Što je automobil skrivio Možemo i Tomaševiću, osim što je ‘simbol kapitalizma’?

Automobil
Foto: fah

U kasno proljeće ove godine, u Zagrebu je održan 17. po redu marksistički „Subversive festival“. Moto festivala bio je: „Živjeti bez kapitalizma“. I država i Grad Zagreb financirali su ovaj neskriveno komunistički festival. Partneri festivala i medijski pokrovitelji bili su brojni, a najčešće se radilo o udrugama i medijima bliskim lijevom političkom svjetonazoru. Stranku Možemo i gradonačelnika Tomislava Tomaševića itekako možemo povezati sa vrijednostima koje promiče ovaj festival. Jedan od primjera je odnos prema – automobilima. Je li automobil neprijatelj Tomaševića i Možemo u Zagrebu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Tko financira marksistički Subversive festival?

Organizatoru ‘Subversive festivala’ Tomašević je uplatio 41 650 eura!

Koliko je Gradu Zagrebu, odnosno stranci Možemo stalo do ove manifestacije, svjedoče uplate udruzi „Bijeli val“ koja organizira „Subversive festival“. Od veljače do kolovoza 2024., dakle i nakon završetka festivala, udruzi Bijeli val isplaćeno je ukupno 41 650 eura. S obzirom na to da je „Bijeli val“ primio novac i nakon festivala, nije isključeno kako bi Grad Zagreb mogao uplatiti još novaca.

Foto: Snimka zaslona, uplate iz proračuna Grada Zagreba udruzi “Bijeli val” za organizaciju marksističkog “Subversive festivala”

‘Smash Carpitalism! – kako nas automobil sprječava da prevladamo kapitalizam’

Zvijezda festivala ove godine bila je crna aktivistica i komunistkinja Angela Davis iz SAD-a. Predavači i gosti držali su seminare na temu marksizma, klimatskih promjena, LGBT i rodne ideologije, neokolonijalizma, rasizma i svih ostalih tema koje okupiraju umove ekstremne ljevice. Posebno mjesto dobili su Palestinci čiju borbu zapadna ljevica promatra kroz svoje marksističke naočale, istovremeno žmireći na njihovu ekstremnu „homofobiju“ i „transfobiju“. Zanimljivih tema bilo je napretek, no nas ovdje posebno zanima jedno predavanje koje možemo povezati s Tomaševićevim prometnim politikama u gradu Zagrebu, koje su također često ideološki obojene.

> Subversive u Lisinski dovodi Angelu Davis, komunistkinju povezanu s otmicom i ubojstvom suca

Njemački neomarksistički filozof Christoph Henning održao je 31. svibnja predavanje pod naslovom: „Smash Carpitalism! Kako nas automobili sprječavaju da prevladamo kapitalizam, i što oko toga poduzeti“. Moderator predavanja bio je Ozren Pupovac, sociolog i sin Milorada Pupovca. Kako Henning želi razbiti kapitalizam, ili „carpitalizam“, kako je napisao?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Automobil
Foto: Snimka zaslona, subversivefestival.com

Henning se u najavi svog predavanja solidarizirao s klimatskim aktivistima za koje tvrdi kako su s pravom ogorčeni na društvo. Klimatska katastrofa izazvala je depresiju kod mladih, piše Henning. U svom aktivizmu, pokreti “Extinction Rebellion” i “Last Generation”, koje Henning izrazito poštuje i cijeni, opravdano su udarili na „automobilnost kasnog kapitalizma“.

Za one koji nisu upoznati s ovim klimatsko-aktivističkim pokretima, riječ je o ljudima koji blokiraju prometnice i tako uzrokuju velike gužve i gospodarske štete. Mnogi blokadu prometnica izjednačuju i s terorizmom jer se time ugrožavaju i životi ljudi. Naime, ulicama prometuju i hitne službe. Ta činjenica aktiviste previše ne zabrinjava jer se oni lijepe za asfalt, doslovno i figurativno, radi višeg cilja – spasa planeta Zemlje.

