Tomaševićevi ‘mladići’: Rabljeni tramvaj iz Njemačke star 27 godina prevezao prve putnike u Zagrebu

Tomašević i tramvaj
Izvor: Fah, Facebook Tomislav Tomašević Montaža: Narod.hr

Pompozne najave o “pomlađivanju” tramvaja u voznom parku ZET-a konačno se obistinjuju. Prvi “novi” tramvaj krenuo je s trešnjevačke Remize i prevezao prve Zagrepčane. Sreća samo da se kalendarski nalazimo u zimi, jer ovi “novi”, a zapravo 27 godina stari rabljeni tramvaji nemaju klimu pa bi pokusna vožnja u srpnju ili kolovozu bila kud i kamo neugodnija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tomašević kaže da su nabavljeni rabljeni tramvaji stari 15 do 20 godina: Strani mediji tvrde da se radi o većoj brojci

Prvi je to od ukupno 11 tramvaja kupljenih od grada Augsburga koji su koštali 2,7 milijuna eura + PDV. I prije samog puštanja u promet ovi su tramvaji podigli veliku prašinu. Gradonačelnik Tomislav Tomašević prvo je najavio kupnju novih niskopodnih tramvaja, potom je rekao da stižu tramvaji stari 15-20 godina, da bi se na kraju ispostavilo da nam stižu “mladići” od punih 27 godina.

Tomašević se od očite laži pokušao nemušto obraniti objašnjenjem da su ovi vremešni tramvaji nedavno kompletno servisirani što im je, po njegovim izračunima, izbrisalo nekoliko godina starosti. Karikaturalan je ovo primjer “progresivnosti” novog gradonačelnika i njegove gradske većine koji je vidljiv i na drugim poljima u Zagrebu.

Reakcije oporbe i javnosti

Ne treba ni naglašavati da su “novi” tramvaji čim su najavljeni instantno postali predmetom izrugivanja Zagrepčana. ”Koliko su ti tramvaji stari, u to vrijeme se nije znalo za klimu!”, ”Kako nema klime, pa klimaju se”, samo su neke šala na račun njihove “mladosti”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za humorom građana ne zaostaje ni oporba.

>Urnebesne šale na Tomaševićev račun o 15 godina starim tramvajima proizvedenim 1996.

Priopćenje ZET-a

ZET je na svojim stranicama također napisao da je “riječ je o 11 niskopodnih tramvaja tipa GT6-M, njemačkog proizvođača ADtranz, ukupne vrijednosti 2.700.000,00 eura”. Navode da je kapacitet namijenjen za 154 putnika, od čega je 58 sjedećih mjesta te da su opremljeni rampama za lakši pristup osobama s invaliditetom. “Kupnja rabljenih vozila, u konkretnom slučaju tramvaja, uobičajena je kod gotovo svih prijevoznika u Europi i svijetu. Na ovaj način zamijenit će se najstariji tramvaji iz voznog parka ZET-a, jer su u prometu tramvaji stari i 50 godina, čije je održavanje iznimno zahtjevno, kao i nabavka rezervnih dijelova”, piše na stranicama ZET-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda će vas zanimati

Urnebesno: 'De facto novi' tramvaji nemaju klimu, ali zato imaju ventilacijski sustav

Polovni tramvaji koji bi uskoro trebali stići u Zagreb nemaju ni klimu, službeno je potvrđeno iz ZET-a, glavnog gradskog prijevoznika.

tramvaji
Izvor: Facebook Tomislav Tomašević

Tramvaji nemaju klimu

Vozila imaju ventilacijske sustave koji su karakteristični za njihovu godinu proizvodnje. Umjesto klime, dakle, imaju ventilacijski sustav što je, navodi Zagreb, uobičajeno za vozila iz tog razdoblja, jednostavnije rečeno prestari su za klimu.

Iz ZET-a kažu da će razmotriti mogućnost ugradnje klimatizacije u svaki tramvaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.