Pogledajte tko je sve pružio podršku Jokiću i tko smatra da Šustar treba dati ostavku

Oštra osuda Vlade zbog političkog miješanja u provedbu Cjelovite kurikuralne reforme obrazovanja te traženje ostavke ministra znanosti, obrazovanja i sporta Predraga Šustar, neke su od glavnih reakcija na neopozive ostavke koju je u srijedu podnijelo sedam članova radne skupine predvođenih voditeljem Boris Jokićem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikat Preporod: upropašten posao 500 učitelja i nastavnika; ostavka ministra

Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod ocijenio je aktualna vlast očito nije iskoristila posljednju priliku kojom bi sačuvala svoj reformski karakter, što se dalo naslutiti već nakon prvih reakcija vladajućih u ponedjeljak jer je pružena ruka članova Jokićeve skupine, bez ikakva osnova, okvalificirana ucjenom i ultimatumom.

“Umjesto da se prihvate opravdani zahtjevi članova reformske skupine, napose onaj zahtjev da se isplate sva dugovanja prema učiteljima i nastavnicima uključenim u projekt, vlast je odlučila ignorirati zahtjeve i samim time dovesti u pitanje nastavak započetog projekta. Naprečac je upropašten ozbiljan posao više stotina entuzijasta. Nakon što je zahtjeve „hrabro“ odšutio, Predragu je Šustaru preostalo tek podnijeti neopozivu ostavku na ministarsku funkciju i tako spasiti barem vlastiti obraz kad već nije uspio spasiti nacionalno školstvo”, navodi u priopćenju predsjednik sindikata Željko Stipić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vođeni krilaticom ‘Tuđe nećemo, svoje nemamo’ retrogradne su snage, i one vidljive i one nevidljive, odnijele još jednu važnu pobjedu nad onima koji su 16 mjeseci pokušavali spasiti što se spasiti da od naše zajedničke sutrašnjice. Danas su potučeni svi oni koji samo misle da se u Hrvatskoj može živjeti i drugačije i bolje. A jedno i drugo da treba proisteći iz drugačijeg odnosa naspram znanju, odgoju i obrazovanju”, navodi Stipić.

Ističe kako od promjena u školstvu, koje je osmislilo petstotinjak učitelja i nastavnika – praktičara,, očito neće biti ništa.

“Hoće li biti ‘nekih drugih promjena’, tek će se vidjeti. Odgoj i obrazovanje će najvjerojatnije i dalje ‘tavoriti’ na marginama društvenih i političkih prioriteta. Hrvatska će očito još dugo biti zemlja beznađa, zemlja koju će se napuštati, zemlja čiji su se građani sami odrekli prosperitetne budućnosti”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HNS: najveća sramota ove vlade

U HNS-u ostavku članova radne skupine za reformu školstva ocjenjuju najvećom sramotom ove Vlade koja je svojim miješanjem u reformu onemogućila neovisni rad stručnjaka.

“Umjesto da u 21. stoljeću govorimo o napretku i cjeloživotnom obrazovanju kao neminovnosti današnjeg vremena, Hrvatska se, na našu žalost, susreće sa stopiranjem najvažnije od svih reformi – reforme školstva”, kažu u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HNS smatra da je obrazovanje element bez kojeg nema naprednog društva i razvijenog gospodarstva i trebalo bi biti tema koja je iznad svakodnevne politike i oko koje postoji konsenzus.

“Nažalost, odnosnom prema radnoj skupini koja je radila na reformi školstva, Vlada Domoljubne koalicije i Mosta-a pokazala je da nije tako. Nedopustivim miješanjem u reformu, stručnjaci su dovedeni u nemoguće radne uvjete, zbog kojih su bili prisiljeni zatražiti razrješenje, što je sramota ove Vlade i još jedan pokazatelj da politiziraju gdje god stignu”.

