Tomislav Tomašević i njegova ekstremno lijeva stranka Možemo preuzeli su vlast u Zagrebu prije gotovo četiri godine. Dobili su respektabilnu potporu Zagrepčana pod parolom velikih promjena na korist svih građana i zaokreta u odnosu na način upravljanja njegovog prethodnika. Tomašević je u potpunosti razočarao, a mnogi smatraju da je grad u većini stvari nazadovao u odnosu na početak mandata. Ono u čemu Tomašević, bez ikakve sumnje čak i kod njegovih podržavatelja, dobiva nedovoljnu ocjenu jest promet. Tomašević je, naime, svojim prometnim “rješenjima” uspio dodatno unazaditi ionako prezagušen zagrebački promet. Njegovi projekti zatvaranja za promet ulica ili dijelova ulica pokazali su se katastrofalnim pa se Zagreb tako našao na listi 20 svjetskih gradova s najvećim prometnim gužvama.
Stara Vlaška
2022. godine, na Svjetski dan okoliša, gradonačelnik grada Zagreba, zajedno s dogradonačelnicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom svečano je otvorio pješačku zonu u Staroj Vlaškoj. Bio je to prvi u nizu njihovih projekata kojim je aktualna gradska uprava najavljivala smanjenje prometa u centru grada.
Težnja ovog projekta bila je i da promet u centru grada ne bude podređen isključivo automobilima, već i ljudima.
>Tomaševićeva pješačka zona: Pogledajte kako je trebala izgledati Stara Vlaška, a kako izgleda danas
No u stvarnosti tamo su postavljena samo oslikana, ogromna betonska zdanja (žardinjere) iz kojih je trebalo rasti zelenilo i cvijeće, ali zelenilu ni traga. Ovaj projekt tijekom vremena postao je sinonim za Tomaševićeve urbanističke promašaje.
U prometnom smislu zatvaranje za promet ove male, ali bitne ulice donijelo je još veće gužve u samom centru Zagreba.
Masarykova i Gundulićeva
Tomaševićeva opsesija stvaranja pješačkih zona u Zagrebu koje, pokazalo se, pozitivno djeluju samo na stvaranje dodatne prometne gužve zahvatila je još jednu ulicu u samom središtu grada. Nakon Stare Vlaške “stradala” je Masarykova koja je zatvorena za sav promet dionicom od Gundulićeve do Preradovićeve, a u dijelu od HNK do Gundulićeve ukinuta je jedna prometna traka a dodane su dvije biciklističke odijeljene stupićima.
Ne treba niti napominjati da je upravo ovaj potez postao “usko grlo” u kojem Zagrepčani gube vrijeme i živce čekajući.
>Rezultat Tomaševićevih prometnih rješenja: Hitna pomoć zbog stupića zapela u gužvi
Osim opasnosti po živce Tomaševićeva rješenja, konkretno stupići koji su postavljeni i duž Gundulićeve kako bi odijelili automobilske od biciklističkih traka, mogu biti opasni i po zdravlje. Zorno se to moglo vidjeti u prosincu 2024. kada je usred prometne gužve u Gundulićevoj ulici zapela Hitna pomoć s upaljenim “rotirkama” i zvučnom sirenom.
Razlog je banalan – vozila ispred hitne pomoći nisu se mogla skloniti lijevo niti desno zbog stupića koji dijele prometne od biciklističkih traka.
@cro_akcija Zbog Tomaševićevih stupića i prometnog kolapsa kojeg je izazvao, hitna je zapela u gužvi i ne može se probiti. #zagreb #hitna #gunduliceva #tomasevic #mozemo #viral_video #fyp #trafficjam
Prilaz Gjure Deželića
“Genijalnih” Tomaševićevih prometnih rješenja nije ostao pošteđen niti prilaz Gjure Deželića. Ova, nekoć žila kucavica samog središta Zagreba, našla se na udaru Tomaševićevih prometnih škara te su od prijašnje tri prometne trake ostale tek dvije. Profitirali su, pogađate, biciklisti.
Ovakav potez, ne treba niti naglašavati, u toj je ulici stvorio gužve koje, posebno u vremenima dolaska na poslao i odlaska s posla, paraliziraju grad.
Draškovićeva
Posljednji potez gradske vlasti po pitanju prometa bilo je zatvaranje Draškovićeve (od Jurišićeve do Vlaške) za taksi vozila. Između dviju tramvajskih pruga postavljene su žardinjere i klupice koje čine fizičku barijeru prolasku vozila.
Ovakav potez naljutio je građane iz više razloga.
Prvo, taksi vozila koja građani zovu u situacijama kada nastoje brzo stići od točke A do točke B sada mora koristiti “redovnu” rutu koja nepotrebno produljuje putovanje. Također, postavljanjem klupica između dviju tramvajskih pruga ugrožava se sigurnost građana. Uz to, fizičke barijere osim osobnim vozilima priječe put i interventnim vozilima što bi, u najgoroj varijanti, moglo prouzročiti i ljudske gubitke.
Takva se situacija, srećom bez ljudskih gubitaka, dogodila već u prvim danima nove regulacije kad je vozilo hitne medicinske pomoći nepotrebno “zapelo” iza tramvaja.
>Tomašević smjestio klupice nasred Draškovićeve između tramvajskih pruga, Hitna nije mogla proći
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.