Predizborni obračun ‘glazbenog’ kritičara Dragaša s vrijednostima Thompsona i njegovih slušatelja

Foto: snimka zaslona, fah, montaža narod.hr

Aleksandar Dragaš, ‘glazbeni’ kritičar i novinar, u tjednu u kojem se održavaju izbori napisao je članak o pjesmi Marka Perkovića Thompsona, koji je objavljen na naslovnici web izdanja Jutarnjeg lista pod političkim naslovom “Dragaš preslušao Thompsonov novi hit: Koga da se ne bojimo? Hrvatske po mjeri njegova kuma Škore?”, kao i u tiskanom izdanju, gdje je najavljen na naslovnoj stranici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> (VIDEO) Pogledajte spot nove Thompsonove pjesme ‘Ne boj se’ 

> (VIDEO) Thompson za Narod.hr: ‘Zadovoljan sam što je u tri dana moju novu pjesmu ‘Ne boj se’ pogledalo pola milijuna ljudi’ 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pjesma objavljena u travnju, članak objavljen pred izbore

Dragaš se u članku navodno bavi Thompsonovom pjesmom ‘Ne boj se’, koja je premijerno objavljena još 27. travnja ove godine. Pjesmu, koja je objavljena prije dva mjeseca, napokon je, nakon što je na YouTubeu preslušana oko 2 milijuna puta, i Dragaš uspio preslušati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Članak u kojem se iznose politički stavovi autora, a pjesma stavlja u kontekst Miroslava Škore, čiji Domovinski pokret sudjeluje na izborima, objavljen je 30. lipnja ove godine, samo 5 dana prije parlamentarnih izbora, koji se održavaju 5. srpnja. Zašto je izabran baš ovaj tjedan i zašto je stavljena u takav kontekst, prepuštamo čitateljima da sami zaključe.

‘Glazbena kritika’ u službi politike

Glazbena kritika, prema enciklopedija.hr, javno je, uglavnom verbalno artikulirano vrjednovanje glazbenog djela i njegove izvedbe namijenjeno tekućoj publicistici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok se kritičar Jutarnjeg lista u ranije objavljenim člancima  inače doista bavi glazbenom kritikom, u navedenom članku se bavi kritikom vrijednosti koje Thompson promiče kroz svoju glazbu i klevetanjem jednog najpoznatijih hrvatskih glazbenika. Dakle, nema traga analizi glazbe, Dragaš se gotovo isključivo obračunava sa iskrivljenim predstavljanjem  vrijednosti koje dijele  Thompson i njegova publika. Dragaš u maniri pravog proizvođača propaganda – prvo iznese laž o tome što Thompson zastupa – a onda se nad tom, svojom laži – zgražava.

Naravno,  nije problem da Dragaš ne dijeli Thompsonov odnos prema Domovinskom ratu, Katoličkoj crkvi, obitelji, braniteljima – problem je što prvo, obračunavanje sa Thompsonom i njegovim fanovima skriva iza “glazbene” kritike i drugo, namjerno neistinito prikazuje Thompsona i njegove stavove – i onda, tu, svoju, iskrivljenu sliku o Thompsonu napada na način inače karakterističan za one koji svoje neistomišljenike prvo dehumaniziraju, a zatim huškaju na mržnju prema njima. A sve u ime glazbene kritike.

Čime se Dragaš bavi u članku?

Donosimo pobrojane samo neke neistine koje Dragaš iznosi o Thompsonu i predrasude koje ima prema Katoličkoj crkvi i braniteljima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1.Na početku članka spominje pjesmu “Bojna Čavoglave” i “ustaški poklič”, iako je Visoki prekršajni sud dvotrećinskom većinom nedavno odlučio da pozdrav “Za dom spremni” na početku pjesme Marka Perkovića Thompsona “Bojna Čavoglave”, u kontekstu Domovinskog rata,  nije prekršaj.

Na sjednici VPS-a odlučivalo se treba li se javno izvođenje “Bojne Čavoglave” jednako tretirati. U tom je smislu ključno što je motiv njezina izvođenja, provokacija građana ili obilježavanje sjećanja na Domovinski rat.

Pjesma je nastala u Domovinskom ratu i u svom se integralnom obliku brzo proširila cijelom Hrvatskom u najtežim ratnim vremenima, postajući jednim od prepoznatljivih simbola otpora mnogo nadmoćnijem, srpskom osvajaču. 1991. godine Marko Perković pridružio se Zboru Narodne Garde, a pjesma je nastala u 11. mjesecu iste godine.