Stranka Hrid usprotivila se svakom političkom pritisku na stručnjake uključene u posao oko kurikularne reforme. “Ako se zbog političko-ideoloških rasprava ili onih poput ‘naš stručnjak je bolji od vašeg’ izgubi još jedna godina, Hrvatska će po tko zna koji put propustiti priliku da poboljša obrazovni sustav”, poručili su.

“Apeliramo da se prestane raditi po štetnom principu da sa svakom novom smjenom vlasti započinje ‘nova era’. Zar ni u čemu ne može biti kontinuiteta?! Pita li se itko od njih kako će 65 tisuća učitelja i nastavnika nakon zadnjih događaja biti motivirani i angažirani da bi mogli obrazovati učenike na drukčiji način i pripremiti ih za budućnost. Da ne spominjemo njihovu potplaćenost i druge aktualne probleme hrvatskog obrazovnog sustava. Politika je opet zakazala sa svojim plitkim i površnim pristupom, dok istodobno druge zemlje ulažući u obrazovni sustav odmiču naprijed”, ocijenili su u Hridu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog zaustavljanja cjelovite kurikularne reforme stranka Pametno traži neopozivu ostavku ministra Predraga Šustara, cijele Vlade, ali i saborskih zastupnika, a posebno predsjednice Odbora za obrazovanje Gordane Rusak, koji su doveli do ostavke Ekspertne radne skupine.

“Otkako su na vlasti, svi oni uništavaju nam sadašnjost, a ne smijemo dopustiti da nam unište i budućnost. Glavni prioriteti svakog modernog društva su obrazovanje, obrazovanje i obrazovanje. Zato je ovo što se događa Hrvatskoj jedna od najvećih katastrofa od uspostavljanja samostalne države. Perfidno je zaustavljena Cjelovita kurikularna reforma, najvažnija od svih reformi koje su ikad planirane i započete u Hrvatskoj”, ističe tajnik stranke Ivica Puljak.

Pozvao je građane na otpor takvoj politici. “Upravo je vladajuća koalicija, u kojoj su najodgovorniji HDZ i MOST, zaustavila hrvatsku budućnost. To je najgore što se može dogoditi jednoj zemlji, a oni su je proveli u djelo”.

Glasovac (SDP): Šustar treba dati ostavku

SDP-ova saborska zastupnica Sabina Glasovac, reagirajući na ostavke svih sedam članova Ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu, pozvala je u srijedu ministra znanosti i obrazovanja da podnese ostavku.

“Ministar Šustar je propustio reagirati, izgleda da Hrvatska uopće nema ministra obrazovanja, ima formalnog ministra koji ne donosi nikakve odluke, brani se šutnjom, ministra čijim resorom upravljaju neki drugi, pa kad je već formalni ministar, očekujemo da i formalno podnese ostavku”, izjavila je Glasovac u središnjici SDP-a.

Šustar, naglasila je, treba podnijeti ostavku jer je jednom odlukom mogao promijeniti budućnost Hrvatske, osigurati da se kurukularna reforma nastavi, a Hrvatska iskoristi povijesnu priliku.

Hoće li SDP i formalno u Saboru zatražiti ministrovu ostavku, ovisit će o njegovim potezima.

“Imamo pravo i pogriješiti, možda ovi dokumenti nisu savršeni, ali ne možemo si dozvoliti luksuz da ne činimo ništa i ne možemo više čekati”, poručuje Glasovac.

Zahvalila je svima koji su surađivali na projektu Kurikularne reforme. “Hrvatska im duguje jer su pokrenuli jedan projekt i pokazali da hrvatsko društvo može bolje”, rekla je SDP-ova zastupnica.

Svjesna je da te ljude mogu zamjeniti neki drugi, no upozorava da je današnjim danom dovedena u pitanje opstojnost cjelovite Kurikularne reforme.

