Tekst hrvatskog novinara Danijela Majića, objavljen u Frankfurter-Rundschau, 15. ožujka 2017. godine na web stranici i 16. ožujka u tiskanom izdanju, HINA je, iako je pun očitih laži, prenijela i stavila mu lažni naslov, umjesto naslova originala. Udruga U ime obitelji 16. ožujka, kad je HINA i objavila tekst, inzistirala je na njegovom micanju, a nakon toga poslala je i službeni demantij HINI, te Frankfurter-Rundschau.

Hrvatska izvještajna novinska agencija (HINA), odnosno njezin urednik za vanjsku politiku Domagoj Janković, dostavio je u četvrtak, 16. ožujka 2017., u 15.13 svim korisnicima Hine vijest njemačkog dnevnika “Frankfurter Rundschau“, autora Danijela Majića, na koju je stavio naslov: “‘U ime obitelji’ moli i pred obiteljskim savjetovalištima u Frankfurtu” (http://www.fr.de/frankfurt/fundamentalismus-mahnwache-gegen-abtreibungen-a-1220250?GEPC=s1).

I ovaj, kao i drugi, raniji tekstovi novinara Danijela Majića o pripadnicima hrvatske manjine u Frankfurtu – vrvi već na prvi pogled vidljivim neistinama kao i neprofesiolanošću u izradi izvješća. Na primjer, u izvješću o događaju koji organizira jedna udruga, Majić piše o drugoj udruzi (U ime obitelji) koja slične događaje nikad nije nigdje organizirala. Majić lažno navodi da je U ime obitelji “nasilno 2013. iznudila referendum”. Također, U ime obitelji neistinito predstavlja kao “kršćansko-fundamentalističku udrugu” koja “od te prve pobjede (…) pokušava hrvatsku vladu sve više natjerati na ustupke kršćansko-fundamentalističkom rubu političkog spektra”, nadodajući kako “pritom U ime obitelji nema ni na koji način strah od doticaja s desničarima i desničarskim ekstremistima.”

Urednik Janković je ne samo prenio neprofesionalnu vijest njemačkog dnevnika s više neistina, nego je toj vijesti, koja u njemačkom izvorniku nosi naslov “Fundamentalizam: Bdijenje protiv pobačaja”, dao lažan naslov, koji čak ne proistječe ni iz čega navednog u tekstu g. Majića: “U ime obitelji’ moli i pred obiteljskim savjetovalištima u Frankfurtu”, što je dodatno neprofesionalno i protivno Zakonu o Hrvatskoj izvještajnoj novinskoj agenciji.

Nakon što ga je predstavnik U ime obitelji odmah po objavljivanju lažnog naslova u 15.13 telefonom kontaktirao urednika Hine sa zahtjevom da makne lažni naslov koji je Hina objavila – urednik Hine je nakon gotovo 3 sata i više telefonskih zahtjeva predstavnika U ime obitelji, u 18.06 svim korisnicima Hine poslao ispravak naslova – koji je također netočan: “Udruga povezana s ‘U ime obitelji’ moli pred obiteljskim savjetovalištima u Frankfurtu.“ Udruga U ime obitelji nije nikad organizirala javne molitve niti u Hrvatskoj niti u Frankfurtu, niti je „povezana“ s udrugom koja je organizirala molitveno bdijenje u Frankfurtu.

Urednik vanjske politike Domagoj Janković je – suprotno novinarskim standardima i članku 5 Zakona o Hrvatskoj izvještajnoj novinskoj agenciji („Hina djeluje po načelima neovisnoga, nepristranog i profesionalnoga novinsko-agencijskog izvještavanja“) objavio fake news odnosno lažnu vijest o udruzi U ime obitelji te ju, iako je znao da je lažna, zadržao nepromijenjenu kroz 3 sata – dovodeći do širenja lažne vijesti na više od 500 korisnika Hine, od kojih su tu lažnu vijest ili njezinu varijaciju prenijeli brojni portali: vecernji.hr, rtl.hr, express.hr, index.hr, net.hr, jutarnji.hr, slobodnadalmcija.hr…

 

Izvor: narod.hr/Frankfurter-Rundschau