MORH: Više o detaljima pada MIG-a 21 po završetku istrage

Više o detaljima nesreće pada MIG-a 21 znat će se po završetku istrage Povjerenstva za istraživanje nesreće vojnog zrakoplova, kada će – tvrdi MORH – o svim detaljima navedenog događaja pravovremeno obavijestiti javnost, odgovorili su iz Ministarstva obrane odgovarajući na upit narod.hr-a zna li se koliko je koštala nesreća MIG-a i koja je cijena uništenog zrakoplova, koji se na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti, Dan hrvatskih branitelja srušio iznad Velike Gorice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrebno je postići nacionalni konsenzus o budućnosti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ), no riječ je o velikoj i važnoj financijskoj i političkoj odluci koju u konačnici treba donijeti Hrvatski sabor, izjavio je hrvatski predsjednik i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga RH Ivo Josipović nakon pada hrvatskog borbenog zrakoplova MIG-21 na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti u Velikoj Gorici.

“Pozivam na nacionalni konsenzus o budućnosti HRZ-a. To je odluka koja je teška: s jedne strane, to je ozbiljan financijski zahvat, dok s druge strane mogući partnerski aranžman jest nešto što ima svoju političku ali i gospodarsko-ekonomsku dimenziju”.

Dodao je kako treba vidjeti da li su poštovane sve proceudre ili je riječ o pogrešci tehničke naravi; o tome ovisi odgovor na pitanje tko je odgovoran. U svakom slučaju, riječ je o događaju u kojem se mora vrlo jasno locirati odgovornost i onaj tko je odgovoran treba podnijeti ostavku, kazao je Josipović, napomenuvši da pad MiG-a treba ozbiljno shvatiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovarajući na novinarsko pitanje o nesolidno servisiranim vojnim MIG-ovima, premijer Zoran Milanović je kazao kako generali trebaju pomoći oko MIG-ova, a ne biti protiv svoga suborca, ministra Kotromanovića.

“Ovdje se radi o tehnici, zrakoplovima, to je ugovoreno, još nije plaćeno i ovo je samo jedno neodgovorno podgrijavanje tenzije kojoj nema mjesta. Ja od umirovljenih generala očekujem baš suprotno, da podrže ministra” rekao je Milanović.

„Strepimo već tri godine od ovakvih ishoda zbog sredstava kakva imamo. Pohvalio bih pilota, ali ne mogu tražiti odgovornost od pilota i njegova zapovjednika. Ja sam spreman ponuditi ostavku i za kvar tenka, a kamoli za ovo. Najveća je odgovornost moja i ostalih ministara. U Hrvatskoj se i pozicija i opozicija moraju dogovoriti što ćemo do 2016. godine i imati konsenzus oko toga, a trenutno nemamo 100 milijuna eura da bismo imali rješenje kao Mađari. Nismo jedina zemlja gdje padaju avioni. Pretresali smo sve moguće odluke o tome kako zadržati borbenu gotovost. Formirali smo povjerenstvo; mi mislimo da je bio kvar, no vidjet ćemo sve nakon 30 dana. Hoću li ponuditi ostavku, odlučit ću nakon nalaza povjerenstva i razgovora sa svoja dva šefa – predsjednikom i premijerom – rekao je ministar obrane Ante Kotromanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pomoćnica glavnog tajnika NATO-a Kolinda Grabar Kitarović smatra kako je ogroman nesrazmjer u proračunu između sredstava koja se izdvajaju za ulaganje i održavanje.

„Moramo konačno početi iskorištavati sredstva iz EU fondova. Ne znam zašto se s time toliko odugovlači jer sa svakim danom gubimo novac. Iznimno sam zabrinuta kada gledam što se dogodilo u posljednjih nekoliko godina s hrvatskim ratnim zrakoplovstvom koje je bilo ponos Hrvatske u Domovinskom ratu, a danas je to hrpa željeza opasna i za ljude i zraku i za ljude na zemlji“, kazala je Grabar Kitarović.

„Smatram da je to posljedica više godina zapostavljanja i neulaganja u tu komponentu oružanih snaga. Strategija obrane i nacionalne sigurnosti je zastarjela. Ovaj pad MIG-a treba shvatiti kao poziv na buđenje, raspraviti i odlučiti na koji će se način ulagati u ratno zrakoplovstvo“, istaknula je Grabar Kitarović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Hrvatski vojnici su vrhunski vojnici i upravo taj naš ljudski potencijal je nešto najvrednije što imamo i zato moramo zadržati eskadrilu borbenih zrakoplova“, rekao je načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga general zbora Drago Lovrić naglasivši kako je uzrok pada tehnički kvar na avionu, a što je uzrok kvara teško je odgovoriti. Evidentno je da se motor zapalio i da se stajni trap nije otvorio – rekao je Lovrić.

„Zbog rezanja proračuna odluka nije donesena na vrijeme, a proces uvođenja novih zrakoplova traje od pet do sedam godina. Zbog toga smo morali produžiti životni vijek MiG-ova 21“, istaknuo je Lovrić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.