ILGA Europe, najveća međunarodna LGBT organizacija koja je 2013. bila protiv referenduma o braku u Hrvatskoj, imala je velik utjecaj na unošenje rodne ideologije u Istanbulsku konvenciju.
Dok je Istanbulska Konvencija još bila u izradi, ILGA je Odboru zaduženom za njezinu izradu (CAHVIO), uputila podnesak u kojem je “pojasnila” razliku između spola i “roda” te naglasila važnost provođenja “rodne perspektive”:
“Važno je razlučiti pojmove “spol” i “rod”. Dok se “spol” prvenstveno odnosi na biološku razliku između žena i muškaraca, “rod” uključuje društveni aspekt razlike među spolovima povrh biološkog elementa. Pojam “rodni identitet” nudi mogućnost shvaćanja da spol dodijeljen pri rođenju ne mora nužno odgovarati urođenom rodnom identitetu koje dijete razvija tijekom njegovog ili njezinog odrastanja. On [rodni identitet] se odnosi na duboki osjećaj unutrašnjeg i individualnog iskustva roda svake osobe, koji može i ne mora odgovarati spolu dodijeljenom pri rođenju te uključuje osobni tjelesni osjećaj te druge izražaje roda (i.e. “rodne izražaje”) poput odijevanja, govora i ponašanja.” (Podnesak, str. 6)
“Stoga se predlaže da Odbor definira opseg Konvencije u svrhu zaštite svih onih žena koje doživljavaju nasilje na temelju njihovog rodnog identiteta i rodnog izražaja (…)”. (Podnesak, str. 8)
Podnesak ILGA Europe službeno je naveden kao jedan od 4 doprinosa stvaranju sadržaja Istanbulske konvencije.
U čl. 3. c. Konvencija donosi definiciju “roda” kao društvene dimenzije osobe (uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine), čime jedinstveni spol osobe razdvaja na njenu biološku i društvenu komponentu, kao što je i objašnjeno gore u podnesku ILGA – Europe.
Nadalje, odvojenost spola i “roda” još je jasnija u čl. 4. st. 3. Konvencije koji glasi:
“Stranke će osigurati provedbu odredaba ove Konvencije, a osobito mjera za zaštitu prava žrtava, bez diskriminacije po bilo kojoj osnovi kao što su spol, rod, (…), seksualna orijentacija, rodni identitet…”
Utjecaj ILGE Europe vidljiv je na poseban način i u točki 53. Pojašnjavajućeg izvješća uz Konvenciju koja dodatno objašnjava čl. 4. st. 3. Konvencije:
“53. Određene skupine pojedinaca mogu doživjeti diskriminaciju i na temelju rodnog identiteta, što jednostavno rečeno znači da rod s kojim se poistovjećuju nije u skladu sa spolom koji im je dodijeljen pri rođenju. To uključuje kategorije pojedinaca kao što su transrodne ili transseksualne osobe, transvestiti i ostale skupine osoba koje ne odgovaraju onome što je društvo utvrdilo da pripada kategorijama “muško” ili “žensko”.”
Ukoliko usporedimo ovaj odlomak iz Pojašnjavajućeg izvješća uz Konvenciju s gore navedenim tekstom iz Podneska ILGA-e Europe, gotovo da nema nikakve razlike u tumačenju kako “rodni identitet” s kojim se određene osobe poistovjećuju nije u skladu sa spolom koji im je dodijeljen pri rođenju. Ovdje je, dakle, vidljiv izravan utjecaj LGBT lobija pri kreiranju ideološkog sadržaja Konvencije.
Također, točke 313. Pojašnjavajućeg izvješća uz Konvenciju dodatan su primjer uvođenja ideološke “rodne” teorije u sustave zemalja stranaka:
313. (…) Pri osiguravanju rodno osjetljivog tumačenja svake osnove iz Konvencije, Stranke, ako žele, mogu proširiti ovo tumačenje na pojedince koji su homoseksualni, lezbijke, biseksualni ili transseksualni, koji se također mogu susresti s posebnim vrstama proganjanja i nasilja povezanih s rodom.
Iz svega navedenoga može se jasno zaključiti kako su LGBT lobij i promicatelji “rodne” ideologije imali značajan utjecaj prilikom stvaranja Istanbulske konvencije te kako Konvencija zaista predstavlja sredstvo nametanja ideoloških postavki državama strankama.