Subota, 3 svibnja, 2025
21.1 C
Zagreb
Pratite nas:
DRAŠKOVIĆEVA, MASARYKOVA...

Tomašević i pješačke zone: Šarene mačkice, zaglavljene hitne službe i čista ideologija

Podijeli

Podijeli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević, bivši aktivist, prosvjednik za Varšavsku i protiv izgradnje crkve na Savici, zasjeo je u ured gradonačelnika iz aktivističke sfere i svijeta civilnog društva. Tek je jedan mandat proveo u gradskoj Skupštini ponavljajući za govornicom ono što je govorio na otvorenom, stojeći ili ležeći na asfaltu. Svoju zeleno-lijevu ideologiju već četiri godine nameće građanima u gotovo svim sferama društva, pa tako i u prometu. Promet motornim vozilima u Zagrebu učinio je nesnošljivim, dok njegova rješenja za pješake u centru grada podjednako iritiraju sve sudionike u prometu.

Podsjećamo na Tomaševićeva prometna „rješenja u korist građana“, u ovom slučaju – pješaka.

Tomašević je u svom mandatu uveo pješačke zone u tri ulice u centru Zagreba. Osim prometnog kaosa i otežanog prolaska hitnih službi, pješačke zone nisu projektirane niti osmišljene kao kompaktna cjelina.

Kod Tomaševića u sva tri slučaja stvar se svela na postavljanje klupica i žardinjera. Nogostup nije deniveliran, a cjelokupna smislena rješenja za pješačke zone u Zagrebu i dalje čekamo.

Možda će vas zanimati

Tomaševićev fijasko s pješačkim zonama: Pogledajte kako one izgledaju u drugim europskim gradovima

Tekst se nastavlja ispod oglasa Pompozno otvorenje još jedne, nazovimo ju, pješačke zone u Zagrebu ovog vikenda, ukupno treće otkako je na vlasti Možemo, potaknulo […]

> Tomašević i njegova prometna ‘rješenja’: Zatvaranja ulica, stupići i žardinjere za prometni kaos

Stara Vlaška

Godine 2022., na Svjetski dan okoliša Tomašević je zajedno s dogradonačelnicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom svečano je otvorio pješačku zonu u Staroj Vlaškoj. Bio je to prvi u nizu njihovih projekata kojim je aktualna gradska uprava najavljivala smanjenje prometa u centru grada.

Tomašević
Stara Vlaška

Težnja ovog projekta bila je i da promet u centru grada ne bude podređen isključivo automobilima, već i ljudima. Međutim, automobile voze ljudi, na što se vlast Možemo pretežito ne obazire.

Tamo su postavljena samo oslikana, ogromna betonska zdanja (žardinjere) iz kojih je trebalo rasti zelenilo i cvijeće, ali zelenilu ni traga. Ovaj projekt tijekom vremena postao je sinonim za Tomaševićeve urbanističke promašaje.

U prometnom smislu zatvaranje za promet ove male, ali bitne ulice donijelo je još veće gužve u samom centru Zagreba.

> Tomaševićeva pješačka zona: Pogledajte kako je trebala izgledati Stara Vlaška, a kako izgleda danas

Masarykova ulica

Nakon Stare Vlaške na red je došla Masarykova koja je zatvorena za sav promet dionicom od Gundulićeve do Preradovićeve, a u dijelu od HNK do Gundulićeve ukinuta je jedna prometna traka. Dodane su dvije biciklističke odijeljene stupićima.

Foto: Fah

Ne treba posebno napominjati da je upravo ovaj potez postao “usko grlo” u kojem Zagrepčani gube vrijeme i živce čekajući.

> Tomaševićev fijasko s pješačkim zonama: Pogledajte kako one izgledaju u drugim europskim gradovima

Draškovićeva

Posljednji potez gradske vlasti po pitanju prometa bilo je zatvaranje Draškovićeve (od Jurišićeve do Vlaške) za taksi vozila. Između dviju tramvajskih pruga postavljene su žardinjere i klupice koje čine fizičku barijeru prolasku vozila.

Već prvog dana u tjednu pokazalo se da se kod postavljanja žardinjera nije mislilo da u Draškovićevoj traje obnova. Naime, radnici su se trebali dobro pomučiti da uklone žardinjere i omoguće dostavu građevinskog materijala na gradilište jer mjesto za kamione nije predviđeno.

Možda će vas zanimati

Tomaševićeva 'sposobnost': Morali micati žardinjere u Draškovićevoj zbog dostave materijala

Već prvog dana u tjednu pokazalo se da se kod postavljanja žardinjera nije mislilo da u Draškovićevoj traje obnova.