Nadalje, Henning uočava kako su upravo klimatski aktivisti pogodili slabu točku. Blokada prometnica od strane aktivista izaziva „puno snažniju mržnju“ u društvu od blokada prometnica koje provode poljoprivrednici svojim traktorima. Njih je pak Henning optužio da su uzročnici visokih emisija plinova. Očito, društvu su potrebniji aktivisti za klimu od ljudi koji nam proizvode hranu. Ekstremno lijevom filozofu to je sasvim normalan zaključak, u potpunosti u skladu s realnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Šarić: Antikapitalistički Subversive Festival – teme marksizam i queer, pod sponzorstvom poreznih obveznika!

Automobil je simbol kapitalizma, stoga je ispravno odabran predmet aktivizma

„Automobili zaista jesu materijalni simboli kapitalizma, što ih čini ispravno odabranim predmetima aktivizma: ne samo zato što su izravno odgovorni za veliki udio emisija, za uništenje prirodnih i javnih površina, za buku i ljudske te životinjske pogibije u prometu – već zato što indirektno materijaliziraju počesto neopipljive moralne vrijednosti kapitalizma“, argumentira Henning.

Nadalje, automobili su simbol individualne slobode, privatnog vlasništva, služe kao „zamjenski objekt muškog identiteta“, ali i ženske emancipacije, piše Henning. Zatim, automobili garantiraju radna mjesta, prihode, prodajna tržišta i trajni rast za razne tipove industrija, tumači njemački filozof. Automobil je sveprisutan predmet, prožima sav naš život, i na ljevici, napominje Henning. No, moramo ga odbaciti želimo li nadvladati kapitalizam, zaključuje ovaj marksist.

> Subversive festival povezan s Novom ljevicom od Tomaševića dobio 125.000 kuna

Tomašević na biciklu protiv automobila

Jesu li Tomašević te njegovi zamjenici Dolenec i Korlaet slušali ovo predavanje? Ekologija, zelene politike i smanjenje emisije CO2 važan su propagandni sadržaj stranke Možemo. Prvo što je Tomašević napravio prije nego je sjeo u ured gradonačelnika bila je parada pred kamerama na biciklu. Obećavao je smanjiti broj automobila u gradskoj upravi. I sam je obećao kako će na posao dolaziti biciklom ili javnim prijevozom. Prometne politike koje obećaje biračima i građanima najčešće su usmjerene protiv automobila. Zašto biciklističke trake i bolji javni prijevoz moraju ići na štetu automobilskog prometa, umjesto da se i jedan i drugi segment prometa tretiraju ravnopravno?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Nesposobni Tomašević stvara gužve u gradu: Prometni stručnjaci zgroženi regulacijom prometa

Pariz i Zagreb dijele ‘prijezir’ prema automobilima

Posebno opasan neprijatelj su i „ogromna“ SUV vozila. Naime, gradonačelnici i ideološki istomišljenici Tomaševića u velikim europskim gradovima također vole zagorčavati život vozačima automobila. Visokim cijenama parkiranja i pokušajima zabrane pristupa automobila središtima gradova, stanovnike se suptilno prisiljava na bicikl ili javni prijevoz. U Njemačkoj se prije pet godina naveliko raspravljalo o zabrani dizelaša u gradovima.

Socijalistička gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo, vjerojatno u nedostatku problema u francuskoj metropoli, organizirala je referendum kojim bi se SUV vozilima utrostručila cijena parkiranja. Njezin zamjenik na X-u je napisao kako su ta vozila „ekološke katastrofe“. U tom ludilu ratovanja s automobilima, na kraju su se na udaru našli i električni automobili, pa i električni skuteri!

> Građani negoduju zbog Tomaševićeve nove biciklističke staze u centru Zagreba

Svojim prometnim rješenjima, Hidalgo ljuti velik broj građana Pariza. Tomašević nas ljuti u Zagrebu, stoga nije neobično što postoji poveznica između Tomislava i Anne. Naime, upravo je na njezin poziv Tomašević prošlog mjeseca boravio u Parizu gdje se raspravljalo o klimatskoj krizi i ulozi gradova u borbi protiv klimatskih promjena.

