Hrvatski je sabor u petak donio Zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji bi trebao omogućiti liberalizaciju autotaksi prijevoza, olakšati dobivanje licence te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se prijevoz obavlja.
Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga broj taksista udvostručiti. Njih je sada oko 3.000 što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju, a očekuje se i pojeftinjenje taksi usluga.
Međutim, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) Božu Miletić u priopćenju upućenom neposredno nakon glasovanja poručio je kako je novi Zakon polovično rješenje situacije koju su neprovođenjem postojećeg zakona prouzročila nadležna tijela te se zapitao hoće li ministar Butković pruzeti odgovornost kada dođe do prometnog kolapsa i nepoštovanja novog Zakona.
„Nikada nismo bili protiv liberalizacije ili povećanja broja taksi dozvola, kada bi isto bilo provedeno u skladu sa strukom. Protivili smo se nezakonitom radu Ubera i to ćemo i dalje činit ako će se nastaviti kršiti zakon. Državi je trebalo preko dvije godine da Uber odredi kao pružatelja autotaksi prijevoza, za vrijeme čega je Uber kao strana tvrtka neregistrirana u RH jačala svoju tržišnu poziciju kao nelojalna konkurencija”, poručio je Miletić.
Upozorava na posljedice neograničenog broja taksija u lokalnim jedinicama koje su, kaže, svakako trebale zadržati upravljanje prometom na vlastitim cestama. “Oštro se suprotstavljamo izjavi ministra Butkovića da je gužvi uvijek bilo i da ih se ne treba bojati – to nije ekološki dopustivo, šteti lokalnom gospodarstvu i građanima, a posebno može negativno utjecati na turizam.“, poručio je Miletić.
Miletić je posebno naglasio kako su brojni gradonačelnici i lokalni čelnici upozoravali upravo na problem potencijalnih gužvi koje će znatno ugroziti putnike u nadolazećoj turističkoj sezoni te će taksisti i dalje upozoravati na štetnost oduzimanja lokalnim upravama ovlasti odlučivanja o dozvolama.
Žao mu je, kaže, jer je država išla na ruku stranoj kompaniji koja izbjegava plaćanje poreza u RH, umjesto da je poticala širenje poslovanja domaćih taksi obrtnika i tvrtki prošire svoje poslovanje.
Ovim zakonom, kaže, jasno je definirano da svi moraju djelovati pod jednakim uvjetima. “U skladu s tim, aplikaciju poput Uberove mogu koristiti samo taksisti s licencijama i dozvolama. Zato postavljam pitanje: Hoće li Vlada konačno moći osigurati provođenje Zakona koje je sama donijela?“ pita se Miletić.
Sabor donio i Zakon o provedbi uredbe o zaštiti podataka
Sabor je u petak donio i Zakon o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka koja u primjenu stupa 25. svibnja te bi trebala osigurati pažljivije i odgovornije rukovanje s podacima korisnika.
Propisuje se osnivanje nadzornog tijela, Agencije za zaštitu osobnih podataka, utvrđuje se ovlast da izriče upravne novčane kazne za povrede tog zakona.
Sabor je prihvatio i Godišnje izvješće o državnim potporama za 2016. te u drugo čitanje uputio Zakon o poljoprivrednoj komori, Zakon o audiovizualnim djelatnostima, Zakon o tržištu kapitala te Zakona o probaciji.
Proširen je i saborski dnevni red sa nekolicinom novih točaka. Među njima je konačni prijedlog Zakona o upravljanju državnom imovinom, izmjene zakona Statuta Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja te Glasov Prijedlog zaključka o pokretanju pregovora o izmjenama ugovora između Svete Stolice i RH te kao i Izvješće o radu Državnog odvjetništva za prošlu godinu.