26. lipnja 1974. žvakača guma Wrigley’s – prvi puta skeniran bar kod

Prvi bar kod, najstarija, a do danas najraširenija i najuspješnija od AIDC tehnologija, po prvi je put skeniran s paketića Wrigleyewih žvakačih guma u supermarketu Marsh u gradu Troy u američkoj saveznoj državi Ohio na današnji dan 1974.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bar kod, ili UPC (Universal Product Code), je broj pretvoren u smisleni niz tamnih linija i svijetlih međuprostora koje čitač (skener) pretvara u broj, a on je ključ za bazu podataka s ostalim podacima o proizvodu, usluzi ili lokaciji te cijeni. U standardnoj varijanti crtični je kod građen od 13 numeričkih znakova podijeljenih u 4 skupine.

Zbog dugogodišnjeg razvoja tehnika, programa i uređaja te standardizacije u ovom području, danas postoji visok stupanj kompatibilnosti i prihvaćenosti ovog načina označavanja i automatizacije poslovnih procesa.

Kada je prije nekoliko desetljeća označavanje bar-kodom ušlo u upotrebu, poslovanje je u kvantitativnom i kvalitativnom smislu unaprijeđeno u proizvodnji, transportu, trgovini i mnogim drugim uslužnim djelatnostima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao što svaka automatizacija povećava pouzdanost i brzinu, tako je i uvođenje bar-koda omogućilo daleko veći protok proizvoda i informacija nego ranije, u vrijeme ručnog unosa podataka.

Danas su bar kod sustavi kritični element u poslovnim procesima cijele globalne ekonomije koja se bez njih ne može zamisliti. Prisutan je u 140 zemalja, obuhvaća oko milijun tvrtki te uključuje 101 zemlju sa svojim nacionalnim organizacijama, među kojima je i EAN CROATIA sa svojih više od 2000 tvrtki članica.
Izvor: narod.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.