“Pozdrav Za dom spremni jednim je dijelom naša emocija, naša simbolika Domovinskoga rata kojom smo se koristili i koja nam je jako važna. Pod sloganom Za dom spremni ginuli su naši prijatelji i suborci”, rekao je jednom prilikom za Hrvatski tjednik Thompson.

> Zašto je Visoki prekršajni sud dvotrećinskom većinom odlučio da je ‘za dom spremni’ u Thompsonovoj pjesmi legalan?

> Dvotrećinska većina sudaca konačno potvrdila: ‘Thompsonovo pjevanje Čavoglava nije prekršaj!’

2. Dragaš iznosi laži o primanju novca koje je i sam pjevač ranije demantirao.

“Iz svega toga nemoguće je izbrisati da je početkom milenija postao i projekt HDZ-a, Katoličke crkve, braniteljskih kerbera, ubrzo i desne vlasti. Neki će se sjetiti i za koga je pjevao i za koje honorare pa i toga da je navodno primao novac da ne pjeva za ove ili one“, piše Dragaš.

Thompson je više puta demantirao da je primio novac iz HDZ-ova crnog fonda kako u predizbornoj kampanji 2007. ne bi nastupio za nijednu stranku. Dva puta je to ponovio na suđenju u slučaju Fimi media. Unatoč tvrdnjama iz optužnice posvjedočio je da nije poznavao bivšeg šefa carine i HDZ-ova rizničara Mladena Barišića koji mu je navodno dao pola milijuna eura.

> Thompson: Nisam uzeo novac za ne nastupanje 

3. Dragaš spominje i da Thompson “u nizu država EU već godinama ne smije nastupati”, pritom ignorirajući da je u Sloveniji, koju i sam spominje, ukinuta zabrana nastupa, a ta je odluka pokazala i da Thompson nema zabranu nastupanja ni u drugim zemljama.

Početkom lipnja objavljeno je kako je Ministarstvo unutarnjih poslova Slovenije ukinulo odluku mariborske upravne jedinice koja je po drugi put zabranila koncert Marka Perkovića Thompsona u Mariboru.

“Ministarstvo je jasno navelo, da mariborska policija i gradska uprava za unutrašnje poslove nisu ni u jednom djelu dokazala, da bi se na koncertu moglo napraviti kazneno djelo, da policija nije ni s jednim dokumentom dokazalo, da su koncerti u Europi službeno zabranjeni. To, da su koncerti odgođeni zbor prekida najma dvorana i slično nije i ne može se prihvatiti kao razlog zabrane.

Sve policije država za koji se navodi, da je koncert zabranjen, uključujući i interpol nisu ni u jednom slučaju potvrdili takvu tvrdnju”, objavljeno je na FB Thompsona nakon ukidanja odluke.

> Još jedna pobjeda: Slovenski sud zabranu koncerta u Mariboru proglasio nezakonitom, Thompson ima pravo nastupiti u Sloveniji

> Thompson o održavanju koncerta u Mariboru nakon ukidanja zabrane: ‘Šaljemo veliki pozdrav Sloveniji uz poruku, vidjet ćemo se’ 

4. Dragaš tri puta spominje Katoličku crkvu, a iznosi potpuno iskrivljenu sliku stavljajući je u politički kontekst. Prvi put spominje kako je Thompson, između ostaloga, projekt Katoličke crkve, a drugi put piše o “jakom utjecaju Katoličke crkve na politiku” i treći put da je moguće da pjevač misli kako bi u Hrvatskoj bilo bolje kad bi bila “još više pod petom Crkve”.

5. U tekstu branitelje naziva “braniteljskim kerberima”, a navodi i da je Hrvatska “naklonjenija stečevinama ratnika”.

Temelj suvremene Republike Hrvatske, kao samostalne, nezavisne, suverene i demokratske države, pobjeda je hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i hrvatskog naroda u pravednom, legitimnom, obrambenom i oslobodilačkom Domovinskom ratu.

Dragoš ih naziva kerberima, što je u grčkoj mitologiji mnogoglavi pas, čuvar podzemlja.

Ostale interpretacije

Ostale Dragaševe interpretacije ljudi i događaja možete pročitati u nastavku i sami procijeniti kakve veze imaju s glazbenom kritikom.

