Modna kuća Balenciaga u svojoj kampanji normalizirala pedofiliju, pa se ispričala

Balenciaga
Foto: Balenciaga

Balenciaga se ispričala zbog fotografiranja djevojčice u sado-mazo odjeći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponekad je najteže razlučiti što je na internetu stvarno a što lažno. Jer stvarno može izgledati nevjerojatno. Na primjer, ako ste na Instagramu ili  Twitteru naišli na reklamu koja prikazuje malo dijete koje drži plišanog medvjedića u opremi za seksualno “robovanje”, ne bi vam bilo zamjereno ako biste pretpostavili da vas netko zafrkava. Ipak, riječ je o kampanji Balenciage. Luksuzne modne kuće s preko 11 milijuna pratitelja na Instagramu.

Što više gledate u nju, to je gore. Slika prikazuje djevojčicu koja drži igračku obučenu u sado-mazo “fisnet”, “nakit za obuzdavanje” s lokotom, s modricama ljubičastih i plavih očiju. Balenciaga je prije prozivana zbog glamuriziranja obiteljskog nasilja, nakon što su modelu nacrtali crne oči i krvavi nos, piše UnHerd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gdje su bojkoti?

Druga fotografija u Balensiaginoj kampanji prikazuje djevojčicu koja leži na sofi. Okružena praznim čašama za vino i sado-mazo opremom. Dok ova fotografija uključuje traku sa slovima BAAL: poganski Bog koji je zahtijevao žrtvu djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova slika prikazuje dokumente iz sudskog slučaja u SAD-u Ashcroft protiv Free Speech Coalition.  Riječ je o kontroverznoj presudi koja je ukinula dio Zakona o zaštiti od dječje pornografije nakon što se tvrdilo da je kompjuterski proizvedena dječja pornografija zaštićena slobodom govora. Tužbu su pokrenule udružene kompanije koje se bave pornografijom ili kako vole sami sebi tepati “industrija za zabavu odraslih”. Dokazivale su da imaju pravo objavljivati dječju pornografiju – dakle eksplicitne scene seksa odraslih s djecom – ako se za fotografije ne koristi stvarnu djecu. Već odrasle koji izgledaju kao djeca. Ili fotografije izgledaju kao stvarne, a zapravo su umjetno, kompjuterski proizvedene.

Još je čudniji prigušeni odgovor na društvenim mrežama. Gdje su bojkoti? Zašto je Instagram pustio da se kampanja nastavi? Zašto društvene mreže sve sklonije cenzuri slobodnog govora o brojnim temama – nisu ovaj sadržaj uklonile zbog seksualiziranja djece? Kim Kardashian, jedna od ambasadorica brenda, bila je primjetno šutljiva, što je ironično s obzirom na njezinu brzinu u osudi antisemitizma nakon što je prošlog mjeseca Balenciaga otkazala njezinog bivšeg supruga Kanyea Westa. Balenciaga se ‘ispričala’ na svojim Instagram pričama (koje se prikladno same brišu nakon 24 sata), no tvrtka je u međuvremenu potpuno deaktivirala svoj Instagram. Brend je već napustio Twitter nakon Muskova preuzimanja, a budući da nisu obrazložili svoje razloge za to, mnogi su preispitali ovu odluku u svjetlu Muskova obećanja da će Twitter suzbijati  sadržaje koji uključuje seksualno iskorištavanje djece.

Dio šireg društvenog trenda u kojem se seksualno nasilje glorificira, fetiši normaliziraju?

Balenciagina “isprika” možda pokušava svaliti krivnju na scenografe, ali stvarnost je da su kampanju pogledale deseci, ako ne i stotine zaposlenika, i nikada ne bi bila prikazana bez pristanka s visokih razina upravljanja. Postoji mnogo fotografija i kampanja koje su još uvijek u tijeku s uznemirujućim izborom scenografije – na primjer, nekoliko fotografija uključuje kopiju knjige Michaela Borremana Fire From The Sun, zbirku portreta nage djece sa “zlokobnim prizvukom i insinuacijama nasilja”.

Možda je sve to dio zlostavljačke PR strategije — kontroverze potiču izvješćivanje. A  to potiče kupovinu njihovih proizvoda. Možda je ovo samo još jedan primjer šokantne taktike modne kuće: naposljetku, tko može zaboraviti Bennettonovu dugu povijest korištenja grafičkih slika, poput novorođenčeta s pupčanom vrpcom ili Pape koji ljubi egipatskog imama? Ali, ako i jest – zastrašujući je. I neprihvatljiv. U svakom zdravom društvu – promicanje i normaliziranje pedofilije – seksualnog zlostavljanja djece osuđuje se i kažnjava.

>Njemačka udruga čiji je istaknuti član normalizator pedofilije priprema program obrazovanja o ‘LGBT-u’ u vrtićima

Na žalost, ovo je vjerojatnije dio šireg društvenog trenda u kojem se seksualno nasilje glorificira, fetiši normaliziraju, gdje #KinkTok ima više od 12 milijardi pregleda, a modne kuće mogu nastaviti iskorištavati djecu i pomicati granice bez stvarnih posljedica. Kanye West tvrdi da je izgubio 2 milijarde dolara u jednom danu zbog svojih antisemitskih komentara. Košarkaška zvijezda Kyrie Irving suspendiran je na 8 utakmica zbog povezivanja s filmom s antisemitskim materijalom. Koliko će Balenciaga platiti za svoju najnoviju kampanju koja promiče zlostavljanje djece? Kad ćemo imati ista pravila za sve?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.