> Tomašević i Dolenec u Parizu pozirali za klimu: Građani ih zasuli komentarima

Neki od poteza protiv automobila

Automobilski promet Tomašević je zabranio na jezeru Jarun koje privlači mnogo rekreativaca. U zamjenu je ponudio autobus, no izostavio je reći kako on vozi samo – vikendom. Roditeljima s djecom to otežava aktivnosti jer je prostor kojim više ne smiju prolaziti automobilom poprilično širok.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Kako je Tomašević preveslao građane: Aute zabranio, a bus po Jarunu vozi samo – vikendom!

Nadalje, za potrebe biciklista, Tomašević je prije dvije godine ukinuo jednu od tri prometne trake na Prilazu Gjure Deželića u samom centru grada. Prometni stručnjak Željko Marušić tada je taj potez ocijenio nestručnim, opasnim i neinteligentnim.

> Prometni stručnjak Marušić analizirao katastrofalni prometni potez Tomaševića u Zagrebu: Neinteligentno, opasno!

Posljednji potez Tomaševića bio je ukinuti parkirna mjesta kod Hrvatskog narodnog kazališta i povući biciklističke trake, što je izazvala popriličnu buru u zagrebačkoj javnosti. Oko 20 parkirnih mjesta nestalo je preko noći, bez konzultacija sa stanarima, kažu građani koji su pogođeni ovom odlukom.

Gdje je izbor u načinu kako ćemo prometovati?

Stranka Možemo i Tomašević veliki su pobornici „prava na izbor“, no čini se kako taj izbor ne žele dati u slučaju odabira prijevoza. Automobil kao simbol kapitalizma nisu zabranili, no njihovi potezi svjedoče nam kako itekako žele što je više moguće otežati vlasnicima automobila promet u gradu. Uklanjanjem prometnih traka, brisanjem parkirnih mjesta, zabranama prometa u određenim dijelovima grada, Tomašević želi „potaknuti“ korištenje javnog prijevoza i bicikla. U slučaju Jaruna, vidjeli smo kako automobil često nije izbor, već nužnost. Kako prevesti dvoje ili troje djece na biciklu? Je li sigurniji automobil ili bicikl?

> Lovrić o blokovskom parkiranju kojeg uvodi Tomašević: Izazvat će opći nered i kaos

Politika „odrasta“ nužno se protivi i automobilima

Ideološka pozadina upravljanja stranke Možemo Zagrebom leži u ideji „odrasta“. Glavni tumač te politike je Tomaševićeva zamjenica Dolenec koja je napisala predgovor knjizi „Odrast – pojmovnik za novu eru“. Tu je knjigu izdala udruga „Institut za političku ekologiju“ iz koje je potekao Tomašević i u njoj dobivao visoku plaću kao predsjednik. Maksimalno pojednostavljeno, ideologija odrasta je zeleno-marksistička ideja vođena teorijom kako se svijet prebrzo razvija, što uzrokuje klimatske promjene i ekološke katastrofe. Cilj odrasta je uspostaviti polagani i uravnoteženi razvoj društva temeljen na samoupravljanju, nasuprot kapitalizmu.

> Goluža: Odrast je zeleno-lijeva progresivna franšiza koja kroz Možemo guši Zagreb

Slijedom toga, automobil se nužno nalazi na popisu nepoželjnih faktora. On prije svega čovjeku daje veliku slobodu, visoku razinu mobilnosti i učinkovitosti. Marksizam, ekstremni klimatski aktivizam i odrast, odrednice stranke Možemo, upravo zato ne mogu podnijeti automobil. Ima li itko informaciju, je li Tomašević prodao svoj Volvo?

> Što je sve obilježilo mandat Tomaševića? Ideologija, Jakuševac, roditelji odgojitelji, odrast, vodovod…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.