“Prvo i osnovno, “Ne boj se” ni po čemu ne iskače iz Thompsonove svjetonazorske matrice u kojoj je samo njegovo poimanje obitelji, domovine i vjere ispravno, a svako drugačije poimanje Hrvatske odiozno”, piše Dragaš otvoreno pokazujući kako mu smeta svjetonazor popularnog pjevača i njegovih slušatelja.

“Nažalost, ova i ovakva Hrvatska samo je nastavila niz onih država iz kojih su Hrvati bježali pa je logično postaviti pitanje od koga i čega sada bježe. Thompson se time ne bavi jer njega pitanje egzistencije onih koji u Hrvatskoj žive od svog rada nikada nije zanimalo pa o tome u njegovom opusu nećete naći niti jednu njegovu pjesmu.

Moguće je da to pitanje i ne želi postaviti jer bi došao do odgovora koji mu se ne bi svidio. A taj je da su za iseljavanje Hrvata iz Hrvatske ponajviše krive baš one hrvatske vlasti i politike koje je Thompson podržavao i koje su podržavale njega. Ako je Hrvatska, zahvaljujući 22 godine HDZ-a i njegovih prirepaka na vlasti te jakom utjecaju Katoličke crkve na politiku, više ustrojena prema Thompsonovom nego svjetonazoru Mileta Kekina ili Saše Antića, a definitivno jest, onda teško da su za njegovo naricanje krivi “crveni, žuti i zeleni” vragovi ili osam godina vladavine SDP-a“, dodaje Dragaš.

“…daje do znanja da ne želi uvidjeti da su za “sve nepravde” u Hrvatskoj daleko više krivi njegovi poklonici, gazde i istomišljenici s tvrde desnice, koje bismo mogli nazvati i “crnim vragovima”, nego njegovi lijevi i liberalni oponenti“, napada Thompsonove slušatelje.

“Njemu se sve svodi na kolektivitet, samo što je u njegovim pjesmama predznak tog kolektiviteta promijenjen iz komunističkog i socrealističkog u nacionalistički i klerikalni pa i nacional-socijalistički“, Dragaševe su riječi.

“Moguće je i da potonji misli da bi ovdje tekli med i mlijeko kad bi Hrvatska bila još desnija, još crnja i još više pod petom Crkve“, piše u članku punom napada na neistomišljenike.

“Istodobno, nejasno mu je da u Hrvatskoj neće biti blagostanja, prosperiteta i sreće, koju njegov kum Škoro kani “stvoriti” zasebnim ministarstvom, dokle god će biti naklonjenija stečevinama ratnika, uhljeba, birokrata, desnih radikala, svećenika i rentijera nego dobrobiti radnika, umirovljenika, obrtnika pa i poštenih poduzetnika”, piše Dragaš stavljajući na kraju Thompsonovu pjesmu u kontekst parlamentarnih izbora, a ujedno napadajući i hrvatske branitelje.

Komentar Thompsona i njegovog menadžmenta

Najpopularnijeg hrvatskog pjevača, Thompsona, zatražili smo komentar na ovaj novi napad pod krinkom ‘glazbene’ kritike. Odgovorio nam je kako ne čita tekstove ljudi koje ocjenjuje mrziteljima te ih ne želi komentirati.

Nešto opširniji odgovor dobili smo od njegovog menadžmenta i donosimo ga u cijelosti.

“Bilo bi dobro kad bi se izjasnio je li glazbeni, vjerski, politički ili tko zna čega kritičar, ovako jasno daje do znanja kako njegove kritike s glazbom veze nemaju ali svoj neki status glazbenog kritičara uvelike koristi za naručene političke obračune. U onolikoj mjeri koliko njegovo pisanje nema veze s glazbom, u još većoj mjeri itekako ima veze s mržnjom prema katoličkoj vjeri, braniteljima, glazbenicima koji skladaju i pjevaju o svojim vrijednostima i Hrvatskoj državi u cijelosti, uostalom sam je to neskriveno i napisao. Naravno, sve to ga čini nevjerodostojnim, a samim tim i nevrijednim da se previše osvrćemo i poklanjamo energiju ljudima koji u nedostatku svojih vrijednosti napadaju druge.”“, poručili su za Narod.hr uz stihove ‘…nebom lete šišmiši i vrane al’ je soko za njih previsoko…’.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.