Srijeda, 19 veljače, 2025
2.7 C
Zagreb
Pratite nas:

Slovenija gradnjom željezničke pruge želi pojačati važnost luke Kopar na sjevernom Jadranu

Podijeli

Podijeli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova željeznička pruga od luke Kopar do Divače u zaleđu počet će se graditi već iduće godine, a koštat će manje od jedne milijarde eura, izjavio je u ponedjeljak u parlamentu slovenski premijer Miro Cerar.

Cerar se na prugu, koja bi trebala povećati ulogu Kopra u kontejnerskom i drugom teretu  pred konkurencijom u Sjevernom Jadranu, osobito pred Trstom i Rijekom, osvrnuo zbog kritika oporbe kako je taj projekt još u financijskim i tehničkim oblacima.

Postoji bojazan da će ta pruga završiti kao propala i promašena investicija, kako se to, podsjetili su oporbeni zastupnici, dogodilo s velikom termocentralom na domaći ugljen u Šoštanju, koja je na kraju koštala 1,5 milijarde eura, dvostruko više od predviđanja, zbog čega potrošači danas moraju plaćati skupu struju umjesto da se sredstva uložilo u obnovljive izvore energije i poduzetništvo.

Cerar je ustvrdio da nije riječ o tome da pred kraj svog mandata podiže sebi spomenik, već da je riječ o vrlo konkretnim planovima jer će pripreme za gradnju početi već krajem ove godine, a građevinska dozvola već je izdana.
Gradnja pruge će trajati 6 godina i njome će Koper povećati svoju konkurentnost na tržištu prema jadranskim i europskim lukama kroz koje ide teret u srednju Europu, naglasio je slovenski premijer.
– Cijenu smo u odnosu na prvi projekt smanjili, pa će moderna pruga Koper – Divača stajati manje od milijarde eura, manji troškovi osigurat će  se međunarodnim tenderima i nižim PDV-om na radove, ali i financijskom konstrukcijom u koju će uz sredstva države biti strani fondovi i međunarodni kapital.

Prema njegovim riječima, Europska investicijska banka (EIB) osigurat će skoro trećinu potrebnih sredstava kroz povoljan kredit na 25 godina, sudjelovat će europski fondovi za koheziju i prometno povezivanje, a računa se i na doprinose zemalja iz zaleđa koje gravitiraju ka Kopru, kao što su Mađarska, Češka i Slovačka.

Slovenski je premijer priznao da će gradnja 28 kilometara duge pruge biti vrlo zahtjevna i da bi troškovi mogli porasti tijekom godina jer je visinska razlika između Kopra i Divače 400 metara, a na trasi će trebati sagraditi cijeli niz vijadukata, tunela, mostova i obilaznica.
Koparska će luka nakon gradnje te pruge još bolje koristiti svoje komparativne prednosti u odnosu na ostale luke u Jadranu i biti kompetitivna lukama u sjevernoj Europi.
Luka Koper je  lani postigla do sada rekordni promet i obavila prekrcaj 22 milijuna tona tereta, što je rast od 6,3 posto, čime se svrstava u najbolje luke u ovom dijelu Europe, osobito u segmentu kontejnerskog tereta, kazao je Cerar zastupnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Hina

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci