Korupcija u MORH-u za vrijeme SDP-ove Vlade: Razotkrio ih SMS

FAH

Pretpostavlja se da su dvojica protiv kojih je USKOK pokrenuo istragu zbog mogućeg primanja mita u slučaju remonta Mig-ova tadašnji načelnik Odjela održavanja i remonta Zrakoplovno-tehničkog zavoda, koji je mito tražio, i predstavnik ukrajinskog društva, koji je zahtjev prihvatio, dok je predstavnik rumunjskog društva to odbio. Izvori suprotnog tabora tvrde da je upravo on naknadno istrazi dostavio komprimitirajuće dokumente od kojih neki ne odgovaraju činjenicama, pa će USKOK imati pune ruke posla, piše HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

USKOK je pokrenuo istragu protiv člana tehničkog Povjerenstva MORH-a koje je odlučivalo tko ima bolje uvjete – ukrajinska ili rumunjska tvrtka – za posao remonta hrvatskih MiG-ova. Neslužbeno saznajemo da je riječ o bojniku Josipu Čoviću.

Od zastupnika dvaju inozemnih društava u više navrata zatražio je novčanu nagradu kako bi zauzvrat, bez obzira na stvarnu tehničku sposobnost potencijalnih izvršitelja za obavljanje remonta aviona, osigurao pozitivno mišljenje i prednost u obavljanju posla kapitalnog remonta i nabavke dodatnih aviona MiG-21 onom potencijalnom izvršitelju koji pristane isplatiti mu zatraženi novčani iznos, priopćeno je iz USKOK-a.

Zastupnik rumunjskog društva, kažu u USKOK-u, nije pristao na mito, ali jest ukrajinski zastupnik. Neslužbeno, to je drugoosumnjičeni Ivica Josipović koji je Čoviću navodno dao mito.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Čim smo došli do saznanja o nepravilnostima koje su se pojavile oko remonta i nabavke određenog broja MiG-ova, smo sve dostavili DORH-u, odnosno svoj posao su odradile službe Vojne policije i vojne sigurnosno-obavještajne agencije”, izjavio je Josip Buljević, ministar obrane.

Posao remonta MiG-ova u Ukrajini, vrijedan oko 130 milijuna kuna, dogovoren je u vrijeme bivše Vlade. Kad je vidio u kojem ga roku i za koliko novca Ukrajinci misle obaviti, bivši zapovjednik Ratnog zrakoplovstva Josip Štimac rekao je ministru Kotromanoviću da to nije moguće.

“Ja sam bio i protiv toga da se s njima i potpiše ugovor, a prvi puta kad nisu ispunili uvjete oko Božića 2013., kad je već trebalo biti isporučeno 5 ispravnih aviona koji su trebali preletjeti, čim to nije ispunjeno, ja sam tražio raskid ugovora”, objasnio je Štimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do toga nije došlo, a epilog je poznat. Kad su u travnju 2014. MiG-ovi vraćeni u dijelovima i ponovno sklopljeni, nakon probnih letova većina je prizemljena zbog neispravnosti. Bivši ministar Ante Kotromanović danas o istrazi ne želi, ali podsjeća da je, čim je čuo za nepravilnosti, sve prijavio DORH-u.

“I ne samo to, nego sam razgovarao s gospodinom Cvitanom, uputili smo sve dokumente i dali DORH-u da utvrdi da li je tu bilo nezakonitosti i nepravilnosti”, kazao je Kotromanović.

Radilo se o dokumentima o javnoj nabavi za koju su konkurenti Ukrajinaca, Rumunji, tvrdili da je namještena i da kao dokaz imaju SMS.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Od osoba koje su uključene u pisanje natječajne dokumentacije gdje se od mene tražilo da poguram ponudu, ako želim da je oni podrže”, izjavio je Goran Sesar, predstavnik rumunjske tvrtke Aerostar.

No davanjem mita, pogurali su Ukrajinci, tvrdi USKOK. U ovoj su se istrazi, inače, pojavile i indicije da je dio materijala koje je Vojna policija dostavila DORH-u krivotvoreno. Dok istražitelji imaju pune ruke posla, neispravni MiG-ovi ni dandanas nisu poletjeli.

Preslika poruke upućena je nadležnim službama Ministarstva obrane?

“Čestitam šefe na dobivenoj ponudi za motore (…) mislim da je to ulaznica za remont migova. (…) Malo još poguraj ponudu mi ćemo ju podržati iako ima rizičnosti”, napisao je među ostalim u SMS poruci sredinom 2012. godine bojnik Josip Čović predstavniku rumunjske tvrtke Aerostar, piše Jutarnji list.

Kako neslužbeno doznaju, preslika te poruke upućena je nadležnim službama Ministarstva obrane, ali nije bilo nikakve reakcije niti je pokrenuta istraga. Osim toga, u to vrijeme postojala je neslužbena informacija da su predstavnici Vojne sigurnosno-obavještajne agencije Čovića snimili u jednom zagrebačkom kafiću u razgovoru s predstavnicima ukrajinske tvrtke. No ni to nije bilo dovoljno da bi se pokrenula istraga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najutjecajniji član

Jutarnji tvrdi da je bojnik Čović bio jedan od najboljih stručnjaka za tehnički aspekt zrakoplovstva i kao takav je definitivno mogao utjecati na ostale članove Povjerenstva tvrdnjama o tehničkoj superiornosti neke od ponuda. I nakon što je ugovor pripao Ukrajincima te je započeo remont u Odessi, bojnik Čović je i dalje obavljao iznimno važnu ulogu. On je naime, kako doznaje Jutarnji, u zavodu u Odessi stavljao potpis na zapisnike o obavljenim radovima na avionima.

Krajem 2015. godine, nekoliko mjeseci nakon što su avion predani Oružanim snagama, Čović je postavljen na mjesto višeg stručnog savjetnika u Odjelu za planiranje, analizu i prodaju Sektora za nabavu MORH-a. Negdje u travnju ove godine Čović podnosi zahtjev za odlazak u mirovinu, što se poklapa s početkom istrage Vojne policije o remontu MiG-ova. Iako je, kako saznajemo, istraga od početka bila usmjerena prema njemu, nadležne službe MORH-a nisu mogle odbiti njegov zahtjev za umirovljenje. Naime, službeno se protiv njega nije vodio nikakav postupak te je od Vojnostegovnog suda dobio potvrdu da nije pod stegovnim postupkom. Stoga je prije nekoliko tjedana bojnik Čović otišao u mirovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.