Talijanske radijske postaje možda će morati skratiti vrijeme emitiranja strane glazbe ako se usvoji zakon koji predlaže zastupnik iz Lige, stranke ministra unutarnjih poslova Mattea Salvinija.
Nadahnut sličnim zakonom u Francuskoj, Alessandro Morelli predstavio je prijedlog zakona kojim se predlaže da se najmanje trećina radijskog glazbenog vremena mora posvetiti domaćim glazbenicima.
“Mi imamo pozitivan pristup. Ne želimo zabraniti stranu glazbu – baš naprotiv”, rekao je Morelli za agenciju dpa. “To nije glazbeni protekcionizam, to je razumno promoviranje talijanske kulture.”
On je naveo statističke podatke po kojima je udio talijanske glazbe na deset najpopularnijih talijanskih radio postaja s 35 posto prije desetljeća pao na postojećih 23 posto.
Morelli, kojemu je ovo prvi zastupnički mandat, a prije toga bio je šef Ligine postaje – Radio Padanije, rekao je da je kao tinejdžer volio heavy metal.
“Odrastao sam na kruhu, Iron Maidenu i Dream Theateru”, kazao je sa smiješkom, dodavši da je “mekšu” talijansku glazbu počeo cijeniti kada je odrastao.
Morellijev prijedlog jedni pozdravljaju dok kod drugih nije naišao na dobar odaziv.
“To je *ranje”, rekao je novinarima prošli tjedan Francesco De Gregori, talijanski pjevač i kantautor kojemu je uzor Bob Dylan.
Glazbeni novinar Ernesto Assante rekao je u televizijskoj debati s Morellijem da bi njegov zakon mogao otežati život “tematskim radijima” koji su fokusirani na glazbene žanrove u kojima je malo ili nema dobrih talijanskih umjetnika.
Prisiliti postaju koja pušta jazz da emitira 33 posto talijanske glazbe bilo bi apsurdno, kao da se kineskim restoranima naredi da na jelovniku imaju trećinu talijanskih jela, ustvrdio je.
Nacrt zakona upućen je u parlamentarnu proceduru za vrijeme glazbenog festivala u Sanremu, koji se može opisati kao talijanski ekvivalent Eurosongu.
Također se postavlja pitanje kako bi se taj zakon primjenjivao na talijanske glazbenike koji pjevaju na engleskom jeziku, što je relativno česta pojava. Morelli je rekao da bi se takvi detalji mogli razraditi s glazbenom industrijom.
U međuvremenu je na Sanremu pobijedio Mahmood, 27-godišnjak iz Milana čiji egipatski korijeni i R&B tekstovi pod utjecajem arapskoj jezika. Skandal na Sanremu izazvao je stručni žiri koji mu je dao veći broj glasova i tako ‘nadglasao’ publiku koja ga je “počastila” sa skromnih 14 posto. Publika je premoćno glasovala za Ultima te grupe Il Volo (drugo i treće mjesto).
Morelli je rekao da će on navijati za Mahmooda na Eurosongu. “On je iz iste milanske četvrti iz koje sam ja, kako ga ne bih podržao?”, kazao je.
Suvremena talijanska glazba nije uspjela napraviti veliki prodor na englesko govorno područje, ali diljem Europe i u Latinskoj Americi pop pjevači poput Erosa Ramazzottija, Laure Pausini ili Zucchera uživaju popularnost.
Izvor: narod.hr/hina
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.