Plenkovićevom partnerskom HNS-u je ‘neobjašnjiva i krajnje nekorektna’ briga biskupa za reformske procese u obrazovanju

Foto: fah, Zadarska nadbiskupija Fotomontaža: narod.hr

Iz HNS-a, partnera Vlade HDZ-a Andreja Plenkovića su reagirali na poruke koje su hrvatski biskupi uputili u homilijamaa s oltara za vrijeme blagdana Velike Gospe oko obrazovne reforme i Škole za život.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Povodom neobjašnjivih i krajnje nekorektnih poruka pojedinih biskupa koji su si, u posljednjih nekoliko dana, uzeli za pravo miješati se u reformske procese u obrazovanju, za koje nemaju baš nikakve nadležnosti, HNS kao liberalna stranka, snažno osuđuje pokušaje miješanja Crkve u nadležnosti sekularne države.

>Divjak smatra da je biskup Vlado Košić prekoračio svoju nadležnost komentirajući ‘Školu za život’

>Prosperov Novak o obrazovnoj reformi Plenkovićeve ministrice Divjak: ‘Uništavaju se temelji hrvatskoga društva i njegovog nacionalnoga identiteta’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da djeci osigura dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima.

Očekujemo da se u Hrvatskoj konačno svatko drži svojeg posla i svojih nadležnosti te da svatko preuzme svoj dio odgovornosti za izgradnju modernog, progresivnog, otvorenog i tolerantnog društva“, ustvrdili su iz HNS-a.

Podsjetimo, ranije je reagirala i ministrica znanosti i obrazovanja, također iz kvote HNS-a te je ustvrdila kako je biskup Vlado Košić prekoračio svoju nadležnost komentirajući ‘Školu za život’.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Biskup Košić: ‘Je li ispravan put ako se ne uvažavaju sugestije stručnjaka, ako se izostavlja odgojni vid?’

„Dobro, kaže se da je to škola za život, i da je to nešto novo, a što je bilo školstvo do sada? Zar ništa nije vrijedilo što je bilo do sada, nego će se tek sada otkriti pravi način školovanja djece i mladih?”, istaknuo je biskup Vlado Košić u homiliji na blagdan Velike Gospe.

“I je li to ispravan put ako se ne uvažavaju sugestije stručnjaka, ako se sve više izostavlja odgojni vid a naglašava samo obrazovanje, i to uvođenjem tehničkih informatičkih pomagala? Je li to onda samo tehnicizacija odnosno informatizacija obrazovnog procesa koji se sve više lišava odgojne dimenzije?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se doista o i te kako osjetljivom i zajedničkom pitanju koje ima dalekosežne posljedice ne samo za djecu, nego i za čitav narod. Zar nama vjernicima to pitanje može biti nevažno i smijemo li se ponašati kao da se to nas ne tiče? Kao vjernici mi trebamo razmišljati što možemo pridonijeti da naše škole doista budu škole za pravi život, život koji nam daje Bog i život koji Bog od nas očekuje. Pitamo se kakve bi to trebale biti ‘škole za život’ naše djece i mladih?

Mi imamo pravo očekivati da to budu škole za život vječni, za život koji je u kontinuitetu, kako veli mons. Hoser, za život o kojem nam govori današnji blagdan Uznesenja BD Marije na nebo. No, kako to postići, kako se pripremiti za život vječni, gdje je ta škola u kojoj bi se to moglo naučiti? Sveti papa Ivan Pavao II. u enciklici ‘Redemptoris Mater /Majka Otkupitelja’ kaže da trebamo poći u ‘Marijinu školu’. Kakva je to škola? To je škola molitve, duhovnosti, škola blizine s Kristom. S Marijom smo, kaže Papa, neprestano pozvani gledati Lice Kristovo. U toj kontemplaciji je naša snaga, uvijek biti pred Kristovim licem. No, je li to tako s reformom školstva ako se model ‘škole za život’ shvaća kao mjesto tolikog poštivanja kreativnosti djece da učenici sami trebaju odlučivati što će učiti, a što neće, a ne da im to učitelji nameću“, istaknuo je biskup dodavši kako se tada postavlja pitanje, što je to zapravo ‘edukacija’ odnosno odgoj i obrazovanje?

„Latinski ‘e-ducere’ znači ‘iz-voditi’, što treba asocirati na vođenje pravim putem za što su odgovorni roditelji i stariji da ga oni pokažu djeci i povedu djecu pravim putem u život. Ako se međutim shvati da odgajanici sami trebaju birati svoj put, dapače da im stariji samo služe kao pomoć pri tome, tada je opravdano pitanje: tko tu koga vodi, tko je ovca a tko pastir? Čini se da je to preslika već postojeće tendencije u društvu koje želi izbrisati razliku roditelja i djece, pa očito to prenosi i na odnos učitelja i učenika. Da ne spominjem k tome i uvažavanje rodne ideologije koju je nedavno osudila i Sveta Stolica nazivajući je „dio nejasnog koncepta slobode“ i navodeći kako je ideja da je spol određen osobnim osjećajima, a ne biologijom pokušaj ‘uništenja prirode’. Pred svim tim i mnogim drugim izazovima nalazimo se u našoj trenutnoj povijesti“, rekao je biskup te zaključio kako je Marija uvijek bila naša zaštitnica, odvjetnica, najvjernija Majka, Kraljica Hrvata i osobit ures Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.