Treći je tjedan otkako su u Hrvatskoj zatvorene škole zbog pandemije koronavirusa, a nastava se odvija putem TV-a i interneta.
O tome kako funkcionira “škola na daljinu”, razgovarali smo s roditeljima osnovnoškolaca.
“Oni su apsolutno preopterećeni i pod stresom od toga da neprestano moraju biti nastavnicima na raspolaganju, a rokovi i kriteriji su nejasni i promjenjivi. Djeca će doživjeti ‘burn out’ vrlo brzo.” – kaže nam jedna majka i nastavlja:
“Djeca koja žive u većim obiteljima s više školaraca, djeca čiji je stan oštećen u potresu ili je netko bolestan ili jednostavno vježbaju instrument, održavaju kondiciju za sport ili pomažu u kućnim poslovima nemaju nikakve šanse udovoljiti ovim zahtjevima.”
“U prednosti su djeca koja nemaju nikakve druge obaveze”
Ova majka ističe da bi djecu trebalo poticati kritičko razmišljanje, a ne “skladištenje znanja”, da su u prednosti oni koji nemaju nikakve druge obaveze u obitelji osim da sjede za računalom te poziva da se postave objektivni kriteriji ocjenjivanja.
Jedna druga majka sa sinom koji pohađa prvi razred, kaže nam kako je u početku “nastave na daljinu” bilo problematično što su djeca najprije imala dug program na televiziji, a onda još mnogo zadaće koju su morali napraviti, pa je sve skupa trajalo predugo.
“Sada, otkad su skratili TV nastavu, stvari su bolje. Sada ima sat vremena nastavu na TV-u, a učitelj šalje zadatke koje također treba napraviti. Učitelj sve to lijepo organizira i pošalje i stvarno se trudi da to djeci bude zanimljivo.”
Obaveze traju od jutra do mraka
O „školi na daljinu“ razgovarali smo i s jednom majkom četvero djece, od kojih su dvije djevojčice školarke, jedna pohađa 2., a druga 4. razred.
„Obaveze traju praktički od jutra do mraka, jednim dijelom je to i zbog toga što djeca nemaju taj fokus kakav bi imali u školi, ne mogu držati koncentraciju. S obzirom na količinu gradiva, treba dosta vremena za sve to obaviti.“ – kaže nam ova majka i nastavlja:
„Mislim da bi, s obzirom na okolnosti, možda bilo poželjno da je Ministarstvo odustalo od dijela sadržaja, umjesto da se odrađuje sve kao što bi odrađivala djeca da su u školi. Nismo dobili upute što bi od toga bilo najbitnije. Mislim da bi možda trebali dobiti jasnije upute o tome.“ – poručila je ova majka.
Divjak zadovoljna
I dok su djeca opterećena, a roditelji pod stresom, resorna ministrica Blaženka Divjak tvrdi kako se najveći broj europskih zemalja nije odmah snašao i imali su tjedan do dva dana odgode nastave, dok smo se “mi u Hrvatskoj odmah snašli”.
“Ipak treba uzeti u obzir da je ova situacija za sve nova, da se radi dobar posao, iako još nemamo informacije hoćemo li se i kada ćemo se eventualno vratiti u školske klupe, za sve postoje scenariji, kao što smo i u kratkom roku napravili ono što je potrebno za početak nastave na daljinu”, zaključila je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa