Peristilska Aida, zaštitni znak festivala, ponovno na Splitskom ljetu

Foto: HNK Split

Jedna od najimpresivnijih splitskih opernih produkcija posljednjih godina, Verdijeva Aida, vraća se i ovoga Splitskog ljeta na Peristil u svoj spektakularni prirodni ambijent, s izvedbama 25. i 27. srpnja u 21 sat. Premijerno izvedena u ljeto 2014. pod ravnjanjem Nikše Bareze te u režiji Dražena Siriščevića, Aida je odmah osvojila publiku i kritiku odličnim izvedbama, ali i produkcijskom, vizualnom raskoši.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U novim izvedbama dirigentsku palicu preuzima maestro Giuseppe Acquaviva koji je, nakon uspješne internacionalne karijere violinista i školovanja za dirigenta kod Piera Bellugija i Massima De Bernarta, debitirao kao dirigent 2006. godine u Amsterdamu s ansamblom festivala Puccini. Puccinijeva djela ostala su trajno u njegovom fokusu pa je veći dio rada, između ostaloga i u Pekingu, Šangaju i Tokiju, posvetio upravo tumačenju opera tog skladateljskoga majstora.

U naslovnoj ulozi će svoj debi pred splitskom publikom imati Rachele Stanisci, talijanska sopranistica koja je nanizala niz glavnih uloga u brojnim produkcijama širom Starog kontinenta. Pjevala je u gotovo svim talijanskim kazalištima – Teatro La Fenice (Venezia), Teatro San Carlo (Napoli), Teatro Regio (Torino), Arena di Verona,…

U Njemačkoj je nastupala u Staatsoperama u Münchenu i Hannoveru, Semperoperi Dresden, Operama u Frankfurtu i Leipzigu, zatim u europskim kazalištima kao što su: Teatre La Monnaie (Bruxelles), Teatro Liceo (Barcelona), Teatro Nacional de São Carlos (Lisabon), Covent Garden (London), Théâtre des Champs-Élysées (Pariz). Ulogu egipatskog kralja tumačit će čest gost na pozornici splitskog teatra i Spliskog ljeta bas Luciano Batinić, najmlađi nacionalni prvak i solist HNK u Zagrebu koji, osim brojnih angažamana u matičnoj kući, nerijetko gostuje na uglednim pozornicama u Europi, poput milanske Scale, Teatra La Fenice u Veneciji, Teatra Gaetano Donizetti u Bergamu, Komisce Oper u Berlinu…. Ovoga ljeta već je oduševio splitsku opernu publiku kao Timur u jednoj od izvedbi premijerne Turandot. Sofia Janelidze, mezzosopranistica iz Gruzije, ponovno će biti peristilska Amneris.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pjevanje je diplomirala na Državnom konzervatoriju u Tbilisiju, a već s 24 godine debitirala je u Državnoj operi glavnoga grada te je, nakon usavršavanja u Italiji, ostvarila niz važnih uloga na scenama širom Europe, kao i pobjeda na natjecanjima.

Tenora Kamena Čaneva, još jednog iz plejade vrsnih bugarskih opernih pjevača, splitska će publika ponovno, kao i upremijernoj izvedbi Aide prije dvije godine, gledati u ulozi Radamesa. Čanev je, uz redovite nastupe u Wienes Staatsoperi, upisao nastupe u opernim kućama u Sofiji, Atlanti, Philadelphiji, Seulu, Amsterdamu, Rimu, Lisabonu, Munchenu, Grazu, Tokiju, Antwerpenu, Berlinu, Veneciji, Barceloni…

Ulogu Ramfisa će tumačiti nacionalni operni prvak Ivica Čikeš, ulogu Amonasra pjeva Sergio Bologna, glasnika Vinko Maroević, a Svećenicu Antonija Teskera. Za bajkovite kostime zaslužan je Juraj Zigman, scenografiju potpisuje Slaven Raos, a koreografiju je prema Oskaru Harmošu adaptirao Dinko Bogdanić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.