Site icon narod.hr

Turistička sezona u jeku: Što nam pokazuje statistika?

Foto: iStock

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turistička sezona je u jeku, što najbolje pokazuje jučerašnje stanje na cestama. HAK je izvijestio da su najveće gužve kod NP Lučko te da su u nekim trenucima kolone bile duge gotovo 10 kilometara. No, i prije početka ljetne sezone stvorila se rasprava o njenim rezultatima koja traje sve vrijeme. Dok jedni ističu kako je sezona jako dobra te da će premašiti rekordnu 2019., drugi nisu tako optimistični. Što kažu trenutne brojke?

U lipnju ove godine u Hrvatskoj ostvareno je 2.9 milijuna dolazaka i 15 milijuna noćenja. U usporedbi podacima za lipanj 2022. to porast od 2 posto u dolascima i 1 posto u noćenjima, kažu nam iz Hrvatske turističke zajednice. No, ovogodišnji srpanj ne razlikuje se od prošlogodišnjeg. Naime, u dosadašnjem dijelu srpnja (podaci od 27. srpnja) ostvareno je 3,8 milijuna dolazaka i 24 milijuna noćenja, što je jednako s podacima za srpanj 2022.

Otkud dolaze najčešći gosti i koje su im omiljene destinacije?

Kada su u pitanju gosti koji su u dosadašnjem dijelu godine posjetili Hrvatsku, rezultati se ne razlikuju puno u odnosu na dosadašnje godine. Najveći broj dolazaka, kao i prošle godine, bilježimo s tržišta Njemačke (1.6 milijuna dolazaka), a slijed ga domaće tržište (1.5 milijuna dolazaka). Veliki broj dolazaka Hrvatska bilježi još iz Slovenije (967.000 dolazaka), Austrije (851.000 dolazaka), Poljske (546.000 dolazaka), Češke (457.000 dolazaka), Italije (418.000 dolazaka), UK-a (388.000 dolazaka), SAD-a (381.000 dolazaka) i Mađarske (354.000 dolazaka).

>Dubrovnik prvi na listi najnapučenijih turističkih odredišta

Ni omiljene destinacije nisu se puno promijenile u odnosu na prošlu godinu. U dosadašnjem dijelu godine najviše je dolazaka ostvareno u destinacijama Dubrovnik, Zagreb, Split, Rovinj, Poreč i Zadar. Promjena ipak ima jer su prošle godine od siječnja do u srpnja “top 6” destinacija umjesto Zagreba i Zadra bili Medulin i Umag.

Možda će vas zanimati

Komunikolog Sedak o medijskim zazivanjima turističke propasti: Ovisi li turistička sezona o cijeni kuglice sladoleda?!

Sedak napominje da se rasprava o uspjehu turističke sezone svela na” licitaciju cijenom kuglice sladoleda

Što nas očekuje do kraja sezone?

Kada su u pitanju konačni rezultati ljetne sezone, iz HTZ-a su optimistični.

>Tko je odgovoran za lošu turističku sezonu i mogu li privatnici ispraviti greške ‘last minute’ akcijama?

“Vjerujemo kako ćemo do kraja ove turističke godine premašiti rezultat iz rekordne 2019. kada je u Hrvatskoj ostvareno 20.7 milijuna dolazaka i 108.6 milijuna noćenja. U dosadašnjem dijelu godine smo ostvarili 10.6 milijuna dolazaka i 51.4 milijuna noćenja što u odnosu na lani predstavlja rast od 10 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima”, kazali su.

A da smo u jeku sezone najbolje pokazuju jučerašnji prizori s autoceste. Kako je izvijestio HAK kilometarske kolone stvarale su se od jutra, a najgore je bilo na naplatnoj postaji Lučko, i prema Zagrebu i prema moru. U nekim trenucima kolone su bile duge gotovo 10 kilometara, a bolje nije bilo ni oko tunela Sveti Rok, koji se povremeno zatvarao za promet, prenosi HRT.

Fotografije stanja na NP Lučko 29. srpnja:

1 / 8

*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version