Potrošač kojemu zbog krađe identiteta stigne račun koji nije napravio, sam mora pobijati dugovanje, a pomoć u borbi za svoja prava može dobiti u Savjetovalištu za potrošače, kažu u Regionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača (ROZP) u povodu slučaja 39-godišnjeg Karlovčanina, koji je doznao da teleoprateru s kojim nema ugovor duguje više od šest tisuća kuna.
Taj je Karlovčanin u četvrtak saznao da je 3. siječnja netko na njegovo ime sklopio s jednim operatorom mobilnih usluga ugovor i prouzročio mu dug, te policija sada traga za nepoznatim počiniteljem kaznenog djela nedozvoljene uporaba osobnih podataka, priopćila je karlovačka Policijska uprava. Prema prijavi, netko je uz korištenje njegovih osobnih podataka, bez njegovog znanja, sklopio pretplatnički ugovor i preuzeo mobilni aparat. Neslužbeno se doznaje da riječ je o operateru Tele 2 koji je ovih dana poslao “svom korisniku” opomenu za neplaćanje prispjelih računa.
Karlovčanin je otišao u Tele 2 da razjasni grešku i ustanovio da dug na njegovo ime zaista postoji.
Predsjednik ROZP-a Željko Tomašić kaže da su već imali takav slučaj krađe identiteta, ali kod drugog operatera, te da oštećeni potrošač mora u zaštitu svojih prava ići prema operateru pobijanjem duga.
“Treba se žaliti operateru, ali samo pismenim prigovorom, ne usmeno i ne putem elektronske pošte. Žalbom će osporiti račun uz obrazloženje da ‘nije preuzeo tu uslugi i nije sklopio ugovor’. Kada dobije negativan odgovor, a dobit će ga, tada se treba na tu odluku žaliti Povjerenstvu za reklamacije potrošača, koje je operater ustrojio. Ako opet dobije negativan odgovor tada neka se žali HAKOM-u i njihovo će rješenje biti konačno”, rekao je Tomašić za Hinu.
Do pravosnažnog rješenja ne treba plaćati račun jer ga je osporio, odnosno traži dokaz od Tele 2 da je s njima sklopljen ugovor. “Operater to neće moći dokazati ako nema njegov potpis, a dokumenti, poput zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa, ne vrijede bez potpisa. Ako njegovog potpisa tamo nema, onda je netko prevario Tele 2, a ne potrošača”, objasnio je Tomašić.
Policija, čak i ako nađe počinitelja, ne oslobađa potrošača plaćanja računa. Potrošač se za sebe mora izboriti sam, pri čemu može koristiti pomoć Savjetovališta za zaštitu potrošača (Zagreb) na besplatni broj telefona 072 414 414, gdje se potrošači mogu dogovoriti i da dođu (četvrtkom) osobno i po besplatnu pravnu pomoć od pravnice Dijane Kladar.
U Karlovcu pomoć mogu dobiti u Uredu za savjetodavnu pomoć potrošačima “Korana”.
Tekst se nastavlja ispod oglasa