Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević predstavio je “Bajs”, sustav javnih bicikala koji bi, među ostalim, trebao omogućiti “fleksibilno i brzo kretanje“. Kao pružatelj usluge odabrana je domaća tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. iz Zagreba, inače licencirani partner globalnog Nextbike sustava. No, Tomašević je ponovno kao novu predstavio već viđenu stvar. Ista tvrtka ovakvu uslugu predstavila je i pokrenula 2013. uz podršku Grada Zagreb pod vodstvom pokojnog Milana Bandića.
Tomislav Tomašević, zajedno sa zamjenicima Danijelom Dolenec i Luka Korlaet, danas je u gradskoj upravi predstavio sustav javnih bicikala „Bajs“, “novu uslugu javnog prijevoza”. Usluga je, kako navode, dio je šire gradske strategije usmjerene na unapređenje kvalitete života građana, čistiji zrak i održivi promet. Bit će dostupna od kolovoza.
>Pogledajte čime se Tomašević hvali: ‘Fulire’ je Bandić predstavio još 2018.
„Uspostavom sustava ‘Bajs’ građanima se daje mogućnost fleksibilnog i brzog kretanja gradom uz kombinaciju različitih oblika prijevoza. Ova usluga građanima omogućava da do najbliže stanice javnog prijevoza dođu biciklom, zatim nastave putovanje autobusom, tramvajem ili vlakom, a po dolasku na željenu destinaciju ponovno koriste bicikl kako bi došli do svog krajnjeg odredišta”, najavio je gradonačelnik Tomašević.
>Tomašević otvorio dvoranu koju je Bandić otvorio prije pet godina?!
2 000 bicikala
Građanima će do kraja ljeta biti na raspolaganju prvih 2.000 bicikala, postavljenih na najmanje 180 stanica diljem grada. Iz Grada navode da će “prepoznatljive plave bicikle krasiti košarice, a dio njih bit će opremljen i dječjim sjedalicama”.
>Tomašević zapošljava više nego Bandić 2021.; veći je i ukupan broj zaposlenih
Cijena pola sata vožnje iznosit će 0.50 eura, mjesečna pretplata iznosit će 5 eura, dok će godišnja pretplata biti 30 eura. Usluga će biti dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, uz redovito servisiranje i osiguranje dovoljne raspoloživosti bicikala na svim lokacijama.
Na javnoj nabavi kao pružatelj usluge odabrana je domaća tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. iz Zagreba, licencirani partner globalnog Nextbike sustava.
Što je bilo 2013.?
No, Tomaševićevo nova prometna usluga već je bila u pokušaju 2013.
“Sustav javnih gradskih bicikala Nextbike dostupan u brojnim europskim i svjetskim metropolama od danas je prisutan i u Zagrebu. Sukladno višegodišnjem nastojanju Grada da se popularizira vožnja biciklom (EU projekti CIVITAS – ELAN, Presto…) inicijativa dvojce mladih poduzetnika Ante Gustina i Krešimira Dvorskog odlično se uklopila u gradsku koncepciju razvoja biciklističkog prometa i ideji uvođenja sustava javnih bicikala kao dopuni postojećeg javnog prijevoza”, objavljeno je na stranicama Grada Zagreba 14. svibnja 2013.
>Tomašević i pješačke zone: Šarene mačkice, zaglavljene hitne službe i čista ideologija
Radilo se tada o pilot projektu koji su podržali Grad Zagreb, Zagrebačka banka, Keindl sport kao službeni servis bicikala, Trilix kao služba za informiranje korisnika, Allianz kao osiguravatelj opreme i bicikala, biciklističke udruge, te Savjet za zelenu gradnju.
“Grad Zagreb je omogućio korištenje javnih površina za provođenje pilot projekta u razdoblju od tri mjeseca, a investitor se obvezao na pokrivanje troškova investicije i upravljanja projektom”, stoji u objavi.
Izvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.