Mostarina se na Pelješkom mostu neće naplaćivati, kako je u drugim dijelovima Hrvatske?

mostarina
Foto HINA

“Mostarine nema, ni sada ni u budućnosti. To je od početka tako definirano, zato je projekt i dobio europsko financiranje” – potvrdio je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, u utorak tijekom svečane ceremonije otvaranja Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što je rekla ministrica Tramišak?

Tako je Butković otprilike ponovio svoje riječi od lanjskog srpnja, kada je prilikom spajanja posljednjeg segmenta Pelješkog mosta rekao:

“Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uvjet kod europskog financiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti.” – rekao je tada.

> Pelješki most pred spajanjem: Butković kaže da neće biti cestarine i mostarine

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Ukinuta mostarina na Krčkom mostu

Kad je pak lani upitana hoće li se plaćati mostarina na Pelješkom mostu, odnosno cestarina na tom dijelu ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak rekla je da su Hrvatske ceste upravitelj te infrastrukture te da ne planiraju naplaćivati cestarinu, barem u prvim godinama.

Simbolična koncesija

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je i na svojim stranicama objavilo da Društvo Hrvatske ceste d.o.o. kao koncesionar neće naplaćivati mostarinu, odnosno neće ostvarivati financijsku korist, stoga je koncesijska naknada određena u simboličnom iznosu od 0,50 kune po metru četvornom zauzete površine pomorskog dobra, odnosno 22.092,50 kuna godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mostarina se neće naplaćivati niti na mostu Ston, najavljeno je.

Pelješki most čije je otvaranje u utorak 26. srpnja razveselilo stanovnike Lijepe Naše, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU-ovih fondova, a na tom projektu dugom jedno desetljeće radilo je nekoliko vlada.

Most Mirna i Krčki most

S odobravanjem je dočekana najava da se mostarina neće naplaćivati, ali su mnogi pritom skeptični, te očekuju da će do naplate ipak doći nakon nekog vremena ili da će Hrvatske ceste naplaćivanje nekako provući, kao što je to bilo na mostu Mirna na Istarskom ipsilonu gdje je mostarina ukinuta kao zasebna pristojba te je cijena mostarine uključena u cestarinu dionice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče mostarina u Hrvatskoj, najviše medijske pažnje dobilo je ukidanje mostarine za Krčki most, u lipnju 2020. Dotad je doći s kopna na Krk koštalo 35 kuna, za osobne automobile. Otočani mostarinu nisu plaćali, ali su to željeli i gosti otoka. Poznati su prosvjedi motociklista, koji su namjerno sitnim novcem plaćali mostarinu i tako radili gužve, te se zalagali za ukidanje mostarine.

“Smatramo da Krčki most, kao jedini most u Hrvatskoj koji se naplaćuje, treba biti oslobođen plaćanja mostarine”, rekla je 2020. Ines Strenja Linić, tadašnja saborska zastupnica MOST-a.

Krčki most održava HAC, koji je i naplaćivao prolaz, te su tvrdili da je održavanje skupo jer most nagriza morska sol.

“Održavanje objekta je puno jeftinije od ukupnih godišnjih prihoda koji se mostom ostvaruju”, rekao je Dario Vasilić, gradonačelnik Krka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Godišnji prihodi kreću se oko 50 milijuna kuna dok održavanje stoji između 10 i 15 milijuna, navedeno je.

“Nakon što je Vlada ukinula cestarinu za tunel Sveti Ilija te isto tako najavila da neće biti naplate Pelješkog mosta, mislim da je sasvim logično da se ukine naplata prelaska Krčkog mosta”, rekao je Zlatko Komadina, župan Primorsko goranski.

Krčkim mostom, dugačkim 1430 metara, prođe oko deset tisuća vozila na dan, a tijekom vrhunca sezone taj se broj popne i do 35 tisuća.

Ukinuta naplata

Primjena odluke o prestanku naplate cestarine na Krčkom mostu počela je u ponoć, u noći s 14. na 15. lipnja 2020.

Upriličena je i svečanost prilikom ukidanja mostarine, a ministar mora Oleg Butković i tadašnji ministar turizma Gari Cappelli potpisali su i ugovore o obnovi i sanaciji mosta.

Lokalni političari Vladu su optužili da je mostarinu na Krčkom mostu ukinula kao dio predizborne kampanje.

Mostovi u Hrvatskoj

Mostarina nema na mostu dr. Franja Tuđmana kod Dubrovnika (dugačkom 518 metara), Domovinskom mostu u Zagrebu (840 metara), te Šibenskom mostu (390 metara).

Ostaje za vidjeti hoće li prijelaz preko Pelješkog mosta ostati besplatan, što će vladajući vjerojatno ipak morati ispoštovati zbog uvjeta Europske unije.

Odgovor na pitanje hoće li plaćati mostarinu zacijelo će zanimati i one koji će se uputiti Mostom Drava na autocesti A5 – dugačkim 2485 metara, na europskom koridoru 5c, koji povezuje Budimpeštu s Pločama, a koji bi navodno trebao isto biti otvoren ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.