Od ovog ponedjeljka u ranim jutarnjim satima čisti je mazohizam sjesti u auto i pokušati se iz zapadnog dijela grada probiti prema njegovu središtu. U razdoblju od 7 do 8 sati i 30 minuta ujutro iz Gajnica, Stenjevca, Vrapča ili dijelova Trešnjevke bit će vam potrebno barem sat vremena da dođete do neke lokacije u širem centru grada. Ili barem 45 minuta da, primjerice, iz Gajnica dođete do Svetog Duha, piše jutarnji.hr
Četiri velika gradilišta
Razlog je vrlo jednostavan, u radijusu od neka tri kilometra otvorena su čak četiri velika gradilišta. Istovremeno se rekonstruiraju željeznički nadvožnjaci iznad Selske ceste i Ulice Božidara Adžije, raskrižje Nova cesta – Kranjčevićeva ulica – Ulica Božidara Adžije, a na Zagrebačkoj cesti su u tijeku radovi na zamjeni cijevi. Prometne gužve iz smjera zapada prema centru nisu neka novost, ali ovo sada prevršilo je svaku mjeru. Osim toga, ovi radovi prouzročili su prometne gužve i u smjeru jug – sjever.
Ima li alternative ovom prometnom hororu? Ima ih.
Zamijeniti auto biciklom ili vlakom. Ako vam to nije opcija, iz zapadnog dijela grada prema centru ćete daleko brže stići ako krenete preko Gornjeg Vrapča, Mikulića i dalje preko Šestina i Ksavera. Nije komplicirano. Druga je opcija da se probijete preko Škorpikove ili Oranica do Ljubljanske ili Zagrebačke avenije. No, i na tom dijelu vas čeka gužva.
Prometni stručnjaci zgroženi
Prometni stručnjaci zgroženi su regulacijom prometa koja je na snazi tijekom radova u ovom dijelu grada. Naime, posebne regulacije prometa zapravo i nema. Promet se odvija kao da se ništa izvanredno ne događa. Prometni stručnjaci tvrde kako je za početak trebalo ugasiti semafore na Zagrebačkoj cesti te na raskrižjima postaviti policiju i komunalne redare, što bi dovelo do poboljšanja protočnosti prometa.
Nadalje, na ostalim prometnicima u krugu radova trebalo je prilagoditi rad semafora, a ne ih ostaviti u istom režimu rada kao i do sada.
Neslužbeno, nadležni za promet u Gradu Zagrebu odustali su od promjene rada semafora jer su zaključili da je to preskupo. Nadalje, postavlja se pitanje zbog čega se upravo sada krenulo u rekonstrukciju raskrižja Nova cesta -Kranjčevićeva ulica – Ulica Božidara Adžije, odnosno uklanjanje dvaju tamošnjih rotora. Radovi na željezničkim nadvožnjacima iznad Selske ceste i Ulice Božidara Adžije uvjetovani su rekonstrukcijom željezničke pruge od Glavnog do Zapadnog kolodvora, a naši sugovornici tvrde kako ovo raskrižje nikako nije smjelo ići u rekonstrukciju u ovom trenutku. Dok je na mjesec dana zatvoren dio Selske ceste te je otežan promet Adžijinom ulicom.