Balenciaga se ispričala zbog fotografiranja djevojčice u sado-mazo odjeći.
Ponekad je najteže razlučiti što je na internetu stvarno a što lažno. Jer stvarno može izgledati nevjerojatno. Na primjer, ako ste na Instagramu ili Twitteru naišli na reklamu koja prikazuje malo dijete koje drži plišanog medvjedića u opremi za seksualno “robovanje”, ne bi vam bilo zamjereno ako biste pretpostavili da vas netko zafrkava. Ipak, riječ je o kampanji Balenciage. Luksuzne modne kuće s preko 11 milijuna pratitelja na Instagramu.
This is absolutely disgusting. Balenciaga features toddlers in ads, holding teddy bears in bondage outfits and with a court document about “child porn” partially hidden in the image.
This is criminal & sick. Sexualizing children must be a redline. @KimKardashian – speak out now. pic.twitter.com/lNIdywunlY
Tekst se nastavlja ispod oglasa— Lila Rose (@LilaGraceRose) November 22, 2022
Što više gledate u nju, to je gore. Slika prikazuje djevojčicu koja drži igračku obučenu u sado-mazo “fisnet”, “nakit za obuzdavanje” s lokotom, s modricama ljubičastih i plavih očiju. Balenciaga je prije prozivana zbog glamuriziranja obiteljskog nasilja, nakon što su modelu nacrtali crne oči i krvavi nos, piše UnHerd.
Hey Photographers :
When Balenciaga hires you to shoot their new lookbook & you show up to find a toddler laid across a sofa with wine glasses & bondage gear arranged around them, you walk away. Period. pic.twitter.com/DSoHgQLM6O— Hoop (@xhoop) November 21, 2022
Gdje su bojkoti?
Druga fotografija u Balensiaginoj kampanji prikazuje djevojčicu koja leži na sofi. Okružena praznim čašama za vino i sado-mazo opremom. Dok ova fotografija uključuje traku sa slovima BAAL: poganski Bog koji je zahtijevao žrtvu djece.
The shoot included several shots of small children holding or standing next to teddy wears wearing bondage/BDSM gear. pic.twitter.com/w5WtFjbbwD
— Travis Richardson (@trav899) November 23, 2022
Ova slika prikazuje dokumente iz sudskog slučaja u SAD-u Ashcroft protiv Free Speech Coalition. Riječ je o kontroverznoj presudi koja je ukinula dio Zakona o zaštiti od dječje pornografije nakon što se tvrdilo da je kompjuterski proizvedena dječja pornografija zaštićena slobodom govora. Tužbu su pokrenule udružene kompanije koje se bave pornografijom ili kako vole sami sebi tepati “industrija za zabavu odraslih”. Dokazivale su da imaju pravo objavljivati dječju pornografiju – dakle eksplicitne scene seksa odraslih s djecom – ako se za fotografije ne koristi stvarnu djecu. Već odrasle koji izgledaju kao djeca. Ili fotografije izgledaju kao stvarne, a zapravo su umjetno, kompjuterski proizvedene.
the brand “Balenciaga” just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‘virtual child porn’
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Još je čudniji prigušeni odgovor na društvenim mrežama. Gdje su bojkoti? Zašto je Instagram pustio da se kampanja nastavi? Zašto društvene mreže sve sklonije cenzuri slobodnog govora o brojnim temama – nisu ovaj sadržaj uklonile zbog seksualiziranja djece? Kim Kardashian, jedna od ambasadorica brenda, bila je primjetno šutljiva, što je ironično s obzirom na njezinu brzinu u osudi antisemitizma nakon što je prošlog mjeseca Balenciaga otkazala njezinog bivšeg supruga Kanyea Westa. Balenciaga se ‘ispričala’ na svojim Instagram pričama (koje se prikladno same brišu nakon 24 sata), no tvrtka je u međuvremenu potpuno deaktivirala svoj Instagram. Brend je već napustio Twitter nakon Muskova preuzimanja, a budući da nisu obrazložili svoje razloge za to, mnogi su preispitali ovu odluku u svjetlu Muskova obećanja da će Twitter suzbijati sadržaje koji uključuje seksualno iskorištavanje djece.
Dio šireg društvenog trenda u kojem se seksualno nasilje glorificira, fetiši normaliziraju?
Balenciagina “isprika” možda pokušava svaliti krivnju na scenografe, ali stvarnost je da su kampanju pogledale deseci, ako ne i stotine zaposlenika, i nikada ne bi bila prikazana bez pristanka s visokih razina upravljanja. Postoji mnogo fotografija i kampanja koje su još uvijek u tijeku s uznemirujućim izborom scenografije – na primjer, nekoliko fotografija uključuje kopiju knjige Michaela Borremana Fire From The Sun, zbirku portreta nage djece sa “zlokobnim prizvukom i insinuacijama nasilja”.
Balenciaga APOLOGY IS BS!!!
Why are photos like this…. STILL POSTED?#cancelled #boycott #balenciaga #savethechildren pic.twitter.com/j9WuUAdcZg
— ?? (@RIPTWITTA) November 22, 2022
Možda je sve to dio zlostavljačke PR strategije — kontroverze potiču izvješćivanje. A to potiče kupovinu njihovih proizvoda. Možda je ovo samo još jedan primjer šokantne taktike modne kuće: naposljetku, tko može zaboraviti Bennettonovu dugu povijest korištenja grafičkih slika, poput novorođenčeta s pupčanom vrpcom ili Pape koji ljubi egipatskog imama? Ali, ako i jest – zastrašujući je. I neprihvatljiv. U svakom zdravom društvu – promicanje i normaliziranje pedofilije – seksualnog zlostavljanja djece osuđuje se i kažnjava.
Na žalost, ovo je vjerojatnije dio šireg društvenog trenda u kojem se seksualno nasilje glorificira, fetiši normaliziraju, gdje #KinkTok ima više od 12 milijardi pregleda, a modne kuće mogu nastaviti iskorištavati djecu i pomicati granice bez stvarnih posljedica. Kanye West tvrdi da je izgubio 2 milijarde dolara u jednom danu zbog svojih antisemitskih komentara. Košarkaška zvijezda Kyrie Irving suspendiran je na 8 utakmica zbog povezivanja s filmom s antisemitskim materijalom. Koliko će Balenciaga platiti za svoju najnoviju kampanju koja promiče zlostavljanje djece? Kad ćemo imati ista pravila za sve?
Tekst se nastavlja ispod oglasa