Tko je vlasnik regionalnog Sportkluba – zbog kojeg je HRT ostao bez Vatrenih, a zbog čega su najviše izgubili ‘obični građani’?

Foto: fah, snimka zaslona, montaža narod.hr

Kako smo već pisali Hrvatska televizija ostala je bez prava na prijenose kvalifikacijskih utakmica za Euro 2020., ali i za samo Europsko prvenstvo te Ligu nacija. Prava na emitiranje kvalifikacijskih utakmica Vatrenih dobila je regionalna TV kuća  Sportklub. Drugim riječima, nije zakinuta samo Hrvatska televizija, zakinuti su svi hrvatski građani koji plaćaju RTV pristojbu, a koji će morati gledati utakmice Vatrenih na programima regionalne TV postaje, što se, naravno, dodatno plaća s obzirom kako je riječ o kabelskim operaterima kojima većina građana nema pristup.

Neke je ova informacija iznenadila, za druge je ipak bila očekivana. Naime, javna televizija puno ranije ostala je bez prava na prijenose utakmica hrvatske rukometne reprezentacije koje ćemo za mjesec dana na Europskom prvenstvu u Hrvatskoj moći gledati na RTL televiziji. HRT već duže vrijeme ostaje bez prava prijenosa na sportska događanja na kojima sudjeluju Hrvati, tako su ranije nerijetko gledatelji HRT-a i RTV pretplatnici znali biti uskraćeni za prijenose skijaških utrka na kojima je sudjelovao i Ivica Kostelić.  Drugim riječima, ovo je, nažalost, tek početak. I mnogi komentatori Sportske redakcije HRT-a napustili su javnu televiziju. No, to je neka druga tema.

Prava je tema tko je zapravo tko je vlasnik, odnosno tko su vlasnici, Sportkluba, regionalne TV kuće koja prenosi utakmice španjolske lige, mečeve s teniskih turnira, kvalifikacijske utakmice nogometnih reprezentacija, i puno toga još, a sad će kako vidimo prenositi i utakmice hrvatske nogometne reprezentacije te Eura za tri godine, osim ako se HRT-om ne dogovori drugačije? Na regionalnoj televiziji govori se ”regionalnim jezikom”, hrvatski komentatori ”nekakvim” hrvatskim, srpski srpskim…

Sportklub je u Hrvatskoj prisutan od 2007. godine preko kabelskih operatera. Posrednim vezama njezin je vlasnik United Group. Ključni čovjek United groupa je srpski biznismen Dragan Šolak, jedan od pet najbogatijih Srba, nazivan i “kraljem kabelske televizije u regiji”.

United Group, od 2014. u većinskom vlasništvu moćne američke investicijske kuće KKR, sastavljena je od srpskog SBB-a (750.000 priključaka), Telemaha (djeluje u Sloveniji i BiH) i Total TV-a (prisutnog u šest zemalja bivše Jugoslavije) umrežuje populaciju od 1,7 milijuna korisnika. Sjedište tvrtke je u Nizozemskoj. United group vlasnik je i televizije N1 koja pokriva tri regionalna centra na području Hrvatske, Srbije i BiH.

Šolak uz kanal N1 i popularne sportske kanale SportKlub ima utjecajan položaj na hrvatskom medijskom nebu. Nedavno su najavili i preuzimanje Nove TV, ali stvorio se problem jer Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja smatra da je to preuzimanje suprotno Zakonu o elektroničkim medijima.

U posao je ušao još 90-ih trgujući glazbenim pravima za područje bivše Jugoslavije, a zatim se uključio u tržište distribucije filmova za kina i kazeta za videoklubove. Posao je počeo u malom uredu u centru Beograda, no vrlo brzo seli u Ljubljanu te tamo pokreće biznis, a danas njegova grupa drži oko 70 posto slovenskog telekoma.

Šolak je čest predmet optužbi za izbjegavanje plaćanja poreza, a veliku je pažnju privukla i njegova kupnja zrakoplova Falkon 2000 LXS.

Ljubitelj je golfa, predsjednik Golf Asocijacije Srbije te vlasnik nekolicine golf terena u Srbiji i zapadnoj Europi. Godine 2013. kupio je dva golf-terena u Sloveniji – u Moravskim Toplicama i na Bledu, a navodno je bio zainteresiran i za kupnju golf-terena u Hrvatskoj.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr