Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod pozvao je Ministarstvo obrazovanja da odmah pristupi rješavanju problema kao što su ‘rupe u znanju’ nastale zbog on-line nastave i pandemije te im omogući povećan broj sati dopunske nastave.
Ako smo mogli u ovoj zemlji izdvojiti više desetaka milijardi kuna za sanaciju gospodarstva, problem ne bi trebalo biti pronaći nekoliko desetaka milijuna kuna za sanaciju ovog vida štete koju je pandemija izazvala u odgoju i obrazovanju, ističe Željko Stipić, predsjednik Sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod u svojem priopćenju u utorak.
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Još je jedna, druga zaredom, školska godina započela bez rješenja o nadoknadi gradiva koje lani i preklani učenici nisu, zbog pandemije i on-line nastave, uspjeli savladati. U svemu nije pomoglo ni istraživanje Instituta za društvena istraživanja koje je ukazalo na postojanje rupa u znanju. Oko ovoga su se svi složili, od ravnatelja do učitelja, nastavnika i učenika. Iako ni prosvjetna vlast nije proturječila ovom rezultatu istraživanja, izostankom konkretnih poteza, uostalom kao i lani, očito je da se na Sveticama ovomu ne pridaje važnost.
Da stvari stoje drugačije, odnosno da odgovorni brinu o problemu zaostajanja u savladavanju gradiva, odavno bi se već poduzele konkretne mjere. Uostalom, bez njih istraživanje je bilo besmisleno, odnosno sve će ostati na dijagnozi bez terapije. A da ne bi sve ostalo samo na ukazivanju na jalovost prosvjetne administracije, Sindikat Preporod još jednom ukazuje na rješenje kojim je doslovce odmah moguće krenuti u rješavanje problema.
Promjena statusa i karaktera dopunske nastave – rješenje je, doslovce, odmah primjenjivo.
Temeljem procjene učitelja i nastavnika, koji uostalom najbolje poznaju kakvo je stanje sa svakim učenikom i u svakom razrednom odjelu, potrebno je ukinuti postojeća ograničenja vezana uz održavanje dopunske nastave. Ovo bi se odnosilo na limit od 2 sata u učiteljskom tjednom
zaduženju, ali i ograničenje o maksimalnom broju sati dopunske i dodatne nastave u srednjoškolskim ustanovama.
Povećan broj sati dopunske nastave ugradio bi se, dok za tim postoji potreba, u postojeću normu učitelja i nastavnika ili, ako ovo nije moguće, tretirao kao prekovremeni rad. Naravno, da oba rješenje imaju i neku cijenu. Ako smo mogli u ovoj zemlji izdvojiti više desetaka milijardi kuna za sanaciju gospodarstva, problem ne bi trebalo biti pronaći nekoliko desetaka milijuna kuna za sanaciju ovog vida štete koju je pandemija izazvala u odgoju i obrazovanju, zaključuje Stipić.