ustavnim sudom RH u kojem je podnesen zahtjev za intervencijom Ustavnog suda u vidu tog predreferendumskog procesa o kojem nikada nije odlučeno. ” – zaključuje odvjetnik Novosel za Narod.hr.

GI Narod odlučuje

Podsjetimo, GI Narod odlučuje prikupila je za referendumsko pitanje o promjeni izbornog sustava 405.352 tisuća potpisa. Za drugo, ono o glasovanju manjina u Saboru, 407.469 tisuća potpisa. Bivši Plenkovićev ministar Kuščević ostat će zapamćen po procesu provjere broja i vjerodostojnosti potpisa za referendum. Naime, preko 40.000 potpisa za svako referendumsko pitanje, proglašeno nevažećim.

Ustavnu je tužbu GI Narod odlučuje  podnijela je 3. listopada 2018., a njome je od Ustavnog suda traženo:
– ukidanje zaključka Hrvatskog sabora od dana 06.07.2018. godine (kojim je Hrvatski sabor za provjeru potpisa zadužio Vladu);
– ukidanje zaključka Vlade RH od dana 02.08.2018. godine (kojom je Vlada posao provjere potpisa proslijedila Ministarstvu uprave);
– raspisivanje referenduma;
– da se naloži Vladi RH, MUP-u i Ministarstvu uprave da dopusti organizatorima referenduma stvarno sudjelovanje u cjelokupnom procesu provjere broja i vjerodostojnosti potpisa te regularnosti njihova prikupljanja.
Ustavni sud je 18. prosinca 2018. donio rješenje kojim se zapravo očituje samo o prve dvije točke gore navedene te u tim dijelovima odbacuje ustavnu tužbu, dok se o preostalim točkama uopće nije očitovao do današnjeg dana.

 

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.