Zatvaranje Draškovićeve naljutilo je građane iz više razloga. Prvo, taksi vozila koja građani zovu u situacijama kada nastoje brzo stići od točke A do točke B sada mora koristiti “redovnu” rutu koja nepotrebno produljuje putovanje. Također, postavljanjem klupica između dviju tramvajskih pruga ugrožava se sigurnost građana. Uz to, fizičke barijere osim osobnim vozilima priječe put i interventnim vozilima što bi, u najgoroj varijanti, moglo prouzročiti i ljudske gubitke. Građani su već snimili niz videozapisa u kojem vatrogasci i hitna pomoć „čekaju u redu“ iza tramvaja.

 

Zagreb, 07.03.2025 – U pješačkoj zoni u Draškovićevoj ulici postavljene su žardinjere i klupice.
foto HINA/ Denis CERIĆ /dc

Ovaj nepopularan potez gradonačelnika nije naišao ni na odobravanje mainstream medijima. Goranka Jureško iz Jutarnjeg lista ideju je nazvala „ingenioznom“, a kao potencijalne korisnike klupica navela samoubojice.

Možda će vas zanimati

Tomaševićev 'veliki projekt' na udaru građana: Pogledajte na što sliči Draškovićeva ulica

Draškovićeva ulica ima oštećene fasade, kocke i šahtove, ali barem se građani mogu na miru sjesti između dvije tramvajske pruge, rugaju se građani.

Šarene mačkice

Nakon uvođenja pješačke zone u Staru Vlašku, gradska vlast u pješačku zonu pretvorila je dio od Tesline do Gundulićeve ulice, te na dijelu Preradovićeve od raskrižja s Masarykovom i Teslinom do Berislavićeve ulice. Najveće reakcije izazvalo je oslikavanje dijela te pješačke zone. Za šarenilo u centru grada zaslužan je ulični umjetnik Slaven Lunar Kosanović. On je oslikao šarene mačkice, za što je, naravno, bio i plaćen.

Foto: Fah

Komentari građana bili su mahom negativni. Primjerice: “Primite se konkretnog posla”; “Znači nemate jedan pozitivan komentar građana ovog grada jel to vama išta govori?”; “Vi stvarno nemate pametnijeg posla?”; “Kakva nakaradna devastacija grada…”; “Grad Zagreb cirkus colorado”; “Na što vi novce bacate to nisu istine”, neki su od komentara.

Neki su se pokajali i što su izabrali Možemo za upravljanje gradom.

“Dakle najedeš se ludih gljiva i onda šaraš po cesti, to je umjetnost i to nam podvaljujete pod uređenje grada. Sramim se svoga glasa koji sam vam dao na izborima”, piše u jednom od komentara.

> Psiholog koji upravlja prometom: Tko je Andro Pavuna kojeg je Tomašević postavio na važne gradske funkcije

Jarun

Uvođenje pješačke zone na zagrebačkom Jarunu, koje je stupilo na snagu 22. travnja 2024. godine, izazvalo je negativne reakcije među građanima, sportskim klubovima i stručnjacima. Iako je Tomašević ovu odluku predstavio kao korak prema zdravijem i sigurnijem urbanom prostoru, mnogi smatraju da je riječ o isforsiranoj političkoj odluci koja zanemaruje potrebe korisnika Jaruna.​

Odlukom vlasti Možemo Jarun je postala – zona bez automobila. Tomašević se pompozno hvalio kako će izletnicima, šetačima, rekreativcima umjesto automobila, za prijevoz oko Jaruna biti dostupan autobus ZET-a. No nije istaknuo kako taj autobus vozi samo vikendima. Tijekom tjedna možete autobusom, baš kao i automobilom doći tek do ulaza u Rekreacijsko-sportski centar Jarun.

Onemogućavanje ulaska automobilom otežalo je poslovanje brojnim ugostiteljskim objektima i noćnim klubovima na Jarunu, ali i označilo logističku noćnu moru za one koji žele na jezeru voziti npr. kajak, voziti djecu na treninge ili pak roštiljati na mjestima predviđenima za tu aktivnost.

Fah

> Kako je Tomašević preveslao građane: Aute zabranio, a bus po Jarunu vozi samo – vikendom!

Je li uvođenje pješačkih zona tek puko prekidanje prometa motornim vozilima u nekoj ulici i postavljanje provizornih eksponata poput klupe ili biljki u teglama ili bi uvođenje prave pješačke zone trebao biti produkt pomnog prometno-urbanističkog planiranja? Čini se kako je ideologija glavna vodilja.

Možda će vas zanimati

Što je automobil skrivio Možemo i Tomaševiću, osim što je 'simbol kapitalizma'?

Automobil je u modernoj marksističkoj teoriji označen kao simbol kapitalizma, što smo mogli čuti na Subversive festivalu koji Tomašević izdašno financira; slaže li se s time i stranka Možemo koja provodi politiku odrasta u Zagrebu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci