Nemali broj puta smo se razočarali u kvalitetu voća i povrća kojeg smo kupili na tržnici ili u supermarketu. Ponekad nam se nešto na prvi pogled činilo dobro, ali kad smo se vratili doma rezultat je bio potpuno suprotan.
Nekad nas izgled može zavarati pa je svakako dobro upoznati se nekim malim detaljima koji nam mogu otkriti dobru kvalitetu proizvoda. Sezona lubenica je počela, a da bismo izabrali onu najbolju, valja nam obratiti pažnju na nekoliko detalja.
Težina lubenice
Što se tiče težine lubenice, svakako birajte onu najtežu. Odredite koju veličinu lubenice želite i u tom rangu odaberite najtežu jer su one pune vode i samim time i sočnije. 92 % lubenice čini voda, a nezrela lubenica je lagana za svoju veličinu, jer nije pokupila dovoljno vode.
Prsten ili mrlja okruglog oblika
Svaka lubenica ima “prsten” ili mrlju okruglog oblika, dio koji je tijekom njenog rasta doticao tlo i nešto je svjetlije boje od ostatka ploda. Uzmite lubenicu u ruke, okrenite je i potražite ima li na kori svijetliji dio kore, odnosno svjetlu mrlju. To je mjesto na kojem je plod ležao na podu.
Čak i ako je lubenica koju ste na početku izabrali teža, ali nema žutu mrlju na kori ostavite je. Ako je površina bijele boje ili svijetlo zelene boje, to je znak da nije dovoljno dugo ostala na suncu.
Oblik
Lubenica ne bi smjela imati nikakve grbe niti napuknuća kore te bi trebala biti simetrična s obje strane.
Lupkanje po kori
Mislite da je vaša potraga za “svetim gralom” konačno gotova, ali još nešto morate napraviti.
Uzmite lubenicu na dlan i lupkajte po njoj s gornje strane. Što jače osjetite vibracije na dlanu na kojoj držite plod, to je lubenica bolji izbor u odnosu na onu koju lupkate, a koja ne prenosi vibracije do dna.
Izvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.