Psiholog koji upravlja prometom: Tko je Andro Pavuna kojeg je Tomašević postavio na važne gradske funkcije

pavuna
Photo: Josip Regovic/PIXSELL

Andro Pavuna na čelu je Nadzornog odbora Zagrebačkog holdinga. Vijest je to koja se ovih dana širi u javnosti. No on je na toj funkciji još od srpnja, o čemu gradonačelnik Tomislav Tomašević nije izvijestio javnost. Radi se o čovjeku koji je i na čelu Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, a po struci je – psiholog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Andro Pavuna nasljednik je Pavla Kalinića na mjestu pročelnika Ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost 2022. Radi se o magistru psihologije i doktoru političkih znanosti koji se u radovima bavio prometnom psihologijom. Prije “gradskog posla”, Pavuna je radio u Sigurnosno-obavještajnoj službe (SOA) od početka 2011. pa do jeseni 2022.

>Vasić prozvala Tomaševića: Na čelo Nadzornog odbora Holdinga stavio osobu bez iskustva

Za svog, tada novog pročelnika, Tomašević je imao samo riječi hvale.

“Magistrirao je psihologiju na Filozofskom fakultetu te mu je za to vrijeme dodijeljena Rektorova nagrada za znanstveni rad. Isto tako je doktorirao političke znanosti, magna cum laude, te je objavljivao znanstvene radove na području prometne psihologije i ljudskih prava”, rekao Tomašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je da se radio osobi s više od 15 godina iskustva rada u javnom i privatnom sektoru te da je bio rukovodeći javni službenik koji je više od 11 godina radio u sigurnosnom sustavu RH”.Tako, rekao je tada Tomašević, Pavuna usavršavao.

>Tomaševićeva prometna strategija: Radovi na više ulica istovremeno i prometni kolaps

Zanimljivo kako je Pavuna, kao psiholog i politolog dobio mjesto na čelu jako važnog i velikog ureda.

Za što to je zadužen Ured?

Pavunu je za pročelnika Ureda postavio gradonačelnik Tomašević na temelju javnog natječaja, kako to i ide po Zakonu o Gradu Zagrebu. Gradski ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost spojen iz djelokruga rada bivših Gradskog ureda za mjesnu samoupravu i Ureda za upravljanje u hitnim situacijama. Ovaj ured obavlja poslove koji se odnose na: usklađivanje rada, prikupljanje i obradu prijedloga o potrebama i interesima građana na njihovu području te komunikaciju i informiranje građana, pripremu i provođenje programa održavanja komunalne infrastrukture na području gradskih četvrti koji se odnosi na javnu odvodnju oborinskih voda, čišćenje površina javne namjene, održavanje gradskih parkova i ostalih ozelenjenih površina i redovno održavanje nerazvrstanih cesta, promet, prijevoz u cestovnom prometu, pripremu i provođenje planova komunalnih aktivnosti na području gradske četvrti i planova malih komunalnih akcija na području mjesnih odbora, pripremu, sustav civilne zaštite, obranu, zaštitu od požara i vatrogastvo…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prometna strategija – maknuti automobile iz grada

Psiholog Pavuna je tako, baveći se psihologijom prometa, zadužen za jednu od najvažnijih stavki u Zagrebu, koja jako loše funkcionira. Posljednjih godina žitelji Zagreba, i svi oni koji su povremeno tamo nađu, znaju da promet slabo funkcionira. Stalne gužve, proširenje pješačkih zona, ukidanje parkirnih zona… Zagrepčane posebno ljuti činjenica da se redovno radovi na rekonstrukcijama cesta vrši istovremeno, a zadnje dvije, tri godine upravo početkom jeseni kada završe godišnji odmori pa je u gradu puno više ljudi. Prometni kolapsi već su postali svakodnevica.

>Grad Zagreb umjesto ljeti u listopadu uređuje važne prometnice: Je li to dio ‘prometne strategije’?

No to ni ne čudi, s obzirom na ono što je Pavuna najavljivao. U intervjuu za Index 2023. Rekao je kako u Zagrebu ima “previše automobila koji rade prometnu gužvu”. Rješenje za prometne gužve za njega su “smanjenje broja automobila” te više bicikala.

“Skoro svaki biciklist na cesti je jedan auto manje i zato pozivam vozače automobila da prema njima budu posebno strpljivi. Kad me vidite na biciklu, to znači da vam ne radim gužvu sa svojim autom”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Tomašević uveo novu prometnu regulaciju u centru Zagreba: Hoće li ona stvoriti dodatne gužve i stres za vozače?

Također je poticao na korištenje javnog prijevoza te tvrdio da velike pješačke zone u centru grada neće doprijeti gužvama.

Osim toga, i Pavuna, kao i mnogi zaposleni u Gradu ima iskustva s aktivizmom. Bio je predsjednik udruge “Bez dima” te se borio protiv pušenja u kafićima. Tako je sudjelovao i u prosvjedima protiv pušenja na Filozofskom fakultetu gdje je bio redar tijekom ljevičarske studenske pobune.

>Kritike na račun Tomaševićeve pješačke zone: ‘Stvarno nas farbate’, ‘Cirkus Colorado’..

Funkcija u Holdingu

Preko borbe protiv pušenja i SOA-e Pavuna je danas došao i na važnu funkciju u zagrebačkom Holdingu. U prosincu 2023. Pavuna je postao članom Nadzornog odbora.

Početkom 2024. i zamjenik predsjednice istoga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U srpnju ove godine, pak, postao je predsjednikom NO-a. No, na stranicama Holdinga Pavuna je još uvijek samo zamjenik predsjednice Nadzornog odbora, no u sudskom registru navedena je njegova predsjednička funkcija. Mnogi se pitaju kako će Pavuna, koji nema relevantnog iskustva, biti na čelu odbora najvažnijeg društva u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.