“Promatranje spola i roda kao dvije odvojene kategorije nastalo je izlaskom kapitalnog djela francuske spisateljice i filozofkinje Simone de Beauvoir Drugi spol”, navodi se na stranici lgbti.ba. Ta teorija podrazumijeva da “ako dječaka odgajamo kao djevojčicu, on može biti djevojčica iako je dječak, također, ako odgajamo djevojčicu kao dječaka, ona bi bila dječak”.
“Razlikovanje između spola i roda je bitno prije svega zbog mogućnosti samoodređenja. Osoba bi sama trebala imati mogućnost, nevezano za svoju anatomiju, da uzme one rodne odlike koje joj/mu odgovaraju. Možda su te odlike isključivo smatrane muškim ili ženskima, ali osobe imaju mogućnost i tako reći miksanja različitih odlika i usvajanja onih normi ponašanja koje odgovaraju njihovim rodnim izričajima. Pravo na samoodređenje je novijeg datuma, ali teži da napravi revoluciju u pristupu rodu tako što će ostaviti individui mogućnost da sama izabere svoj rodni identitet ili rodne identitete, kao i da zauzme anti-poziciju, anti-identitet, queer mjesto klizanja u kojem se sve može dogoditi.”, navodi se u članku.
Dakle, sami promotori rodne ideologije demantiraju premijera Plenkovića koji tvrdi da u Istanbulskoj konvenciji nema rodne ideologije iako upravo članci 3.c i 4.3 donose takvu definiciju “roda” kao društvenog konstrukta odvojenog od spola. Dapače, članak 53 Pojašnjavajućeg izvješća Istanbulske konvencije to još jasnije navodi:
“Određene skupine pojedinaca mogu doživjeti diskriminaciju i na temelju rodnog identiteta, što jednostavno rečeno znači da rod s kojim se poistovjećuju nije u skladu sa spolom koji im je dodijeljen pri rođenju. To uključuje kategorije pojedinaca kao što su transrodne ili transseksualne osobe, transvestiti i ostale skupine osoba koje ne odgovaraju onome što je društvo utvrdilo da pripada kategorijama “muško” ili “žensko”.
Interpetativna izjava nema pravnu težinu i podcjenjuje hrvatske građane u ime “Republike Hrvatske”