Britanska i kanadska zrakoplovna tvrtke od sutra uvode pravilo koje ima i SAD i koje bi spriječilo tragediju Germanwingsa, prema kojem u pilotskoj kabini uvijek moraju biti dvije osobe.
Naime, nakon što je kopilot Andreas Lubitz, 28-godišnjak koji se u utorak ujutro zaključao u pilotsku kabinu i namjerno zrakoplov usmjerio prema planini, čime će ubiti sebe, još 5 članova posade i 144 putnika, pilot Patrick Sonderheiner očajnički je pokušavao ući u kabinu. Molio je svog kolegu da ga pusti u kokpit, ali s druge strane nije došla nikakva reakcija. Pilot je bio bespomoćan. Pitanje koje se sada postavlja je: je li se ova tragedija mogla izbjeći da zemlje EU imaju sigurnosne mjere kakve su na snazi u SAD-u.
#BREAKING: Air Canada implements new policy requiring all flights to have 2 people in cockpit at all times amid #Germanwings crash probe
— 660News Calgary (@660News) March 26, 2015
Thomas Winkelmann: Pilot nije pogriješio
Odmah nakon ovakvog saznanja mnogi su se zapitali kako je uopće moguće da pilot ostane van kabine, a to je na današnjoj konferenciji za novinare pokušao objasniti prvi čovjek Germanwingsa Thomas Winkelmann.
“Postoji jedno zvono, a pilot iznutra može vidjeti tko je ispred vrata. Također, postoji i kod pomoću kojeg piloti mogu otvoriti kokpit izvana. Ne znamo da li je kapetan pokušao s tim kodom unutra i da li je Lubitz koristio svoj kod kojim može blokirati ulazak na pet minuta”, rekao je.
Na pitanje novinara kakva je procedura kod izlaska pilota iz kokpita odgovorio je: “Nema nikakve procedure – pilot slobodno može nakratko izaći iz kabine i u tom slučaju upravljanje zrakoplovom preuzima kopilot. Dakle, kapetan nije napravio ništa pogrešno što je izašao…. Ne znam što reći na kraju. Jednostavno, ne postoji mehanizam za sprečavanje ovakvih stvari.”
Koji mehanizmi zaštite postoje i gdje se koriste?
Pojačana vrata su na pilotske kabine uvedena nakon 11. rujna 2001. da bi se zaštitilo pilote od preuzimanja aviona. Do tada su se vrata mogla normalno otvoriti izvana, no sada je procedura takva da pilot koji je ostao u kabini mora prvo pogledati tko kuca na vrata i tek tada donijeti odluku da vrata otvori.
Mogućnost da pilot ostane sam u kokpitu u skladu je sa standardnim sigurnosnim propisima koji se u Europi primjenjuju na nacionalnoj i na EU razini. Ipak, Europa još uvijek nema stroge mjere kao SAD.
Naime, u SAD-u kada pilot napusti kabinu jedan član osoblja mora biti s kopilotom. Namjera je da se tom mjerom provjerava tko se pokušava vratiti u kabinu. U slučaju Germanwingsova zrakoplova to bi vjerojatno spriječilo tragediju.
Britanska i kanadska tvrtka od sutra uvode nove mjere zaštite
Britanska zrakoplovna tvrtka EasyJet i kanadska Air Transat u četvrtak su, nakon jučerašnje nesreće zrakoplova Germanwingsa, odlučile da već od petka uvode pravilo prema kojemu će u pilotskoj kabini uvijek morati biti dvije osobe.
“EasyJet izvješćuje da od sutra, 27. ožujka, mijenja dosadašnje pravilo te da će se u svakome trenutku u pilotskoj kabini morati nalaziti dvije osobe. Odluka je donosena nakon konzultacija s Upravom za civilno zrakoplovstvo”, stoji u priopćenju tvrtke.
Glasnogovornica kanadske zrakoplovne tvrtke Air Transat Debbie Cabana u četvrtak je izvijestila da će se u njihovim zrakoplovima na svim letovima odsad u svakom trenutku morati nalaziti dvije osobe te da se odluka počinje primjenjivati već u petak.
“Nakon što jedan od pilota iziđe iz kokpita, onamo će ući voditelj kabinskog osoblja”, rekla je Cabana.
Sustav zaštite s tri kamere i tri brave
Činjenice kažu kako se pilot nije mogao vratiti u kabinu samo ako je njegov kolega namjerno odbio pustiti ga. U pilotskoj kabini postoji prekidač s tri pozicije – otključano, zaključano i neutralno, no šifrom se može u slučaju nužde otvoriti vrata izvana. Ako pilot ne želi pustiti osobu u kokpit, mora namjerno pritisnuti prekidač iz pozicije neutralno u poziciju zaključano, jer se u suprotnom vrata otključavaju nakon 30 sekundi.
Sustav čine i tri kamere kojima pilot može vidjeti tko se nalazi ispred vrata. Kada stjuardesa pozvoni pilot provjerava kamere, ali i obraća pažnju na riječi kojima mu se ona obraća jer ako odstupaju od dogovora onda je nešto sumnjivo. Ako pilot dobije signal da nešto nije u redu pilot stavlja prekidač na vratima u poziciju zaključano.
Inače, vrata Airbusa imaju čak tri brave, te su neprobojna ne samo za metke nego i za puno jače oružje poput ručne granate.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Photo: fah
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.