“Današnji će događaj usporiti proces, a mislim da će ga i zaustaviti”, kaže Glasovac i poručuje kako nekima očito nije u interesu stručna reforma koja u središtu ima interes učenika, koja želi dugoročno raditi na napertku Hrvatske.

“Neki su očito tu reformu zamislili na način da bude politička, kao instrument nametanja određenih ideologija i svjetonazora”, naglašava.

Kaže i da je SDP sve vrijeme podržavao taj projekt, no da je presudio politički pritisak, činjenica da se u reformi nije prepoznao nacionalni interes.

Tvrdi i da je to jedina ozbiljna reforma koju aktualna Vlada ima, odnosno koju je mogla nastaviti, jer svojih nemaju.

“Ovo je tužan trenutak za Hrvatsku”, ocijenila je zastupnica i najavila da će njena stranka ustrajavati da se u obrazovnom sustavu provedu nužne reforme.

“Bez obzira na opstrukciju, bez obzira što su struka, optimizam, progresivna Hrvatska, izgubili pod političkim pritiskom, ideologijom i destrukcijom, vrijeme je na našoj strani”, ističe Glasovac i kaže da će “brzo” doći vrijeme kad će “nesposobna i neprogresivna” Vlada napustiti kormilo upravljanja državom.

Akademija dramskih umjetnosti: reforma obrazovanja je nacionalni interes

Podršku nastavku rada Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme dala je u srijedu Uprava zagrebačke Akademije dramske umjetnosti uputivši apel ministru Šustaru da odbaci zaključak saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu i osigura sve potrebne radnje kako bi se reforma održala i počela provoditi.

“Sigurni smo kako iz pozicije sveučilišnog nastavnika razumijete kako se ne radi o političkom, već o pitanju temeljnog nacionalnog interesa”, poručili su ministru Šustaru.

“Predložene promjene nastavljaju se na brojne vrijedne pokušaje i inicijative započete u prethodnih 25 godina iz kojih su preuzeta dobra rješenja i pravci, te uzimajući u obzir da se dosadašnja procedura pripreme kurikularne reforme svojom formalnim pristupom, strukturiranim radom, poštivanjem zakonskih okvira i strateških dokumenata, te nadasve svojim sadržajnim rezultatima, bazira na jasno definiranim temeljnim vrijednostima obrazovanja i interesu djece i mladih, ne vidimo opravdanje za uključivanje dodatnih deset stručnjaka u ekspertnu grupu, predloženih od strane saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu”.

Iz Akademije dramskih umjetnosti podsjećaju kako su članovi radne skupine izabrani na javnom pozivu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na temelju profesionalnog životopisa i u skladu s propisanim mjerilima javnog poziva.

Podsjećaju i kako je od 15. ožujka do 15. svibnja provedena stručna rasprava o prijedlozima 52 kurikulumska dokumenta. Tijekom stručne rasprave pristiglo je 2759 komentara, od čega je 1846 u obliku zaključaka sa skupova učitelja i nastavnika, a 913 je komentara individualnih stručnjaka, institucija i organizacija. Na skupovima učitelja i nastavnika na kojima se raspravljalo o prijedlozima dokumenata sudjelovalo je 64.847 osoba.

Rusak: Žao mi je zbog Jokićeve ostavke

Predsjednica saborskog Odbora za obrazovanje Gordana Rusak kazala je u srijedu kako joj je žao zbog ostavke Ekspertne skupine za provedbu kurikularne reforme na čelu s Borisom Jokićem te istaknula da je pogrešan dojam u javnosti o “prepucavanja ‘za’ i ‘protiv'” Jokića.

“Oni koji su ‘za’ reformu su po tome i za Jokića, dok su oni koji su ‘protiv’ njega ujedno i protiv reforme. To je potpuno pogrešan pristup”, kazala je kratko ta nezavisna saborska zastupnica Hini.

Voditelj stručne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić i njegov stručni tim u srijedu su dali neopozive ostavke obrazloživši taj čin političkim pritiscima, uz poruku kako je njihova odluka konačna i kako razgovora o njoj nema.

