Site icon narod.hr

Veliki projekt: Gradit će se novi krčki most s dva kata za aute i vlakove

most

Foto: fah

Vlada kreće u projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk. Hrvatske autoceste raspisale su otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi. Projekt je od ranije zapisan u prostornom planu Primorsko-goranske županije. Do 29. siječnja na natječaj HAC-a mogu javiti tvrtke zainteresirane za izradu studijske dokumentacije, dakle studije utjecaja na okoliš (SUO) i drugih dokumenata potrebnih u procesu do izdavanja lokacijske dozvole. Procjena je da će taj trošak iznositi do 600.000 eura, piše Novi list.

Plan je da se u sljedeće tri godine izradi SUO i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u.

>Hrvatska uvrštena na dva dodatna prometna koridora, Vlada tvrdi da je riječ o povijesnoj odluci

“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to”, kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Južnije od sadašnje spojne ceste

Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzijan objašnjava da će se u ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrditi vrsta konstrukcije novog mosta. Voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni – gornji “sloj” činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem “katu” mosta. To je takozvana “sanduk konstrukcija”, što znači da most, s obzirom na dvojnu željezničko-cestovnu funkciju ne bi nužno bio mnogo širi od postojećeg, nego bi svakako bio viši, odnosno na dva kata. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.

Izgled novog mosta nije unaprijed zadan, dakle moguće je da on uopće neće biti betonske konstrukcije kao postojeći, nego može biti i željezni ili bilo kakav koji bude izabran nakon izrade idejnog projekta. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom, kažu u HAC-u.

>Mostarina se na Pelješkom mostu neće naplaćivati, kako je u drugim dijelovima Hrvatske?

Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste i most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će biti na trasi od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo. To je ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi. Njome već prolazi podmorskim putem plinovod od LNG terminala u Omišlju upravo zato što je to najkraći spoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To znači da će se od Šmrike do istočne strane uvale Črišnjeva graditi i nova spojna cesta, dok bi se na izlazu s mosta na otoku do Omišlja gradio jedan vijadukt i jedan tunel na trasi prema Omišlju. Projektiranje same pruge nije u ovlastima HAC-a, kao ni gradnja lučkog terminala u Omišlju. Stoga će i HŽ i ostali imati mnogo posla na svom dijelu ovog multifunkcionalnog projekta. Jednako tako, za nastavak gradnje druge, sjeverne magistrale na otoku Krku, gdje bi se područje od mosta do Baške povezalo novom cestom trasom preko Dobrinja i Vrbnika, zadužene su Hrvatske ceste.

Najmanje pet godina

Kad bude dovršena ova tražena dokumentacija, pretpriprema za gradnju mosta bit će u fazi izdavanja lokacijske dozvole, objašnjavaju u HAC-u. Tek tada će se ishodovati i potrebne građevinske dozvole.

“Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi”, kaže voditelj projektiranja HAC-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>(VIDEO) Spektakl s Krčkog mosta: Navijači su se, za razliku od političara, poklonili svim braniteljima koji su Hrvatskoj donijeli slobodu

Što se lučkog terminala na Krku tiče, sadašnja riječka Zagrebačka obala tek je privremeno rješenje, mada je ta privremenost u ovom slučaju desetljeće ili dva, a novi veći terminal planiran je kod Omišlja kao dugoročno rješenje. No, to je neizvedivo bez novog mosta, koji mora imati i željeznicu, stoga su u Vladi, Ministarstvu prometa i HAC-u krenuli u raspisivanje ovog natječaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version