Trgovac starim željezom pronašao na buvljaku Fabergeovo jaje

Trgovac starim željezom koji je kupio zlatno jaje na buvljaku u SAD-u otkrio je da se radi o iznimno rijetkom Fabergeovom jajetu, čija se vrijednost procjenjuje na otprilike 33 milijuna dolara, prenosi The Irish Times.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neimenovani kupac kupio je jaje za 13.000 dolara na američkom Srednjem Zapadu u nadi da će ga moći prodati kao stari metal.

Ovaj izvanredan predmet čudom je sačuvan, budući da nitko nije prepoznao njegovu vrijednost i bio voljan ponuditi donosiocu više nego što je on platio za jaje.

Jaje je postalo financijski teret vlasniku, koji nije bio svjestan činjenice da se radi o veličanstvenom Fabergeovu uskršnjem jajetu izrađenom za ruske careve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jaje, u kojem se nalazi sat cijenjenog švicarskog proizvođača Vacherona Constantina, postavljeno je na zlatno postolje ukrašeno draguljima. Aleksandar III. poklonio ga je svojoj ženi, carici Mariji Fjodorovnoj, na Uskrs 1887.

Očajni kupac jedne je večeri pomoć potražio na tražilici Google, te došao do članka s informacijama o porijeklu jajeta objavljenog u dnevnom listu Daily Telegraph. Za list je o jajetu govorio Kieran McCarthy, upravitelj tvrtke Wartski sa sjedištem u Londonu, koja se bavi trgovinom antikvitetima i specijalizirana je za Fabergeove umjetnine.

Nakon što nije mogao zaspati danima, odletio je u London kako bi pokazao McCarthyju fotografije jajeta. McCarthy je ostao bez riječi. Kako bi ustanovio radi li se o originalu, McCarthy je doputovao u gradić u kojem kupac živi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čim ga je ugledao na kuhinjskom stolu među kolačićima, bio je siguran da se radi o izgubljenom blagu Ruskoga Carstva. Wartski je kupio jaje u ime privatnog kolekcionara, koji je dopustio da predmet bude izložen četiri dana u njihovoj poslovnici u Londonu, počevši od 14. travnja.

McCarthy je izjavio: “Ovo je nevjerojatno otkriće. Dolazimo do mnogih otkrića, ali ni jedno nije ovako značajno. Jaje je doputovalo iz Sankt Peterburga u staru industrijsku zonu Amerike. To je priča koju treba ispričati pričanja, jer se jaje vrlo lako moglo nepovratno izgubiti.

[FB]

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ovo je čudesan događaj za povjesničare i poznavatelje Fabergeovog rada, budući da je svakom sakupljaču umjetnina najveća želja doći do uskršnjeg jajeta. „ Dodaje: „Možda ga više nikada nećemo vidjeti, možda će nestati u najdubljim, najtamnijim kolekcionarevim skrovištima.“

Jaje je zadnji put u javnosti viđeno u ožujku 1902. godine na izložbi Fabergeove kolekcije ruske carske obitelji u Sankt Peterburgu. U metežu Ruske revolucije, boljševici su oduzeli carici jaje i zaplijenili ga.

U Moskvi se spominje 1922. godine, kada su ga Sovjeti odlučili uključiti u akciju prodaje ruskog kulturnog blaga. Nije poznato što se s njim dogodilo nakon toga, a dugo je postojala sumnja da je rastaljeno i zauvijek izgubljeno.

Međutim, 2011. godine istražitelji su saznali da je jaje prodano stanovniku New Yorka u ožujku 1964. za samo 1500 dolara. Saznanje je uslijedilo nakon otkrića starog kataloga aukcionara Parke-Berneta, a prodano je kao „zlatni sat u jajolikom kućištu“ nepoznatog porijekla. Otkriće je širom svijeta potaknulo utrku za pronalazak mjesta na kojem se jaje nalazi, koja je naposljetku dovela do trgovca starim željezom na američkom Srednjem Zapadu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.