Australska postaja SBS povukla je nedavno s programa spot koji pokazuje da se redefiniranjem braka djetetu oduzima ili otac ili majka, javlja The Sidney Morning Herald.
Reklama traje 43 sekunde, a prikazuje majku koja s djevojčicom sjedi u dječjem parku dok se u pozadini vide otac djeteta te brat koji se spušta na toboganu.
“Mnogo slušamo o “bračnoj jednakosti” – ali, što je s pravima djeteta?” – kaže majka djeteta u videu.
Australski bračni Forum: Što je s pravima djeteta?
U njemu se pojavljuje i David Van Gend, liječnik te predsjednik Australskog bračnog Foruma.
“Takozvana bračna jednakost dovodi do toga da dijete izgubi ili oca ili majku. Tu nema jednakosti za dijete, koje u tome gubi. To nije brak” – rečenica je kojom se dr. van Gend obraća gledateljima.
Ovaj je spot dio kampanje koju je pokrenuo Forum za brak koji se protivi izjednačavanju braka sa istospolnom vezom pod naslovom: “Misli na dijete!”.
Iako je s televizijom bilo dogovoreno objavljivanje spota te je uredno plaćeno – dr. van Gend je dan prije emitiranja dobio e-mail postaje SBS kojim su otkazali prikazivanje.
“Naš odbor za prikazivanje nas je informirao da SBS ima pravo odlučiti koje će spotove prikazivati na svom programu, te su me, na žalost zatražili da Vam javim kako smo odlučili da ovaj TV spot Foruma za brak nećemo emitirati tijekom emisije Mardi Gras”, stoji u mailu Voditelja prodaje SBS-a za Queensland, Nicka Belofa.
Glasnogovornik SBS-a je izjavio za medije kako SBS zadržava pravo “odlučiti koje će spotove emitirati”. Dr. van Gend je rekao kako je zabrana ovog spota “uskraćivanje slobode govora”.
“Nečuveno je da javna televizija, SBS, koju financiraju porezni obveznici cenzurira jednu stranu u debati o izjednačavanju braka i istospolne veze”, izjavio je van Gend. “Istovremeno, SBS ustupa besplatan medijski prostor zagovornicima redefiniranja braka” za iznošenje njiohvog stava, a odbija emitirati plaćeni spot koji traje 47 sekundi u kojem se iznosi suprotno stajalište”.
Forum za brak objavio je kako je reklama dobila regulatorno odobrenje za svoj spot u veljači.
Rasprave putem društvenih mreža
Direktor Australske organizacije koja promiče redefiniranje braka Rodney Croome tvrdi kako reklama šteti australskoj djeci koju odgajaju roditelji istog spola te diskriminira njihovu obitelj, na što doktor Van Gend uzvraća pitanjem:
“Izazivam Crooma da mi odgovori tko ovdje zaista šteti djeci? Velika studija provedena na 200 000 djece objavljena u siječnju pokazuje da su emocionalni problemi djece koja odrastaju sa homoseksualnim parovima četiri puta veći nego u obiteljima gdje su roditelji različita spola. Razlike pri tom nisu povezane sa socijalnom stigmatizacijom.”
Odbijanje objavljivanja spota izazvalo je velike rasprave na društvenim mrežama u Australiji.
Tekst se nastavlja ispod oglasa