Podršku Borisu Jokiću i njegovu timu iskazuju članovi radnih skupina koji rade na kurikuralnoj reformi

Nakon ostavke članova Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme, podršku Borisu Jokiću i njegovu timu iskazale su dvije trećine od ukupno 350 učitelja i nastavnika koji su radili na kurikularnoj reformi, objavio je u srijedu internetski portal za učitelje i nastavnike Nastavnici.org.

U pismu podrške navodi se kako stručne radne skupine izražavaju podršku Ekspertnoj radnoj skupini kao i nezadovoljstvo načinom odnosa dijela vlasti prema Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Pozivaju vlast i sve institucije da djelovanjem, a ne samo deklarativno, podrže reformu u svim planiranim koracima da bi u konačnici naša djeca postala zadovoljni i ideološki neopterećeni građani Hrvatske te ravnopravni i kompetentni građani svijeta 21. stoljeća.

“Mi, predstavnici struke, angažirani na osnovi javnog poziva, na osnovi znanja i radnog iskustva, članovi stručnih radnih skupina koji su u reformu uložili vlastito znanje, iskustvo, entuzijazam i vrijeme, podržavamo Ekspertnu radnu skupinu na čelu s Borisom Jokićem u nastojanju da se s ovim poslom nastavi prema pravilima struke, demokracije i transparentnosti, a bez uplitanja politike i ideologije. Podsjećamo, ideja reforme usmjerena je isključivo prema dobrobiti djece i razvoju hrvatskoga društva, neovisno o političkim opcijama i svjetonazorima”, stoji u izjavi koju su do sad podržali članovi 27 od ukupno 32 stručne radne skupine.

Potpisnici ističu kako su solidarni s Ekspertnom radnom skupinom i inzistiramo na ostvarenju uvjeta da se posao dovrši prema pravilima struke, neovisno o politici.

Ističu kako je od svih obrazovnih reformi dosad ovo prva u kojoj je svatko imao priliku sudjelovati, što su mnogi pojedinci i institucije iskoristili. “Ne treba zaboraviti da bi tek sada, nakon stručne rasprave, trebala uslijediti javna rasprava u kojoj će sva zainteresirana javnost moći dati svoje mišljenje, a riječ je o doista transparentnome i otvorenome procesu kakav se rijetko viđa u Hrvatskoj, a u obrazovanju dosad nije viđen nikada”, stoji u izjavi.

Članovi radnih skupina protestiraju zbog neznanja, neupućenosti, nerazumijevanja, ali još više zbog nezainteresiranosti koja u državnim institucijama i političkim opcijama vlada za cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja te smatraju da je ovakav tijek događaja posljedica nemara i neodgovornosti.

“Posao koji smo obavili daleko je od savršenog, ali jedini način da ga se korigira jest po spomenutim principima stručnosti, demokratičnosti i transparentnosti, a nikako ishitrenim i nepromišljenim političkim odlukama”, stoji u izjavi.

Potpisnici izjave ističu kako je jasno da će stručni kriteriji biti u drugom planu dok god traje politička borba i svjetonazorsko prepucavanje oko ovih tema, ali u interesu obrazovanja očekuju da država i društvo podrže struku te stanu protiv kratkoročnih dnevnopolitičkih interesa bilo koje strane.

Ističu i kako je sramotno da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još uvijek nije isplatilo dio putnih troškova i honorara članovima stručnih radnih skupina za pisanje dokumenata i provođenje stručne rasprave, suprotno brojnim zakonskim odredbama.

“Sve to samo govori o (ne)ozbiljnosti i (ne)profesionalnosti institucije koja bi trebala pružati logističku podršku reformi i iskreno se pribojavamo istog pristupa u dugotrajnom procesu koji bi trebao uslijediti, a koji je daleko kompleksniji”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.